Jump to content

AVO eller GAZ


Kjellsen 2.0L

Recommended Posts

Sykkelpumper.....

Mange i rally/racing som bruker GAZ eller avo?

Kan strekke meg til at du får "mye" for penga, men skal du ha noe som funker, Øhlins, Rieger, sellholm, proflex el. seff til en helt annen pris.

Har selv brukt avo og bilstein, funker fint for sladding, men håpløst mtp. god traction og veiholdning.

 

Lurer litt på å prøve gaz gold på vingevogna, men usikker på om jeg har behov?

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

Link to comment
Share on other sites

Sykkelpumper.....

Mange i rally/racing som bruker GAZ eller avo?

Kan strekke meg til at du får "mye" for penga, men skal du ha noe som funker, Øhlins, Rieger, sellholm, proflex el. seff til en helt annen pris.

Har selv brukt avo og bilstein, funker fint for sladding, men håpløst mtp. god traction og veiholdning.

 

Lurer litt på å prøve gaz gold på vingevogna, men usikker på om jeg har behov?

 

skal sette på proflex dempere på bilen i vinter blir spennende og se hvordan de er i forhold :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har vanlig Gaz på Escorten, med mykere fjærer som spesifisert av Mike Rainbird. Fungert feilfritt til mitt bruk så langt. Så til 5000,- kan man ikke klage, men selvfølgelig finnes det bedre alternativer som koster mer.

Link to comment
Share on other sites

Sykkelpumper.....

Mange i rally/racing som bruker GAZ eller avo?

Kan strekke meg til at du får "mye" for penga, men skal du ha noe som funker, Øhlins, Rieger, sellholm, proflex el. seff til en helt annen pris.

Har selv brukt avo og bilstein, funker fint for sladding, men håpløst mtp. god traction og veiholdning.

 

Lurer litt på å prøve gaz gold på vingevogna, men usikker på om jeg har behov?

avo har andre coilovers en de billige vanlige også:

Monotube.jpg

 

INFO

 

1 bakdemper av disse uten fjær koster det samme som et sett med billige gaz/avo (framdemper koster mere). burde da også være en del bedre. men sikkert ikke på høyde med de kjente toppmerkene du nevner.

Edited by Samatron
Link to comment
Share on other sites

avo har andre coilovers en de billige vanlige også:

Monotube.jpg

 

INFO

 

1 bakdemper av disse uten fjær koster det samme som et sett med billige gaz/avo (framdemper koster mere). burde da også være en del bedre. men sikkert ikke på høyde med de kjente toppmerkene du nevner.

 

 

gjorde ikke du et røøøøver kjøp på et sett med slike? gleder meg på feed backs på disse, for jeg har god trua på avo..

har et sett med standard evo liggende i garasjen, som jeg skall prøve når nysessongen kommer =)

 

men er knall fornøyd med gaz på fiestan :)

Link to comment
Share on other sites

bilder??

aktiv kjøring som er grunn da?

 

skal prøve å huske å legge til noen bilder. var ikkje kjørt veldig mye med, litt på veien å litt på bane. første som sjedde var at høgre bak demper begynte å lekke, ble bare noe hopping på bakhjulet spes ut av storsvingen på rudskogen, foran føltes den litt "død" tok jeg inner sporet etter langstrekka på rudskogen (meget ujamn) så virka det som fronten "pakka" seg, som en motorsykkel gaffel med rebound i bunn. (prøvde litt "mykere" oppsett uten noe forandring) før vi fekk forska meir på det så røyk venstre fjørbein under "normal" kjøring på landeveg. da ble coil-overs bytta ut mot "vanlige" dempere og fjører (bilstein/Eibach) som vi er storfornøyd med, har prøvd andre kombinasjoner, men ingen med sånne alround egenskaper, myk på bane sef. men etter landeveien å i byen er de perfekte etter mine erfaringer, svelger ujamnheter og fartsdempere mjukt å fint å stiv nokk til litt "aktiv" kjøring. meningene er mange har jeg sjønt, jeg ingen proff på demping, men jeg har funnet noe JEG er fornøyd med, KVALITET og PRIS følger hverandre her som mange andre steder tror jeg. så skulle bilen (vingebil) gått mest på bane så hadde vi sikkert gått for noe frakkere (dyrere) hjuloppheng, men nå har vi andre biler til sånt bruk:-)

Link to comment
Share on other sites

HAr nå solgt desse GAZ kittene i eit år no å har ikkje hatt noe problem eller klager på noen av dei settene ej har solgt...(Har solgt 52 GAZ kit hittil i år)

 

Den typen GAZ bygger nå er en mye forbedret utgave enn det som ble laget for 1-2 år siden....

 

Har sjøl kjørt med både Vanlig GAZ å med GAZ GOLD å er veldig fornøyd med desse...

 

Har ogsa hatt AVO på en av bilene mine å dei måtte sendes tilbake til levrandør etter 3 ukers gatebruk,da var alle 4 defekt tetninger på å justerings skruene satt fast å rustet noe ******.....

 

Har Proflex nå på rallybilen å det er selfølglig noe helt annet å kjøre med...Men koster da derimot 8-10 ganger mer en eit GAZ kit...

 

Å angående prisene som er skrevet over så er det selfølglig fult mulig å få alt billigere til norge om enn jukser med verdi på pakken,Men tviler sterkt på at noen i norge eller england kan matche prisene mine på GAZ kit i norge om alt blir gjort etter norske lover..

Link to comment
Share on other sites

Er vel litt prisforskjell på de er det ikke?

 

Det er det, men synest bilstein er verdt pengene. Var innom Simco racing, og snakket med Simren for noen år siden. Han kjøpte på koni dempere, dreiet av fjør skåla, og flyttet den for å bruke de i lag med en bestemt type fjører, husker ikke hvilken. Dette fungerte bra på¨Cosworth mener han.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...