Jump to content

På tur i autovernet


eivi91

Recommended Posts

Hei!

 

Var uheldig i går å gikk i autovernet. Hva er dommen til denne bilen utifra det dere ser på bildene? Er det mulig å rette det ut igjen, eller må d evt. sveises på nye vanger? Og det viktigste spørsmålet er jo om det er verdt det...? Selvfølgelig skjedde dette nå rett før eu. (innen mars)

 

IMG_2008.jpg

IMG_2009.jpg

IMG_2010.jpg

IMG_2011.jpg

IMG_2004.jpg

IMG_2003.jpg

IMG_2013.jpg

Edited by eivi91

'86 Sierra 2.0i S
'13 Subaru Forester 2.0i
'09 Subaru Legacy Outback 2.0D
x - '08 Fiesta ST150
x - '92 Sierra DOHC

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 81
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ja, den var det. :(

 

Fikk kontra minst 5 ganger før jeg gikk helt rundt, og inni med fronten, deretter rundt igjen og inni med bakenden. Var ikke stor fart heller, var i en 50-sone, så trodde ikke rammen ble trykt inn så mye. Men den gang ei.

'86 Sierra 2.0i S
'13 Subaru Forester 2.0i
'09 Subaru Legacy Outback 2.0D
x - '08 Fiesta ST150
x - '92 Sierra DOHC

Link to comment
Share on other sites

Ingen problem å få ei bjørk halvveis inni bilen i den farta, slik som jeg prøvde i forrige uka. Så vist du har hatt 50 rett før du traff første gang, så har du vært veldig hedlig med at bilen er bare litt skjeiv. Da har autovernet gjort en god jobb :) Har sett verre eksempler blitt satt i stand igjen, men det koster. Jeg er da ingen ekspert på karosseri, så skal ikke uttale meg for mye om det.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

en sierra brlir aldri den samme etter rammevangene har fått en knekk.

 

Dette kan jeg garantere, min xr4x4 fikk en stor smell da en kvinne brøt vikeplikten, bilen ble aldri den samme selv etter full oppretting & u name it ;)

Link to comment
Share on other sites

Ingen problem med dørene. Er ikke mye skjermene har flyttet seg. Jeg bruker bilen fortsatt. Kjører uten frontfanger og grill, og med en knust lykt. Merker ingenting på kjøreegenskapene.

 

Men er nok ikke lønnsomt å rette nei. Fikk en mekaniker jeg kjenner til å se på den, men han visste ikke helt siden han ikke jobber med karroseri, så kommer en som gjør det på tirsdag. Men dyrt vil det bli uannsett. Går jo 4 timer ca. bare å spenne den opp i jiggen sa han.

 

Kjørte ikke rett i autovernet altså, jeg sklei langs det.

 

EDIT:

Og bilen har vært skadet før, noe jeg ikke visste om før jeg kjøpte heller. Vet ikke omfanget av skaden heller, men høyre skjerm har vært byttet.

Edited by eivi91

'86 Sierra 2.0i S
'13 Subaru Forester 2.0i
'09 Subaru Legacy Outback 2.0D
x - '08 Fiesta ST150
x - '92 Sierra DOHC

Link to comment
Share on other sites

den der hadde ikke jeg sett mørk på og retta værtfall..

Skeptisk til at du faktisk trenger my til jig dragning for og få det rett igjen etter på også..

nytt frontstykke og muligens en gammel/dele rammevange, så burde du være i mål..

 

det at pansre ligger skeift mot skjærmene kan være så nekelt som at det bare er trøkkt over i innfestinga, så du bare skrur løs skruene og tvinner det på plass igjen..

 

ei ukes tid, på kvelds tid så hadde nokk dette vært bil igjen.. nesten synd og kaste slik en fin bil..

 

og ja, jeg har fagbrev som oppretter..

Link to comment
Share on other sites

Løsnet på skruene på panseret, men det var ikke nok. Får se hva det blir til, håper at jeg får retta det ihvertfall. Har jo ikke tilgang på jigg osv. så må jo få noen til å gjøre det for meg.

 

Ja, veldig synd å kaste. Fikk sveist all rust i gulvet i sommer, og er ikke rust rundt hjulbuene heller. Motoren går også som en klokke. Bruker hverken olje eller vann.

'86 Sierra 2.0i S
'13 Subaru Forester 2.0i
'09 Subaru Legacy Outback 2.0D
x - '08 Fiesta ST150
x - '92 Sierra DOHC

Link to comment
Share on other sites

nei nei nei :(

 

dette var ikke bra, og den som var så fin :(

 

i sin tid, da spurte jeg ang å sette en bil i jigg, og da skulle dem ha 10tusen + mva for å rette den. tipper det er snart 9 år siden.

SÅ, eg tror eg hadde sett meg etter en ny sedan, samme farge, og bruke din som delebil.

Link to comment
Share on other sites

hadde noe lignende skade på en ganske ny subaru rammene var vel kanskje tatt litt mer, den var på grensa til og bli vrak :P hvis ikke det har forplanta seg noe bakover så burde det vel ikke være noe problem det der :) dører og alt går jo fint så da er jo det meste av skadene på front. ny rammevange som hårball sier og låseplate, lyktefesteplate etc og front bjelke så burde det gå ganske fint :) men tar litt tid så det er jo en vurderingsak fra din side hva som lønner seg.... :)

Edited by Escossie
Link to comment
Share on other sites

Jeg får den vel ikke gjennom eu slik som dette?

Hvordan er reglene på det egentlig?

 

EDIT:

Sånn er den forresten nå. Noe skabbete ja.

P060210_141801.jpg

Edited by eivi91

'86 Sierra 2.0i S
'13 Subaru Forester 2.0i
'09 Subaru Legacy Outback 2.0D
x - '08 Fiesta ST150
x - '92 Sierra DOHC

Link to comment
Share on other sites

Ja, det er akkurat det. Ene fangerfestet er trykt inn, så det må i tilfelle dras ut igjen. Evt sveise på nytt hele frontstykket. Får vente til tirsdag å høre hva han oppretteren foreslår. Jeg er rimelig fortvila.

'86 Sierra 2.0i S
'13 Subaru Forester 2.0i
'09 Subaru Legacy Outback 2.0D
x - '08 Fiesta ST150
x - '92 Sierra DOHC

Link to comment
Share on other sites

***** trist det der, så ut som en fin bil. Men når sånt skjer rett før EU og årsavgift kaller vi det ofte et tegn, så lenge ike resten av bilen er i uvanlig god stand. Får høre hvor optimistidk oppretteren er, men dette er jo ikke en spesielt sjelden bil enda ;)

'84 Sierra 2.3 GL Sjølpustende V6 prosjekt.

'03 Honda CR-V

 

If I could get back all the money I've ever spent on cars...I'd spend it ALL on cars!!!!

Link to comment
Share on other sites

Det der hadde vært ypperlig for meg. Men nå har den jo ligget der en stund, er vel mest sannsynlig solgt. Sendte han en mail.

 

 

***** trist det der, så ut som en fin bil. Men når sånt skjer rett før EU og årsavgift kaller vi det ofte et tegn, så lenge ike resten av bilen er i uvanlig god stand. Får høre hvor optimistidk oppretteren er, men dette er jo ikke en spesielt sjelden bil enda ;)

Nei, er jo ikke det. Vi får se.

 

 

 

Var solgt den gitt. ;)

'86 Sierra 2.0i S
'13 Subaru Forester 2.0i
'09 Subaru Legacy Outback 2.0D
x - '08 Fiesta ST150
x - '92 Sierra DOHC

Link to comment
Share on other sites

Du får nok ikke EU godkjent nei. Om ikke annet får du nok mangel på litt feiljusterte lys.. :P

Men opp med humøret! Denne bilen er ikke vrak. Ok, venstre rammevange ser litt tvilsom ut, men den kan dras ut. I verste fall ser den verre ut, i beste fall bedre ut i virkeligheten.

Edited by grandisjohn

Det er ikke en ting jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

ta et kryss mål og lengde mål og dra ut så du får kryssa så kan du begynne og sette på noen nye/brkte deler du får tak i. jeg hadde bytta alt i fronten der så hadde det blitt strøkent gjort på ikke mange timene...

Edited by Escossie
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...