Jump to content

På tur i autovernet


eivi91

Recommended Posts

Egentlig bare flisespikking men.. er ikke dette en 2,0 DOHC? Av 2,0 fikk man vel ikke noe annet fra `89.

 

feil dette, mine 2 sierra var reg i 90, begge med ohc. sjekk bildene du ;)

 

 

OHC ble levert frem til 1990 :) Og sikkert noen overliggere til 91.

Men da med cat, pulsair, map, lmm og lavkomp etc. Masse greier for å få ned avgass etc.

 

lmm har alle ohc med efi.

fikk dohc i sein 89, så det går greit.

 

bare å bytte eksos manifoil, fjerne kullfilter, så har du mer effekt.

og skal du gå lengre, så bytter du elnett fra 87-tidlig 89 med efi, da kan du fjerne map og ;)

er det som er gjort i Anders sin ist når eg bygget den.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 81
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

kjøp panseret mitt :P

så ser bilen tøffere ut hehe

Mondeo ST TDCI "machine silver"

zito miracle 19...bixenon og led overalt...

green filter....2,5" rustfri eksos,racebits decat...airtec intercooler.

pioneer avh-2400bt 2x7" dvd i nakkestøttene

87 LINDA<3 09 LEANDER<3 12 ANDREA<3

Link to comment
Share on other sites

Var en fin bil ja.. så synd det som skjedde..

Lurer på om det er noe spesielt med sierra og skade på høyresiden.

Oppdaget noen uker etter at jeg kjøpte min røde sierra at høyre framskjerm og var byttet.. smådårlig jobb også, siden blinklyset på den siden står skjeivt..

Ford Scorpio 2.9GL 1988 - Solgt og vraket
Ford Sierra 2.0 CLX 4x4 1992 - Solgt

Ford Mondeo 2.0 TDCI Titanium 2006 - Solgt

Tesla Model 3 AWD LR 2019

Link to comment
Share on other sites

OHC ble levert frem til 1990 :) Og sikkert noen overliggere til 91.

Men da med cat, pulsair, map, lmm og lavkomp etc. Masse greier for å få ned avgass etc.

 

Ok. Skjønner at jeg ikke har nok kunnskaper om Sierra til å bevege meg rundt på dette forumet, hehe..

Blir litt o.t men.. betyr det at 2,0 ohc ble levert i komb. med MT75 kasse i Sierra også det da?

Edited by grandisjohn

Det er ikke en ting jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

nei, mt75 kun på dohc.

MULIGENS du fikk noen ohc med mt75 på sein 90 tallet.. MULIGENS.

 

hmm, trodde Sierra ble fornyet på samme måte og samtidig med Scorpio hele veien, bortsett fra at Sierra fikk 2,9 motoren ett par år seinere enn Scorpio.

Men hvis dette ikke stemmer, så betyr det blant annet at t9 kassa ikke ble pensjonert i Sierra til tross for at MT75 kassa kom i okt/nov `88?

Det er ikke en ting jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

Ja vi får se. Tror jeg først venter på oppretteren som kommer tirsdag, å hører hva han har å si til godt.

 

Ellers så har ikke jeg sveis her hjemme, foruten elektrodeapparat, men regner med at det ikke er så egnet akkurat.

 

EDIT:

Men takker for hjelp, forslag og trøst. :P

Edited by eivi91

'86 Sierra 2.0i S
'13 Subaru Forester 2.0i
'09 Subaru Legacy Outback 2.0D
x - '08 Fiesta ST150
x - '92 Sierra DOHC

Link to comment
Share on other sites

Hehe, den skaden ser omtrent identisk ut med min som skjedde rett før jul. Dårlig bilde:

 

krasj3.jpg

 

Ca. 5500,- for jigging, så tok jeg skjerm, lakk osv sjøl. Taksta var på 30 000.

Telte over timene og det var ikke en dag i jigen en gang, så den bilen der er det absolut verdt å rette opp mener nå jeg ;)

 

Og ja, kjøp heller skjerm på Ford fordi blinklyset passer ikke i Veng sin skjerm.

Edited by SierraCL
Link to comment
Share on other sites

Har vært to steder med bilen og hørt meg rundt nå.

 

Først på det lokale verkstedet i går, og han mente en først måtte jigge, deretter kappe av ramma og sveise på nytt, osv og anslo en pris på rundt 10-15k.

 

I dag var jeg hos en annen, og han mente det var nok å bare grovrette den såpass jeg får på igjen en fanger osv.

Han skulle sjekke prisen på brukte lykter osv. og deretter ringe meg tilbake med ett prisanslag.

 

Er ikke så viktig at det ser så fint ut nå i første omgang, bare jeg får den gjennom eu og på veien igjen. Er jo fattig student. :P

'86 Sierra 2.0i S
'13 Subaru Forester 2.0i
'09 Subaru Legacy Outback 2.0D
x - '08 Fiesta ST150
x - '92 Sierra DOHC

Link to comment
Share on other sites

lmm har alle ohc med efi.

 

Jepp, i know, men er kombinasjonen lmm sammen med map jeg ville påpeke :)

Ikke vanskelig å skjønne at denne skulle strupes ned i 1990 vertfall hehe :P

 

Ok. Skjønner at jeg ikke har nok kunnskaper om Sierra til å bevege meg rundt på dette forumet, hehe..

 

Neinei ;)

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

hmm, trodde Sierra ble fornyet på samme måte og samtidig med Scorpio hele veien, bortsett fra at Sierra fikk 2,9 motoren ett par år seinere enn Scorpio.

Men hvis dette ikke stemmer, så betyr det blant annet at t9 kassa ikke ble pensjonert i Sierra til tross for at MT75 kassa kom i okt/nov `88?

 

 

eg hadde t9 i mine 2 1990 sierra med ohc ;)

mt75 kom på dohc motoren i sin tid ja :)

 

Jepp, i know, men er kombinasjonen lmm sammen med map jeg ville påpeke :)

Ikke vanskelig å skjønne at denne skulle strupes ned i 1990 vertfall hehe :P

 

jau.

nei klart det at det trengtes å strupe ned denne motoren, den er jo HELT vill fra før.

Link to comment
Share on other sites

De fortsatte å bruke ohc til landa utenfor Eu helt til lageret var tomt. Finns 89 modeller med oransje blinklys og Doch motor, og 90 modeller med hvite blinkers og ohc.

'84 Sierra 2.3 GL Sjølpustende V6 prosjekt.

'03 Honda CR-V

 

If I could get back all the money I've ever spent on cars...I'd spend it ALL on cars!!!!

Link to comment
Share on other sites

Stemmer det, man fikk jo CL Jubileum utgaven som kom i 1990, sedan med OHC pluss litt småting, sikkert for å lage litt blest om de for å bli kvitt de siste :) Desse hadde alt dette styret med MAP og LMM, pulsair, lambda, kat etc. , alt på en gang.

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Nå har bilen stått i ro i ett par dager, og nå i stad tenkte jeg at jeg skulle lufte den en tur, men da starta den **** meg ikke.

 

Den var tungstarta en annen morgen, men da starta den ihvertfall. Og når jeg kjørte kunne jeg ikke gi full gass, for da bare hakka og hosta den. Som om den fikk for lite bensin. Har hatt lignende problem før. Kanskje 1 gang per 3 mnd. Men den funker normalt igjen etter ca. 5 minutt kjøring.

 

Greit nok, var ferdig på jobb samme dagen, og bilen starta helt normalt. Kjørte hjem og parkerte. Men nå er det altså ikke livstegn. Er ikke lite strøm heller, for starteren går helt fint. Og det lukter bensin etter at jeg har kinna litt.

 

Tenkte jo da å bytte pluggene da, men seff var pluggpipa mi for stor til å gå ned i hullet på motoren. Hvilken pipe må jeg ha?

 

Nesten så jeg begynner å vurdere om det er verdt å rette den i det hele tatt. Hva er det neste liksom?

'86 Sierra 2.0i S
'13 Subaru Forester 2.0i
'09 Subaru Legacy Outback 2.0D
x - '08 Fiesta ST150
x - '92 Sierra DOHC

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...