Jump to content

Scorpio 2,4i V4!?


Guest joda^

Recommended Posts

Største v4 var vel 2.0L som satt i Mtaunusene. Hvis jeg er ute å sykler nå er største v4 1.7L sist sett i en granada fra ca 79.

 

Mulig du ikke forveksler med 2.4iv6 130hk som snek seg ned under panseret ca87-88?

Link to comment
Share on other sites

Guest joda^

Jeg har ikke satt meg så veldig inn i de forskjellige scorpiomotorene som ble laget, men lurte litt bare pga. en kamerat av meg som lurte litt på dette om det fantes/ble laget.

 

Men takk for svarene... :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Største v4 var vel 2.0L som satt i Mtaunusene. Hvis jeg er ute å sykler nå er største v4 1.7L sist sett i en granada fra ca 79

 

Ja du er ute og sykler bittelitt! ;) hehe Største V4 fra tyskland var 1.7 og var produsert for 12M, 15M og 17M utgavene av Taunus. Alt over 1,7 var V6 motorer som på denne tiden avhengig av årstall spant seg fra 1800 2000 2600ccm (Kjent som cologne V6).

 

Største V4 fra ford kom i fra england og var basert på de vel kjente Essex V6 bare med to sylyndre mindre. Disse motorene ble levert til Norge i Ford Transit og i Ford Corsair.

 

Med andre ord litt ford historie fra den tiden Tyskland og England "konkurrerte" med forskjellige bilmodeller. :rolleyes:

- 2008 Mondeo 2,5t TitaniumX
- 1992 Scorpio 2,9 GHIA 24V

Link to comment
Share on other sites

V4-erne ble vel stort sett brukt på 60 og 70 tallet. i taunus og faktisk saab V4 har den motoren fra ford.. ;)

 

edit: er vel derfor de går ennå! :lol:

Ford Sierra 3 dørs 86mod Cosworth (Prosjekt)

Ford Taunus 17m Super 65mod (Reservetralle)

 

BMW m3 coupe e36 (Sladdekasse)

BMW 523i e39 (Brukstralle)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

En kompis av meg har en Saab 96 med Ford V4... det er en 1500cc :blink: Husker ikke årsmod, men kan spørre han... Bilen står til restaurering nå. Tror han tenker på 240 med V8 nå:D

-TurboX-

'91 Sierra IS Turbo *prosjekt*

'79 Capri 2.8 *prosjekt*

'86 BMW E30 320i *kommende prosjekt*

'86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*

Link to comment
Share on other sites

Dette er en 70-mod registrert i 71... Litt off topic jeg å, hva må gjøres for å få denne beryktede chevy 350-motoren i en 240? Finnes d sett for å bygge om elr? :unsure:

-TurboX-

'91 Sierra IS Turbo *prosjekt*

'79 Capri 2.8 *prosjekt*

'86 BMW E30 320i *kommende prosjekt*

'86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Scorpio 2,4 er v6 og er etter det jeg kjenner til basert på same motor som 2,9. Fra gammelt av fikk du transint med 2l v4.

Bilmekaniker / tekniker

01' Honda VTR SP-1

95' Frosk stv. 2,0 DOHC

A BE (før 19.01.2013) C D

 

Women don't really wanna hear men's opinion,

they just wanna hear their opinion in a deeper voice

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...