Jump to content

Fyttigrisen


capri-rs

Recommended Posts

Har ein kompis av meg som kom til meg med ein nybygd motor av ein "motorguru" sikkert 500 hk i den.

ukjent komp. ratio

ukjente kammer.

ukjent stempler og råder

svarte siemens

plenum spacer 14mm

2 wd innsug

heimesmiddd turbo (hoppkokk av org og div diesel turbo)

 

dette har då kompisen min betalt gode penger for,

 

motorbygger sier alt er nytt,WTF.

skal kammene kjøres inn ?

er det ferdig mappet?

 

er det rart at noen aldri skulle drive med motor generellt?

"Understeer" is when you hit the fence with the front of the car.

"Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car.

"Horsepower" is how fast you hit the fence.

"Torque" is how far you take the fence with you.

Link to comment
Share on other sites

vil ikkje si noe før møkka er prøvd av han som eiger bilen :D

 

bygger ikkje cossies kvardag han karen

Edited by capri-rs

"Understeer" is when you hit the fence with the front of the car.

"Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car.

"Horsepower" is how fast you hit the fence.

"Torque" is how far you take the fence with you.

Link to comment
Share on other sites

sikkert!!

er mykje svarte penger i trimmme yrket

 

hvordann eg ser det har han fått ein overhalt STD motor med plenum spacer og hubba bubba turbo

 

begynner snart å lure på om det er gjeng me "idioter" som fortsatt har cossie i landet her.

 

så på cosworth_ftw sin tråd.hvorfor må ein ha meir komp.?Fordi ein sier det er bra.BULLSHIT!

 

Mhv

Geir

Edited by capri-rs

"Understeer" is when you hit the fence with the front of the car.

"Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car.

"Horsepower" is how fast you hit the fence.

"Torque" is how far you take the fence with you.

Link to comment
Share on other sites

er gjort ein del med den motoren Geir. eiger vet ikkje så mye om korleis det er, men han som har bygget motoren skal mappe den med datasprutet og anna turbo og grenrør, dyser++, men han skal godkjenne bil som cosworth først... oppsettet som er utvendig nå er det som var på denne bil fra før, så den skal kun startes og la den gå på tomgang til den er varm og så bytte olje vann+++ før den skal settes opp slik den skal vere så du må ikkje la han begynne å gasse på rundt omkring når den er startet... er blockfill 205 arp rundtom, stålråder og smidd stempel(husker ikkje kva type) porta topp++ eg vet ikkje heilt kva som blei gjort med motor, men han har bygget ein del motorer før og dei har vist seg å funke bra, men får se når motor er ferdig oppsatt å se korleis det blir...

trehjulsykel

Link to comment
Share on other sites

var berre litt irritert i går pga bensinlekkasjer,starter som ikkje virket etc etc.

 

ettersom eg skjønner er det nye kammer og de må jo kjøres inn eller?

 

veit han har bygd ein del motorer før. hadde vært greitt å visst hva han har gjort ikke sant?

 

Nei.er heldigvis glatt som f... ennå så noe gassing blir det nok ikke.lurer på om eg skal sette på 4wd plenum så eg får surra fast fuelrailen.

 

btw har du eit tlf nr som du kan nåes på?

"Understeer" is when you hit the fence with the front of the car.

"Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car.

"Horsepower" is how fast you hit the fence.

"Torque" is how far you take the fence with you.

Link to comment
Share on other sites

Jeg hørte også om en sak på treff i sommer. En kar hadde betalt 100000 kroner for 650 hk bmw motor, hvor det KUN var byttet stempler og råder, kinagrenrør, dyser, haltech til 5 lapper og en eller annen turbo. Denne kom også fra en ganske så kjent motorbygger.

Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler

Link to comment
Share on other sites

Finnes det egentlig noen alternativer til denne typen eksempler da?

En kammerat kjøpte ny motor bygget med helt nye deler. Den inkompetente wannabe-stor-helt norske idiot"motorbyggeren" påstod at dette var en 600 + hk motor. 250 L fuel senere er alle de sigarettpapirtynne sylindrene ovale pga overborring, stempler, veiv og alle lagre stygt skadet pga store mengde benin i oljen som følge av blow by, og effekten lusket seg så vidt over 500 hk uten eksosanlegg.

 

En annen bilkjommi kjøpte "nyoverhalt" Cosworthmotor av en her inne og fikk en bøtte med utslitt oppsop inkl. støpte stempler.

 

Nå står begge to igjen, helt uforskylt, med to hauger med dyrt, men ubrukelig skrot. Lusinger og strekkbenk bør gjenninnføres. :shutup:

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Er jaggu mangen, som blir lurt på denne måten. Fine ord er ikke alltid å stole på.

En kollega, har en M5, der motoren var overhalt hos et firma på Fagernes, for et par år siden, før han kjøpte den. Når det nå ble rådebank, og bunndel åpnet, så blir man nesten skremt av hva man ser.

Edited by grcossie
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...