Jump to content

Problemer med å få cosworth til å gå!


carbon

Recommended Posts

Bilen stopper med en gang eg plugger i kontakten på fordeleren, har byttet alle sensorer, plugger , pluggledninger, coilf, hjerne, chip osv. Det gjelder en 200motor med gt3071turbo, portet topp, bd14 kammet , Siemens 750 dyser, lavkomp stempler osv. Alle tenningsmerker stårsom de skal, har prøvd å snu tenning 180 grader men ingen forskjell! Noen som har vært borti dette? Eller har noen tips? På forhånd takk mvh Thomas gudmundsen

Edited by carbon

4x4 cosworth

E46 Touring

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 68
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

når du skriver at du har prøvd å snu 180grader, er dette på kontakten?

 

kan du ha koblet feil tenningsrekkefølge på fordelerlokket slik at dette står 180grader feil i forhold til reimhjulet?

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Link to comment
Share on other sites

Har du gjort noe med bilen i forkant før problemet kom? Etter det jeg leser, så vil jeg tro at du har strømproblemer/overslag en plass.

Mvh. Trones...
87. Merkur XR4TI.
06. Ford Focus 3 dørs. MS Sport. (til salgs.)

69. Ford Capri 1600GT. 80. Ford Fiesta(til salgs). 08. Ford Mondeo 2.0 tdci.

 

HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan refineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.
 

Link to comment
Share on other sites

Du skriver at den starter men stopper etter at fasekontakten er satt på. Hva er det som forsvinner, gnist eller bensin! Har dere sjekket det?

Det har eg ikke sjekket, men den smeller fælt i det kontakten går i stikker , så dauer bilen ut

 

Har du gjort noe med bilen i forkant før problemet kom? Etter det jeg leser, så vil jeg tro at du har strømproblemer/overslag en plass.

Bilen gikk fint den, men sku slakke reg reim og klarte å vri på eksos kammen når reinen sku på igjen, skrudde av toppdeksel og ut med plugger, fikk Rune Halvorsen opp med måle ur, han timet kammene etter det startet ikke bilen. Bare skinnet ikke tegn til at den ville tenne, sjekket at eg hadde både bensin og gnist men ikke **** om det skjedde noe. Så fikk eg opp en kompis i går, han fikk bilen til å gå. Men kun uten den kontakten tilkoblet. Sorry for skrivefeil ***** stave greiene på ipaden

4x4 cosworth

E46 Touring

Link to comment
Share on other sites

Hmm, og dere har ikke byttet om veivsensor og fasesensor?

Alt av kontakter er prøvd om en annen men ingen bedring, har 4 cosworth og sammenligne med i samme lokalet og alt står sånn som det gjør på de andre bilene.... Litt oppgitt på hele bilen no. Hehe

 

Hmm, og dere har ikke byttet om veivsensor og fasesensor?

Alt av kontakter er prøvd om en annen men ingen bedring, har 4 cosworth og sammenligne med i samme lokalet og alt står sånn som det gjør på de andre bilene.... Litt oppgitt på hele bilen no. Hehe

4x4 cosworth

E46 Touring

Link to comment
Share on other sites

Hmm, og dere har ikke byttet om veivsensor og fasesensor?

 

Jeg holder en knapp på at dette er svaret, min siste cosworth var nøyktig lik som det du beskriver, å da viste det seg til slutt at noen hadde klippt i nette å tatt feil av kontaktene til fase / veiv sensor.

 

Til meg var det til og med like kontakter å like farger på ledninger :blink:

 

Du kan også sjekke om isoleringen på ledningenetil fase sensoren er sprukket å skadet, du vil da få overslag.

Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Link to comment
Share on other sites

Eventuelt prøve motornettet fra en av de andre 4 cossiene der og se om det er i el. nettet eller noe annet som er galt.

Hvis alt er som orginalt ellers så bør det jo funke da.

Granada MK1 Sta.Vogn Chevy V8 1977mod

Capri MK1 1300GT 2.0 Cosworth 1969mod

Chevy Silverado pickup 6.6TDI 2001mod

Chevy Corvette Stingray L82 1976mod

Link to comment
Share on other sites

Jeg holder en knapp på at dette er svaret, min siste cosworth var nøyktig lik som det du beskriver, å da viste det seg til slutt at noen hadde klippt i nette å tatt feil av kontaktene til fase / veiv sensor.

 

Til meg var det til og med like kontakter å like farger på ledninger :blink:

 

Du kan også sjekke om isoleringen på ledningenetil fase sensoren er sprukket å skadet, du vil da få overslag.

 

At de er byttet om er sjekket og utelukket.

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Har prøvd å snu på den også :-/ men ingen forskjell./

Fikk høre at det ordnet seg.

Foreslår at du vurderer å bruke denne oljen mens du kjører opp de neste 200 L med bensin.

http://www.biltema.no/no/Bil---MC/MC/Olje-og-Kjemikalier/MC-olje-15W40-36957/

Deretter kan du vurdere Mobil 1 V-twin olje eller samme Motul olje som andre har brukt med suksess. :)

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Tenningsmerker stemte ikke, og eksos kam sto mer eller mindre lukket, fikk ordnet det no og motoren maler så fint som aldri før :-)

 

Fikk høre at det ordnet seg.

Foreslår at du vurderer å bruke denne oljen mens du kjører opp de neste 200 L med bensin.

http://www.biltema.no/no/Bil---MC/MC/Olje-og-Kjemikalier/MC-olje-15W40-36957/

Deretter kan du vurdere Mobil 1 V-twin olje eller samme Motul olje som andre har brukt med suksess. :)

Det ska eg ta å gjøre :-)

4x4 cosworth

E46 Touring

Link to comment
Share on other sites

Jo. Av selveste Rune H. Bruker ikke han igjen for å si det sånn ;-)

 

Må ha hatt en dårlig dag.

Rune er veldig flink fyr :)

 

Bra det funker nå da, når skal du ut å kjøre da?

Jeg kommer hjem i morgen. Hehehe...

Granada MK1 Sta.Vogn Chevy V8 1977mod

Capri MK1 1300GT 2.0 Cosworth 1969mod

Chevy Silverado pickup 6.6TDI 2001mod

Chevy Corvette Stingray L82 1976mod

Link to comment
Share on other sites

Må ha hatt en dårlig dag.

Rune er veldig flink fyr :)

 

Bra det funker nå da, når skal du ut å kjøre da?

Jeg kommer hjem i morgen. Hehehe...

Mulig han e det, men synes det blir for dumt å betale en seriøs kis for å gjøre en jobb, etter det hva gjort starter ikke bilen. Også gidder han ikke kom opp igjen årette opp i det. Då e det godt å ha gode kompiser :-) Mulig eg ska jobbe seint i morgen og på tirsdag og onsdag ska eg opere så blir sikkert ikke noe kjøring før ut i mars :-/

 

Må ta en oljeskift også før eg ska ut å kjøre og, olje som står på no e full i bensin eter all kjinningen. Hehe

4x4 cosworth

E46 Touring

Link to comment
Share on other sites

Kjedelig sak..

 

Men kjekt at du fikk gang på den igjen :)

 

Men har du ikke merket av på reg.drevene hvor registeret skal stå? For du har vel justerbare kamdrev? Eller?

I såfall så er jo dette et meget godt tidspunkt og gjøre det på ;)

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

De drevne sto i hytt og pine. Hehe. Alt under kontroll no :-) deilig å høre den gå igjen, no gjenstår ny frontrute , batterikasse i bagasjerommet og hjulstilling. Så er den klar for eu :-) og når 4x4 kassen ryker blir den bygget om til 2wd :-D

4x4 cosworth

E46 Touring

Link to comment
Share on other sites

Mulig han e det,........

Hvis det medfører riktighet at oppsettet ditt ble sjikanert og kritisert så er det det mest overraskende.

Med ny motorolje, "korrekt" forspent aktuator og en god og riktig justert bleed ventil for 1,8 - 2,0 BAR ladetrykk så tenker jeg at garasjekompisene dine og flere andre skal få noe å bryne seg på. B)

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...