Jump to content

Problemer med å få cosworth til å gå!


carbon

Recommended Posts

Arve e en god kompis som ska forsvare selvfølgelig. Sånn som ebb e ovenfor turbo kongen !

De e feil fri skjønner du!

Du e no den som kan bekrefte historien over, du har jo vært til stede under hele prosessen Cosworth Racing1

Edited by carbon

4x4 cosworth

E46 Touring

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 68
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Du sier selv at Rune har fikset mye for deg,så jeg ser ikke vitsen med å legge så mye i det.

Dessuten har jo dere vegring mot å svare på det jeg konkret spør om,som om motoren var startklar eller ikke og om hva fasesensoren har med kam innstillingen å gjøre.

Verken Rune eller spesielt jeg er feilfri,men vi har faktisk ikke problemer med å innrømme slikt,men hele denne saken viser vel at det er noen andre som har dette problemet.

Så til det å synnliggjøre hvem jeg er,dere er superflink jeg la jo ut dette nikket og hvor jeg er fra for at dere skulle skjønne hvem jeg er.

Det er vel ikke nødvendig å bli useriøs når en stiller et par spørsmål.

Det er riktig at Rune vet at jeg svarer,men han liker det ikke.

Jeg kunne skrevet mye om denne saken,men jeg tror jeg toner ned litt for en får jo ikke skikkelig svar

 

Arve

RS 3door 4wd cosworth

RS mk1escort cosworth

RS focus 09

Scorpio 24v cosworth

Bmw X5 09

Link to comment
Share on other sites

Hva slags kamdrev har du? Jeg har opplevd flere Piper drev som er 180 grader "feil" i forhold til merkinga, altså gradeskiven.

Sjekk mine f.eks, fort gjort å gjøre feil her.

 

DSC00856copy.jpg

er ikkje farligt om du hadde sett dei 180 grader feil berre og bytte om tennings rekkefølge det, so hadde motor fungert fint...ser på kammene dine om du vrir begge 180 grader og bytter om tennings rekkefølga so hadde denne gått fint..

 

Problemet med en rekke justerbare kamdrev er at de er litt utenfor posisjon.

At når de står på merkene er de noen grader for mye retard.

 

Med justerbare kamdrev MÅ motoren times, enkelt og greit.

hadde folk vist kor mykje kam timinga har og sei,so trur eg alle hadde gjort dette..

Edited by HUSNES MOTORSPORT
Link to comment
Share on other sites

er ikkje farligt om du hadde sett dei 180 grader feil berre og bytte om tennings rekkefølge det, so hadde motor fungert fint...ser på kammene dine om du vrir begge 180 grader og bytter om tennings rekkefølga so hadde denne gått fint..

 

 

hadde folk vist kor mykje kam timinga har og sei,so trur eg alle hadde gjort dette..

Dette er vi alle enig om håper jeg......

RS 3door 4wd cosworth

RS mk1escort cosworth

RS focus 09

Scorpio 24v cosworth

Bmw X5 09

Link to comment
Share on other sites

:) sant nok arve gratiss med rå maskinist, blir vel ikkje mangen som holder følge med den loppa der...

Er satt litt tilbake akkurat nå,men kommer sterkt tilbake håper jeg.

Motoren skal i på lørdag,så vi er igang.

Ting tar tid så den er ikke ferdig rigget til sommeren,men gearkasse er på vei over dammen så jeg skal nok ut å kjøre med den i sommer.....

RS 3door 4wd cosworth

RS mk1escort cosworth

RS focus 09

Scorpio 24v cosworth

Bmw X5 09

Link to comment
Share on other sites

:) sant nok arve gratiss med rå maskinist, blir vel ikkje mangen som holder følge med den loppa der...

Det skal vi fort bli enig om. Du skulle sett den dreiemomentkurven. Den er uvirkelig imponerende og det sykeste jeg har sett.

Det er jo vanlig motorbremsebenker ikke klarer å holde igjen en V8 Big block motor, men når en 4. syl Cosworthmotor gjør det samme - da er det rett og slett utrolig. Det blir fantastisk interessant å se denne bilen i funksjon i praksis. B)

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Bilen stopper med en gang eg plugger i kontakten på fordeleren, har byttet alle sensorer, plugger , pluggledninger, coilf, hjerne, chip osv. Det gjelder en 200motor med gt3071turbo, portet topp, bd14 kammet , Siemens 750 dyser, lavkomp stempler osv. Alle tenningsmerker stårsom de skal, har prøvd å snu tenning 180 grader men ingen forskjell! Noen som har vært borti dette? Eller har noen tips? På forhånd takk mvh Thomas gudmundsen

 

hvordan snur man tenningen 180 grader?

MVH kenneth

Link to comment
Share on other sites

er ikkje farligt om du hadde sett dei 180 grader feil berre og bytte om tennings rekkefølge det, so hadde motor fungert fint...ser på kammene dine om du vrir begge 180 grader og bytter om tennings rekkefølga so hadde denne gått fint..

 

at jeg ikke har tenkt på det ;) lærer alltid noe nytt.

2wd sierra cosworth

Link to comment
Share on other sites

men når motoren har vært helt i atomer og man setter den sammen igjen etter verkstedhåndboken, er det da mulig å få satt tenningen 180 grader feil?

jeg har nemlig lekt doktor med motoren min og den starter ikke nå som jeg har satt den sammen igjen... starter NESTEN men ikke helt...

MVH kenneth

Link to comment
Share on other sites

Nei. Er registret riktig da?

God jord motorkarosseri og ecu til innsug?

Utover det ville jeg sjekket avstander på veivsensor og phasesensor.

Neste å ohme sensorer. Så ledningsnett.

Tror du har finni den etter det.

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

Link to comment
Share on other sites

Nei. Er registret riktig da?

God jord motorkarosseri og ecu til innsug?

Utover det ville jeg sjekket avstander på veivsensor og phasesensor.

Neste å ohme sensorer. Så ledningsnett.

Tror du har finni den etter det.

 

 

er det noen måte å måle om registret er riktig? jeg syns de "pilene" på kammene ligger jamt med "sprekken" slik det står i boka. har skjekket avstand på de to sensorene slik det står i boka og har ohmet hver eneste ledning på ecu for å se at alle ledninger går til riktig sted, da fant jeg ut at en ledning som skulle vært til jord var satt på pluss. dør disse ecuene fort?

alle sensorene er nye.

MVH kenneth

Link to comment
Share on other sites

er det noen måte å måle om registret er riktig? jeg syns de "pilene" på kammene ligger jamt med "sprekken" slik det står i boka. har skjekket avstand på de to sensorene slik det står i boka og har ohmet hver eneste ledning på ecu for å se at alle ledninger går til riktig sted, da fant jeg ut at en ledning som skulle vært til jord var satt på pluss. dør disse ecuene fort?

alle sensorene er nye.

Hvilken ledning er det snakk om da?

Utgangen kan fort brenne.

Er det snakk om analog inngang bruker det ikke å være no problem, men blir fort uggen å få liv i da respektive sensor står fullt til ene siden av skalaen.

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...