Jump to content

Hvilke lakk å ev.grunning på alu?


Recommended Posts

først må du få rensa alt skikkelig... glasblåsing er vel blant det bedre, men vis du ikkje har det så er det å få vasket alt med skikkelig rensemiddel for alu... så eit slør med syregrunning(ikkje heildekk!!!) så vanli 2k bil,industri,lastebil-lakk. 1k og spraylakk har noe begrensa styrke... vis du først skal gjøre dette så gjør det skikkeli for er ikkje noe om er kjedligere enn å ta igjen flassin og dritt på sånne deler med masse krinklekroker..

trehjulsykel

Link to comment
Share on other sites

Bruk heller tid på å gjøre noe som gjør at bilen går fortere :)

 

enig!

Ketil, din jålkajll :P

 

ser overhode ikke noe grunn i og bruke syregrunning på alu deler, en god grunn/fyller på rene/pene flater,burde holde i masse vis.

Jeg for mitt vedkommende har brukt PPG sin, husker ikke nr i farta, men den har funka på det meste.

Og den gir tilnærmet hva som helst av lakk vedheft.

ingen grunn til og lakke med annet enn "vanlig" 2k bil lakk. svart bil, midtsommers,full sol og 30+++ grader, gjør nokk platene varmere en hva diff/gir noen gang kommer til og bli..

 

å du som skall lage tappe hull i diffen, bruker jo selvsagt tappe pluggen til og kobble opp en olje kjøler i stede :P

Link to comment
Share on other sites

først må du få rensa alt skikkelig... glasblåsing er vel blant det bedre, men vis du ikkje har det så er det å få vasket alt med skikkelig rensemiddel for alu... så eit slør med syregrunning(ikkje heildekk!!!) så vanli 2k bil,industri,lastebil-lakk. 1k og spraylakk har noe begrensa styrke... vis du først skal gjøre dette så gjør det skikkeli for er ikkje noe om er kjedligere enn å ta igjen flassin og dritt på sånne deler med masse krinklekroker..

 

Har sandblåst overflaten,ble bra..syregrunning gjør sikkert susen ja:)

Jo,skulle egentlig brukt 2k,tenkte jeg kunne spare litt tid:p

Får vel dra fram sprøyta:p

KNAa%20Racing-12925952011261481314-sig.jpg
Link to comment
Share on other sites

enig!

Ketil, din jålkajll :P

 

ser overhode ikke noe grunn i og bruke syregrunning på alu deler, en god grunn/fyller på rene/pene flater,burde holde i masse vis.

Jeg for mitt vedkommende har brukt PPG sin, husker ikke nr i farta, men den har funka på det meste.

Og den gir tilnærmet hva som helst av lakk vedheft.

ingen grunn til og lakke med annet enn "vanlig" 2k bil lakk. svart bil, midtsommers,full sol og 30+++ grader, gjør nokk platene varmere en hva diff/gir noen gang kommer til og bli..

 

å du som skall lage tappe hull i diffen, bruker jo selvsagt tappe pluggen til og kobble opp en olje kjøler i stede :P

 

ja VIS grunning/fyller er beregnet på det ja, da du får dei som er beregnet på dette , men er ikkje alle som er det. eg har endli tatt igjen mange reprasjoner der det har flasset av fordi lakkerere ikkje har lagt skikkelig grunning først...

 

PPG(power puff girls)kan tenke meg du meiner dp40 som er epoksy grunning ellers er vel syra D831

Edited by twin turbo

trehjulsykel

Link to comment
Share on other sites

enig!

Ketil, din jålkajll :P

 

ser overhode ikke noe grunn i og bruke syregrunning på alu deler, en god grunn/fyller på rene/pene flater,burde holde i masse vis.

Jeg for mitt vedkommende har brukt PPG sin, husker ikke nr i farta, men den har funka på det meste.

Og den gir tilnærmet hva som helst av lakk vedheft.

ingen grunn til og lakke med annet enn "vanlig" 2k bil lakk. svart bil, midtsommers,full sol og 30+++ grader, gjør nokk platene varmere en hva diff/gir noen gang kommer til og bli..

 

å du som skall lage tappe hull i diffen, bruker jo selvsagt tappe pluggen til og kobble opp en olje kjøler i stede :P

 

 

Jålkaill du:p lettere å holde rent når det er glatt å fint;)

Tenkte det fantes en vidunderspray istede for å finne fram sprøyta:)

Lage oss et lakkhjørne henrik:p?

Ja skulle egentlig hatt oljekjøler,på differ å girkasse;)

KNAa%20Racing-12925952011261481314-sig.jpg
Link to comment
Share on other sites

Jålkaill du:p lettere å holde rent når det er glatt å fint;)

Tenkte det fantes en vidunderspray istede for å finne fram sprøyta:)

Lage oss et lakkhjørne henrik:p?

Ja skulle egentlig hatt oljekjøler,på differ å girkasse;)

 

Pulverlakk kjetil. sett insuget paa vingen?

Link to comment
Share on other sites

alu er ugreit å lakkere.

Detter fort av etter et par år.

(tror absolutt ikke temperatursvigningene i et motorrom gjør saken bedre)

Eneste som virkelig holder på alu, er eloksering....

dog ser jeg praktiske problemer med å eloksere girkasser og slikt ;)

1996 Ford Mondeo 2.0 4x4 Kombi Og noe anna fordmorro,

2000 Audi A4 TQ Avant

2000 Audi A3 1.8T

2004 Audi A3 Latskap (samboerens)

2008 Renault Traffic arbeisbil

Link to comment
Share on other sites

"alu er ugreit å lakkere.

Detter fort av etter et par år. "

 

Audi A8 , busser og Aston Martin beholder da lakken mere enn et par år?

 

du fikk kanskje ikke med deg at flere bilprodusenter, bla a. audi slet med at lakke slapp?

S4 panser var jo ikke akkurat ukjent fenomen.....

 

dog endrer tidene og malingen seg.... Pulverlakk vil jeg vel si er beste alternativet....

1996 Ford Mondeo 2.0 4x4 Kombi Og noe anna fordmorro,

2000 Audi A4 TQ Avant

2000 Audi A3 1.8T

2004 Audi A3 Latskap (samboerens)

2008 Renault Traffic arbeisbil

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...