Jump to content

box?


alelys

Recommended Posts

RS1000 skrev at jeg burde ha minst en kvadratcm med luftfilter pr hk i en annen tråd her. En annen litt dum ting med det orginale lokket er at det er 2,5" slangetilkobling på det.

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

RS1000 skrev at jeg burde ha minst en kvadratcm med luftfilter pr hk i en annen tråd her. En annen litt dum ting med det orginale lokket er at det er 2,5" slangetilkobling på det.

 

 

Bilen min bremset i overkant av 420hk på nav med rs500 luftfilterboks. den har 3toms slange og ei lita kon inne i selve luftfilterboksen.

Link to comment
Share on other sites

Finner du repro av 500 lokk så fortell meg hvor du finner det! Jeg leita litt for ett års tid siden men fant ikkeno.

 

500 bilene kjørte vel noe i landet rundt 500-550hk. Om de brukte orginale lokket vet jeg ikke, men ville tro det.

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

Det der så unektelig bra ut! Men for meg som har tolmodighet som ei høne, og aldri tatt i hverken glassfiber eller sparkel så ser jeg på det der som en nærmest umulig oppgave desverre..

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

Er det bare at alle har hatt positive erfaringer med K&N eller fins det informasjon å få på filterene? :P

 

Hadde vel 3hester forskjell i benken med og uten boksen med k&n filteret i. Det brukes også på seriøse bygg i england og det er godt nok for meg..

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hva mener folke er det beste luftfilter å montere i en orginal cosworth 4x4 luftfilterboks med en motor som yter ca 400-500hk?

Pipercross, K&N, Ramair, Green, ITG osv......

evt blir boksen for dårlig? (har lyst at det skal se orginalt ut i motor-rommet og dermed lite lyst å montere åpent filter) :)

 

Takker for svar :)

Det meste er i grunnen sagt her, men jeg er helt enig i at man fint kan bruke den originale luftfilterboks hvis man modifiserer.

Pkt. 1 er å hullborre den med en hullsag fordi luftfilteret har for dårlig tilgang til luft. Man kan hullborrr den i bunn, frem mot lykten, inn mot innerskjermen osv.

2. Ett ekte K&N filter er som det sies her en klar vinner.

3. Det originale lokket med 2,5 mm utgang er for lite så her må noe gjøres. Noen velger derfor å montere luftfilterboksen til Escort Cosworth.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Sånn forstørret jeg innløpet,størrelsen er mangedobblet,og inntaket blir så langt unna eksos manifolden som muig.

Dette er en god og effektiv løsning.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...