Jump to content

Er det virkelig så mye tull med Ford?


Stian MH

Recommended Posts

Ja Focusen er en skranglekasse. Men den blir veldig bra med et par dagers jobb og 16m2 dempeplater :lol:

Har tenkt tanken. Hehe.

 

Nå var det bil til samboeren vi tittet på. Bil nr 2. Jeg vurderer Focus selv men da facelift fra 2008. I følge Ford skulle den være bedre på støy og komfort.

 

Godt folk har forskjellig mening, det er kun 2012 Mondeo som appellerer til meg når det gjelder Ford.

Alt annen av Ford kan kun kalles ett fremkomstmiddel.

Hvorfor henger du på ett Ford forum da?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 197
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hvorfor henger du på ett Ford forum da?

Er det kun lov å henge her hvis man forguder ford og har det som religion?

Jeg drar den ennå lengre og sier at det kun er cosworth hos ford som er kult, alt annet er totalt uinteressant. Skal jeg si opp kontoen min her da, eller?

Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler

Link to comment
Share on other sites

Er det kun lov å henge her hvis man forguder ford og har det som religion?

Jeg drar den ennå lengre og sier at det kun er cosworth hos ford som er kult, alt annet er totalt uinteressant. Skal jeg si opp kontoen min her da, eller?

Ingen grunn til å ta slik på vei. Fant det bare veldig underlig att man gidder bruke tid på å henge på ett Ford forum om man missliker alt merket har å tilby.

 

Det blir omtrent som å gå på fotball Pub i Manchester og heie på Arsenal under en kamp :D

Link to comment
Share on other sites

De to Audi eksemplene du viser til er jo i prinsipp identiske - litt endring på lykter - jeg ville ikke kalle det for en facelift en gang. Uansett er begge deler veldig triste og kjedelige biler - når det gjelder utseendet. Du finner nok flere pensjonister i Ford enn i Audi - særlig Focus MKII virker å ha en stor tiltrekningskraft på honnørgjengen :)

 

Edit: Den nye Skodaen kan du jo bare sette et VW eller Audi merke i grillen på - det er jo samme karosseriet.

 

Du kjøper deg selvsagt en Alfa 159 stasjonsvogn - det hadde vært noe :)

 

Hva slags Audi er det nederste? 2 dørs coupeer er bestandig spennende.

 

Hvis du sier at B7 og B8 ikke er facelift engang, hva kaller du da Mondeo Mk1 vs Mondeo Mk2?

Dette kaller Ford for en ny modell, å det er det i hvertfall ikke.

 

Kimsa, med slike holdninger er det ikke rart at kvalitet og aktivitet på dette forumet er labert!

 

Jeg misliker ikke Ford, pr. d.d har jeg 2 Forder og 1 Audi (Jøss, Ford i flertall.....) men som en del av Ford sitt varemerke står Mondeo'n bak huset å venter på bedre (varmere) dager slik at jeg gidder å bytte de 3 dysene som har paja.

Connecten er nettopp ett fremkomstmiddel for 100km tur/retur jobb.

Bil- og Industrimekaniker

 

Ford Connect 1,8 TDCI - 2008

Ford Mondeo 2,0 TDCI Stv. - 2005

Isuzu D-Max 3,0 TD - 2012

Link to comment
Share on other sites

Hvis du sier at B7 og B8 ikke er facelift engang, hva kaller du da Mondeo Mk1 vs Mondeo Mk2?

Dette kaller Ford for en ny modell, å det er det i hvertfall ikke.

Var jo en god del endringer på mk1 og mk2 da.

 

Panserformen ble endret. fremre og bakre støtfanger fikk rundere utseende. Tåkelampene gikk fra avlange til runde. Ny større grill. Nye større front lamper som strekker seg bakover på panseret. Baklyktene ble større. Bakluken ble endret og den forferdelige innfelte plastrammen til skiltet forsvant. Nye sideblinklys. Dørlistene ble endret, selv om dørene forble uten endring.

 

Innvendig var det derrimot langt færre endringer, men de gikk fra 1 din spiller med ett hendig oppbevaringsrom under til enn utrolig lite hendig 1,5 din standard.

 

Det viktigste med endringen fra mondeo mk1 til mondeo mk2 var att kvaliteten ble betydelig hevet. Både når det gjelder sikkerhet og komfort.

 

Kimsa, med slike holdninger er det ikke rart at kvalitet og aktivitet på dette forumet er labert!

Min holdning er att alle er velkomne. Forsto bare ikke hvorfor du diskuterte det. Men ser nå att du har Ford som bruksbiler og da har jeg full forståelse for dine synspunkter.

 

 

Er ikke brått sikkert att det blir Ford på meg neste gang heller. Jeg er fornøyd med både kjøreegenskaper, design og kvalitet. Men jeg savner den lille prikken over i-en av komfort som enkelte andre biler gir meg.

Link to comment
Share on other sites

Syns fortsatt det er morsomt at folk sammenligner Audi med Ford.. Jeg var å titta på nye BMW 3-serie i går, men syns ikke Toyota Aurisen på andre siden av gata var like pen.. Er vel samme bil det vel?

[] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.

[] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue

[x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"

[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red

[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red

Link to comment
Share on other sites

Hvis du sier at B7 og B8 ikke er facelift engang, hva kaller du da Mondeo Mk1 vs Mondeo Mk2?

Dette kaller Ford for en ny modell, å det er det i hvertfall ikke.

 

Kimsa, med slike holdninger er det ikke rart at kvalitet og aktivitet på dette forumet er labert!

 

Jeg misliker ikke Ford, pr. d.d har jeg 2 Forder og 1 Audi (Jøss, Ford i flertall.....) men som en del av Ford sitt varemerke står Mondeo'n bak huset å venter på bedre (varmere) dager slik at jeg gidder å bytte de 3 dysene som har paja.

Connecten er nettopp ett fremkomstmiddel for 100km tur/retur jobb.

 

Jeg har ikke noe problemer med å kritisere Ford der de er dårlige. Heller ikke med å påpeke at Audi er bra på mange områder.

 

Hele denne greia startet jo med at jeg plasserte Focus mkII foran Audi A3 fra samme år designmessig. Det var det jo noen som fikk i vrangstrupen :)

 

Men det ble jo en artig diskusjon ut av det - setter pris på å utveksle synspunkter - særlig når det foregår ganske ryddig som her inne.

Ford Focus 1.6 Bensin Trend 2005

Link to comment
Share on other sites

Syns fortsatt det er morsomt at folk sammenligner Audi med Ford..

Hva er det du mener Ford kan sammenliknes med da?

Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler

Link to comment
Share on other sites

Ford kan vel i all hovedsak sammenlignes med Opel og Toyota. Det er de merkene Ford harmonerer mest med i pris i forhold til biltype, motor og utstyr.

 

Spekker du en Mondeo slik du ønsker den, og går til Audi og spekker en A4 med samme motor og utstyr ender du vel fort opp med å måtte gi en 100.000kr ekstra og velsådet..

 

Altså bør forventningene av en Audi være større enn en tilsvarende Ford.

 

Og skulle en nå være så frisk å sammeligne Mondeo med A6 som kanskje blir mer riktig størrelse er vel pris differansen fort en 300.000kr

Edited by kimsa
Link to comment
Share on other sites

Hva er det du mener Ford kan sammenliknes med da?

 

Som jeg ser det så blir det renault, peugeot, opel, toyota, volkswagen, kia, hyundai etc..

 

Audi er i segmentet til Mercedes, BMW, Lexus, etc..

 

Min mening.. :) for jeg lurer på hvor mye mercedes c-klasse man får for focus prisene.

[] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.

[] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue

[x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"

[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red

[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red

Link to comment
Share on other sites

Innstegsmodell Mercedes C-klasse. C180 CDI (122hk) med 6tr manuell 359.900,-

 

Focus Titanium med 2.0 TDCI (163hk) og power shif + helskinn. 357.000,-

Da hadde det uten tvil blitt C-klasse gitt :) Hadde ikke prøvekjørt focus`en engang.

Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler

Link to comment
Share on other sites

 

Siden du kom med A7 som eksempel på god design - så kommer jeg med denne:

 

http://www.tv2.no/underholdning/broom/peugeot-406-coupe-bilen-til-christian-er-mer-sjelden-enn-den-ser-ut-til-3819350.html

 

Av "normale" biltyper synes jeg denne er veldig stilig.

 

Ganske enkelt nydelig :)

 

Får meg til å nevne den Pininfarina-tegnede Peugeot 504 coupe fra syttitallet.

Den baserer seg direkte på firedørs sedanen som er alt annet enn vakker.

Men coupelinjene er så velproposjonert og designmessig godt tilpasset bilens øvrige linjer at bare de mest geniale designerne greier kunstykket.

Edited by grandisjohn

Det er ikke en ting jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

Da hadde det uten tvil blitt C-klasse gitt :) Hadde ikke prøvekjørt focus`en engang.

 

Så skal man jo gjerne ha noe utstyr også da :)

[] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.

[] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue

[x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"

[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red

[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red

Link to comment
Share on other sites

Med de valgene nevnt over her så ville jeg også uten tvil valgt Mercedesen.

 

Men for meg hadde diesel vært uaktuelt, bryr meg heller ikke særlig om utstyr - dermed så hadde valget heller blitt:

 

Mercedes C 180 CGI Classic fra kr 388.680,- (156hk)

 

vs

 

Ford Focus 1.6 Sport kr 271.800,- (150hk)

 

 

Begge ganske ribbet for utstyr med samme ytelser - her vill jeg valgt Forden.

 

Så hadde eg brukt rundt 50k på et skikkelig anlegg ^_^

Ford Focus 1.6 Bensin Trend 2005

Link to comment
Share on other sites

Da hadde det uten tvil blitt C-klasse gitt :) Hadde ikke prøvekjørt focus`en engang.

Hmm. Jeg hadde overhode ikke hatt noe imot c-klassen. Enkelte har sikkert sett att jeg skrev for en tid tilbake att jeg vurderer å kjøpe eldre c-klasse. W202. Men jeg er av typen som ikke klarer å kjøre en bil ribbet for utstyr. Med mindre det er en gammel bil vel og merke.

 

Det ville for eksempel for meg vært utenkelig å kjøpt en ny bil i 2012/2013 uten xenon/led lys og parkeringssensor.

 

Sånt får du jo i en Focus til samme pris som innstegsmodellen i en C-klasse. Jeg vil annta att en C-klasse med det utstyret jeg føler jeg måtte hatt ville bikket en halv milion. Og for det kan jeg jo kjøpe en Focus ST.

 

Legger en da til høyere forsikring og service utgifter på merca. Da ville ikke økonomen i meg klart å forsvart ett slikt kjøp.

 

 

Men nå skal jeg jo ha nok selvinnsikt til å si att jeg er ganske gjerrig også :blush:

 

Må hadde eg brukt rundt 50k på et skikkelig anlegg ^_^

Med de premium orginal anleggene som en får i de fleste biler i dag kan jeg egentlig ikke se poenget med å bygge anlegg i en bruksbil lenger.

 

I Mazda 6en min hadde jeg orginal BOSE anlegg, og det spillet serdeles bra. Og til hverdagsbruk synes jeg det orginale sony anlegget i min tidligere Mondeo Titanium også var bra nok..

 

 

Har tidligere hatt anlegg i bilen til over 50 lapper selv, så skjønner godt hvordan du tenker, men jeg er nok over den perioden ^_^

Link to comment
Share on other sites

I dagens VG biltest gikk Ford Focus til topps. Best budsjett, eller mest bil for pengene.

 

Begrunnelsen: Med utstyrsmuligheter på linje med langt dyrere biler og en fabelaktig kjørekomfort er Focus stv vårt klare førstevalg i denne klassen.(ordrett sitert) ^_^

Ikke dårlig!

 

I klassen store stasjonsvogner gikk Audi A6 til topps i den samme testen (i dagens VG).

 

Begrunnelsen: Per i dag er Audi A6 det beste valget i klassen for luksuriøse stasjonsvogner. Modellen framstår som nyere og mer moderne enn Mercedes E klasse (tenk det, til tross for at Audi "aldri" forandrer designet :D ). Samtidig er den litt mer letthåndterlig og lettkjørt enn BMW 5 serie.

Edited by grandisjohn

Det er ikke en ting jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...