Jump to content

rs500 nr 420


tomnsr

Recommended Posts

Alle må da ikke like sirra. Er det mulig!

 

 

er vel liksom det som heile saken her egentlig bunner ut i.... når folk kommer med at det berre er ein "sierra", kan få så mykje anna med meir "status" blablabla.... bilen er intresang for oss som liker dei og vi gjir mykje før 400k+ for ein sånn enn noko anna overprisa skarmmel som vi ser på som berre ein "bil" eller "dritt"...

trehjulsykel

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 72
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Så da får vi snart se denne blant resten av bilene her inne,,hmmm. Tror ikke det. Det er nok ikke en eneste en her inne som kommer til å kjøpe denne til prisen som er satt på den. Alt for dyrt! Kunne selv tenkt meg en slik men ikke for alt i verden :)

Link to comment
Share on other sites

Mye pleier sånne å koste egentlig? Jeg spør fordi jeg ikke vet.. Tommen?

Stiv pris på vingebilen og..

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

På RS500 bør ikke det ha noe å si da de kun er levert som RHD. Ser du noe annet så er det en ombygd bil. (På annet karosseri)

 

Av samme grunn er ikke RS500 noen drømmebil for meg. Men den hvite vingebilen derimot....

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

Det er det jeg mener, jeg har måttet kjøre den rett inn i garagen og bygget den om til LHD. Men det jeg mener med pris er at det er ikke mange som ligger for salg nå rett før dem skal til å bli veteran. Med at dem har rattet på feil side i tillegg gjør det enda verre å fastslå.

Link to comment
Share on other sites

Eg orker ikkje kaste bort kalorier på tråder som ikkje interiserer meg, å forventer/håper at andre gjør det samme.

Sjøl vil eg kategorisere meg sjøl som ein bil entusiast å ikkje ein rein Sierra entusiast! Men folk MÅ forstå at RS500 ikkje er ein vanlig bil!?!

Den var spesiell fra dag 1! På lik linje med Mercedes 190E Evo og M3 Sport evo!

 

Ford dreit i buksa når de kalla Focusen for det samme! Den kommer aldri til å få den samme statusen som den gamle Sirævan slik er det bare!

 

Ein RS500 som blir bygd om til LHD blir i hvertfall ikkje værdt stort.. De er bare levert i RHD å det må vi leve med..

Det er jo bare å style opp ein vingebil slik eg har gjort.. De fleste går 5 på uansett :)

 

Som sagt så har RS500 global prislapp! Altså den blir ikkje meir eller mindre værdt bare for at den står i feks Norge av den grunn..

 

Eg vil ikkje utale meg direkte om prisen, men! Den har "mods" som desverre trekker litt ned..

Men eg kan si såpass at prisen ikkje er langt unna sannheten!

 

Hvit og Moonstoneblue er værdt litt meir enn de svarte, men det er på god veg til å javne seg ut :)

 

Hvis noen skulle være genuint interisert i ein slik bil så ta gjerne kontakt på PM

Eg har god kontakt med "RS500 registrar" i UK som sitter på alt av info, å vet hvor de fleste bilene befinner seg.

 

Når det gjelder Vingebilen hans så syns eg kanskje at den er noe overpriset..

Edited by Tommen

de52342a-1-1.jpg

The Golden era.. 1986-1987-1988

Link to comment
Share on other sites

Hvis den blir solgt for prisforlangende så er nok ikke kjøperen en nordmann ;)

Trolig ender det vel med at den blir shippet tilbake til England, der den kan regges på opprinnelig nummer uten ytterligere avgifter.

Har i allefall svært liten tro på at den blir kjøpt for 400K og regget i Norge -_-

Og slik er jo ikke prisforlangende "sannheten" for et salg av denne i Norge heller...

Edited by grandisjohn

Det er ikke en ting jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

Om bilen blir solgt er da prisen rett. Markedet for disse er nok litt begrenset.

Uansett så taper eier neppe noe på å ha denne stående noen år til.. Synd den ikke er helt original synes jeg personlig..

 

Denne tråden ramser ihvertfall greit opp hva som er galt med mye av denne "klubben"..

Link to comment
Share on other sites

Er ikke ofte jeg kommenterer Sierra Cosworth her.

Men det at jeg kommenterer denne betyr at jeg liker den. Svært godt også.

Bare synd at de globale prisene gjør en RS 500 uegnet for salg og registrering i Norge.

Selger vil vel gjerne tjene litt penger på den også, så det lureste han kan gjøre,

ved et eventuelt salg i Norge, er seff å vente til bilen blir veteran.

Men det betinger jo at han ikke tror bilen blir verdt en million :P

Edited by grandisjohn

Det er ikke en ting jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

Er ikke ofte jeg kommenterer Sierra Cosworth her.

Men det at jeg kommenterer denne betyr at jeg liker den. Svært godt også.

Bare synd at de globale prisene gjør en RS 500 uegnet for salg og registrering i Norge.

Selger vil vel gjerne tjene litt penger på den også, så det lureste han kan gjøre,

ved et eventuelt salg i Norge, er seff å vente til bilen blir veteran.

Skal ikke være Noe problem at den står i norge når du har ebay

Link to comment
Share on other sites

Skal ikke være Noe problem at den står i norge når du har ebay

 

Selvfølgelig :) Er jo det jeg skriver over her også, at den mest trolig blir kjøpt og shippet

tilbake til England.

 

Mener for øvrig at det var denne jeg så til salgs på engelsk ebay for en tid tilbake.

Men husker ikke prisforlangende. Det kan seff og ha vært en annen..

Det er ikke en ting jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Mener for øvrig at det var denne jeg så til salgs på engelsk ebay for en tid tilbake.

Men husker ikke prisforlangende. Det kan seff og ha vært en annen..

 

 

nåverende eiger har vel hatt denne i fleire år....

 

 

og skybert. Kva reel stand har desse "billig" bilen egentlig vert i? er ikkje uten grunn dei skikkelige eksemplara som regel blir solgt uten annonser...

Edited by twin turbo

trehjulsykel

Link to comment
Share on other sites

nåverende eiger har vel hatt denne i fleire år....

 

 

og skybert. Kva reel stand har desse "billig" bilen egentlig vert i? er ikkje uten grunn dei skikkelige eksemplara som regel blir solgt uten annonser...

 

Jeg vet ikke hvordan du skal finne pris på disse annet enn å krype over landegrensen. Selvfølgelig kan stand variere på disse som på alle andre biler inkludert denne som selges her. Det er også begrenset hvor dårlige dem kan være til en pris på ca 280-330000 ferdig momset inn til Norge. Det at dem er sjeldne betyr ikke at man skal miste vett og forstand og bare betale forlangende. Jeg tror selger her tjener en stor slump med penger om den selges for dette, men bare løp å kjøp :) som jeg har sakt tidligere, jeg kan også få ett illebefinnende og hoppe til å kjøpe hvis jeg føler meg gal nok en morgen :)

Link to comment
Share on other sites

hvor ratte sitter på bilen har ingen betydning på om du får registert den eller ei. jeg har vært med på og registere flere biler som har blitt ny bil solgt i Asia, spesifiere japanske sports biler som Skyline R34GTR Nissan Silvia S15 Nismo. det du må ha for slike biler er godkjennings papirer fra externt labratorie (typ Tüv ) eller så må bilen gjennom enkelt godkjenning, da skyline og silvia s15 aldri er ny bil solgt i europa er disse vanskelig og få i gjennom nål øyet, da er det ofte han som du viser bilen til som avgjør, slik det ofte er i Norge, derimot på en RS500 den finnes all dokumentasjon på så den er ingen problem og få registert i norge som høyere styrt, det er som nevnt over her at Front og bak lykter samt seler i bilen framme og bak må være av type E-merket, lys må være E merket og ha en kode som gjør at de er E merket i land hvor mann sitter på venstre side i bilen og kjører. sierra og typiske Europeiske sports biler skal være "plankekjøring" og få godkjent bare mann har byttet riktige komponenter, dvs eneste jeg kan se for meg på en Rs500 som må byttes er front lykter.

men jeg hadde satt tilbake de "høyere styrte" lampene når jeg hadde fått skilt på bilen.

Edited by cross-box

aktiv dyslektiker

 

 

for oss som liker escort før 1980

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor ble ikke R34gtr solgt nye i europa? Idioti?

Litt OT, men akkurat R34 GTR ble vel solgt nye i England, men litt usikker på om det var offisielle Nissan biler. Vet det var ett firma som het Midhurst som solgt, lurer på om de importerte fra Japan selv.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...