Jump to content

rs500 nr 420


tomnsr

Recommended Posts

  • Replies 72
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Greie biler det, men det er jo ikke en lav produksjons bil, som RS500 da, er vell heller ikke lett å finne M3èr med lav km stand

 

Du kan ikke sammenligne E30 M3 mot RS500 Cosworth. Det korrekte blir E30 M3 Evo I og den er det bare lagd 500 av.

-Rs Cosworth-

Link to comment
Share on other sites

kan jo sammenligne dem når det er snakk om status!! hvis man spør bilinteresserte i flere land vil E30 M3 mest sannsynlig bety mer status gjennomsnittlig. Veit at det ikke er noen ekstrem sjelden bil, men fortsatt kan den gi minst like mye status, og det gjør den nok hos en gjennomsnittlig bilmann.

 

sport evo aner jeg ikke hva koster

'93 Escort Cosworth

X - '93 ///M3
- '92 Ford Sierra CLX
X - '89 Sierra Cosworth
Mine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden :)

Link to comment
Share on other sites

kan jo sammenligne dem når det er snakk om status!! hvis man spør bilinteresserte i flere land vil E30 M3 mest sannsynlig bety mer status gjennomsnittlig. Veit at det ikke er noen ekstrem sjelden bil, men fortsatt kan den gi minst like mye status, og det gjør den nok hos en gjennomsnittlig bilmann.

 

sport evo aner jeg ikke hva koster

 

Husk at det ofte er mye bæææhh og lite ull med BMW nå da, noe som alltid skyldes eiere som overvurderer BMW`en sin.

Men M bilene er gode unntak, da de faktisk innfrir, og vel så det :)

Det er ikke en ting jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

var kun en eneste ting jeg nevnte om BMW. E30 M3 har nok minst like mye status som en 500 på global basis. Men nok om det, nå kan han andre typen nevne alle de andre eksemplene, siden det var så mange...

'93 Escort Cosworth

X - '93 ///M3
- '92 Ford Sierra CLX
X - '89 Sierra Cosworth
Mine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden :)

Link to comment
Share on other sites

Det hele koker ned til den enkeltes smak. Alle andre kan for min del ha sine egene meninger om hva de synes er best. Jeg personlig (sett bort fra at jeg ikke kommer ti å kjøpe høyreratta bil) liker ikke porsche, eller E30 M3, så jeg hadde valgt 500'n om rattet satt der det skulle.

Det gjelder også vingebilen.

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

Fy F for en gjeng! her er det tydligvis liten kapasitet ute å går!

RS500 er og blir en samlerbil/Ikon/Drømmebil/ som blei laget som en Evolution modell for en av verdens mest suksessrike Motorsport biler!

At noen velger andre biler pga status, ønske osv er noe i hvertfall eg driter en lang mars i..

 

RS500 vil bestandig være mye meir enn bare ein bil i mine øyne!

Det er orginalen som reddet Ford opp fra grøfta etter ei lang pause med super biler som Escort Twin Cam og RS1800 og Zakspeed Capri!

de52342a-1-1.jpg

The Golden era.. 1986-1987-1988

Link to comment
Share on other sites

Hadde jeg hatt 400k på bok og skulle kjøpe drømmebil så hadde de sitti veldig løst for denne 500'n hvertfall.

Skulle jeg velge mellom denne og en Porsche eller BMW hadde det vært veldig enkelt.

Porsche eller BMW er ikke biler jeg legger merke til engang, uansett utgave!

Ford Escort RS Turbo S1

Ford Escort RS Turbo S2

Ford Escort XR3i 1983

Ford Escort RS1600i 1985 replika

Ford Escort 1.3 1981

Volkswagen splittbuss 1967

Link to comment
Share on other sites

Fy F for en gjeng! her er det tydligvis liten kapasitet ute å går!

RS500 er og blir en samlerbil/Ikon/Drømmebil/ som blei laget som en Evolution modell for en av verdens mest suksessrike Motorsport biler!

At noen velger andre biler pga status, ønske osv er noe i hvertfall eg driter en lang mars i..

 

RS500 vil bestandig være mye meir enn bare ein bil i mine øyne!

Det er orginalen som reddet Ford opp fra grøfta etter ei lang pause med super biler som Escort Twin Cam og RS1800 og Zakspeed Capri!

 

Men du er jo "litt" mer enn middels glad i 500 da. Jeg snakka om en gjennomsnittlig bilentusiast, fordi han andre nevnte status.

 

Hadde jeg hatt 400k på bok og skulle kjøpe drømmebil så hadde de sitti veldig løst for denne 500'n hvertfall.

Skulle jeg velge mellom denne og en Porsche eller BMW hadde det vært veldig enkelt.

Porsche eller BMW er ikke biler jeg legger merke til engang, uansett utgave!

 

Klart det, du er på et Ford forum. Her ville minst 9 av 10 valgt 500'n tipper jeg

'93 Escort Cosworth

X - '93 ///M3
- '92 Ford Sierra CLX
X - '89 Sierra Cosworth
Mine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden :)

Link to comment
Share on other sites

Fy F for en gjeng! her er det tydligvis liten kapasitet ute å går!

RS500 er og blir en samlerbil/Ikon/Drømmebil/ som blei laget som en Evolution modell for en av verdens mest suksessrike Motorsport biler!

At noen velger andre biler pga status, ønske osv er noe i hvertfall eg driter en lang mars i..

 

RS500 vil bestandig være mye meir enn bare ein bil i mine øyne!

Det er orginalen som reddet Ford opp fra grøfta etter ei lang pause med super biler som Escort Twin Cam og RS1800 og Zakspeed Capri!

Der traff du jaggu spiker'n! Når folk begynner å sammenligne hva man kan få for samme pris og henviser til ei såpekopp-boble så er det lite kapasitet å spore her ja.

Jeg vurderte sterkt her et par dager å selge Mondeoen, kjøpe meg ei gammel Volvo for å finanisere denne 500en, men akkurat nå er et hus som gjelder for min del.

Link to comment
Share on other sites

såpekopp-boble

 

Du var vel ikke så gammel når Sierra kom på marked i 1982? Du svømte kanskje i pappas pung da?

 

Sierra ble jo sett på som en misshandla såpestykke de første årene den var på marked, men det ble jo bedre etterhvert.

-Rs Cosworth-

Link to comment
Share on other sites

Liten tvil om at dette er en bil for entusiaster. Ser jo meget bra ut, men jeg kan ikke fatte at toppdekselet er lakkert svart.. Selv om det er overkommelig å fikse for det fleste :smartass

 

BMW`n var jo konkurenten til disse bilene, å på bane ble de jo parkert så det sang! :lol:

Edited by tomnsr
Link to comment
Share on other sites

Du var vel ikke så gammel når Sierra kom på marked i 1982? Du svømte kanskje i pappas pung da?

 

Sierra ble jo sett på som en misshandla såpestykke de første årene den var på marked, men det ble jo bedre etterhvert.

Tastaturhelten i førtiårskrisa er på ferde igjen. Hva har det med saken å gjøre at jeg ikke var født da Sierraen kom? En RS500 er hvertfall mye mer et ikon, en samlerbil og har milevis med stor motorsporthistorie bak seg enn en luksusboble som knapt har forandret seg siden du svømte i pappas pung.

Link to comment
Share on other sites

Svarte F... så nydelig bil.

 

Har det ikke vært for at man er midt i hus resturering, så har det kjapt bidd salg av bil, og drift i 2,9 4x4'en og lån til 500'ern

Failure is only the opportunity to more intelligently begin again.

Henry Ford

Link to comment
Share on other sites

Bytte frontlykter så man får riktig lysbilde så er vel mye gjort vil jeg tro.

Om mye er gjort ved å bytte lampene kommer an på hva annet som og må gjøres.

Når jeg sende en e-post for en tid tilbake til Vegvesenet i forbindelse med en annen sak, la jeg og til spørsmål rundt det å registrere høyrerattet bil. (Skyline R32)

 

Svaret jeg fikk:

Jeg anbefaler deg her å bestille time hos nærmeste trafikkstasjon for å få kontrollert kjøretøyet for registering. Dette kjøretøyet må enkeltgodkjennes. De vil da se på kjøretøyet og gi deg videre råd for hvilken dokumentasjon du må framskaffe og evt hva som mangler teknisk for å få kjøretøyet registert. Time kan bestilles på tlf 06650.

Forskrift om tekniske krav og godkjenning kjøretøy, deler eller utstyr av 4.10.1994, nr 918.

§ 1-7. Unntak for bruktimporterte kjøretøy

Kjøretøy som tidligere har vært registrert, eller tatt i bruk uten registreringsplikt i annet land skal tilfredsstille de krav som i Norge gjaldt på det tidspunkt kjøretøyet ble registrert eller tatt i bruk i annet land.

 

Videre spurte jeg om et par andre småting som jeg ikke fant svar på selv: (har klippet vekk ting som ikke er relevant til denne bilen det er snakk om i tråden her.)

Det var derimot krav til e-merking på diverse ting på kjøretøyet (feks lykter, belter o.l). I bunn og grunn skal bilen tilfredsstille de kravene som ble stilt i 1991 (dersom bilen var registerert dengang). Hvert enkelt kjøretøy skal igjennom en enkeltgodkjenning. Det blir altså gjort en selvstendig vurdering på hvert enkelt kjøretøy.

 

Men en skulle jo tro at det er lett jobb å få en RS500 registrert i og med at sierra er levert her til lands og.

Edited by Hansien
Link to comment
Share on other sites

Om mye er gjort ved å bytte lampene kommer an på hva annet som og må gjøres.

Når jeg sende en e-post for en tid tilbake til Vegvesenet i forbindelse med en annen sak, la jeg og til spørsmål rundt det å registrere høyrerattet bil. (Skyline R32)

 

Svaret jeg fikk:

 

 

Videre spurte jeg om et par andre småting som jeg ikke fant svar på selv: (har klippet vekk ting som ikke er relevant til denne bilen det er snakk om i tråden her.)

 

 

Men en skulle jo tro at det er lett jobb å få en RS500 registrert i og med at sierra er levert her til lands og.

Det har vært gjort før, så det er nok ikkje noe

Problem :)

de52342a-1-1.jpg

The Golden era.. 1986-1987-1988

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...