Jump to content

Lat -> Boa?


LM-Cossy

Recommended Posts

Er forskjell på tank armaturene. På mk2 viser nåla hvor mye bensin du har hele tia. Selv med nøklen av. Det gjør ikke mk1. Jeg har prøvd mk2 tank i mk1 å det passer helt fint hvis man ikke trenger tankmåler.

Sideways is the new forward

 

17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio)

Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd

Link to comment
Share on other sites

Største forskjellen på tankmåleren ligger i selve instrumentet. Har hatt mk2 instrumenter i mk1, med mk1 tankmåler. Fungerte helt fint det, med minnet ved avslått tenning intakt :)

Andre veien har jeg ikke prøvd, så mulig det ikke fungerer, slik du har funnet ut.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Tankmåleren virker med mk1 tank i mk2 bil. Men den viser ikke riktig. Den viser for mye. Er tanken tom, og du fyller på 10 liter så viser den tre 3/4 full om du skjønner... Har det slik i lapskausbilen min. Om tankmåleren viser halv tank så er det ikkeno vits å gamble på om jeg når neste bensinstasjon for å si det sånn..

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

Uansett hvordan man kombinerer det må tankmåler kalibreres til instrument om det er stor feilvisning. Har hatt over 1/4 feilvisning med mk1 tank og mk1 instrument som ikke er kalibrert sammen.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Uansett hvordan man kombinerer det må tankmåler kalibreres til instrument om det er stor feilvisning. Har hatt over 1/4 feilvisning med mk1 tank og mk1 instrument som ikke er kalibrert sammen.

 

Hvordan kalibreres dette?

 

Murphy's lov: alt som kan gå galt vil gå galt..

 

Link to comment
Share on other sites

Uansett hvordan man kombinerer det må tankmåler kalibreres til instrument om det er stor feilvisning. Har hatt over 1/4 feilvisning med mk1 tank og mk1 instrument som ikke er kalibrert sammen.

 

for å gjøre det, så gjør man?

Link to comment
Share on other sites

På selve tankmåleren som er montert på tankarmaturet er det en justerskru. Den må selvsagt justeres før tanken monteres endelig opp i bilen.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Ang. styring, så kanskje litt av problemet er castervinkelen, generelt sett har biler med servo større castervinkel enn biler utan, dette er for kraftigere selvoppretting utan at rattet skal bli tungt.

 

Nå er vel ikkje castervinkel justerbar på vanlig Sierra, cossie vet eg ikkje.

`82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier

Link to comment
Share on other sites

Erfaring med Scorpio tannstang - seff MED servo :whistling: er at den er fullt på høyde med BMW sine. Den har variabel utveksling.

Altså til mere rattutslag, til raskere følger hjulene. Begge veier. Og totalt (lock to lock) har den utv. 2,6.

 

Når det gjelder oppkobling av BOB så er vel Emerald datasprut noe av det enkleste og beste valget.

God og enkel forklaring på åssen PATS skal omkobles får man også fra Emerald.

Edited by grandisjohn

Det er ikke en ting jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...