Jump to content

bremsing


OleK

Recommended Posts

  • Replies 108
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Grattis så mye, slettes ikke dårlige tall det der nei.

Får vel litt bedre kjøling ute på veien, så litt lavere innsugstemp kan en vel regne med?

Hvordan går det med motortemp da?

Har en vifte du eller?

05`Mondeo tdci

02`Focus

Escort RSTurbo S2

Sierra Cosworth 4*4

x Sierra Cosworth 4*4

Link to comment
Share on other sites

har 2 vifter..har også heiset panseret i bakkant, så motortemp er bra...steg litt høyt når jeg plaga den som værst på rudskogen, men ellers er den fin....

 

skal få laget til meg et varmedeksel i rustfritt stål til å ha i mellom turbo og innsugsrør nå snart så satser på et par hester til da, hehe :D

Cosworth!

Link to comment
Share on other sites

dette må du være fornøyd med ja! og så godt det må være å tenke på at du bare behøver å lage til det skjoldet/få kaldere luft inn i innsuget for å få noen hester til! nydelig bil også forresten!! ;)

ford-forum.jpg

'95 Mercedes C200 | x'97 Mercedes C230 | x'85 Mercedes 190E | x'97 Mercedes E280 | x'90 Nissan 200SX S13 | x'94 Mercedes E220 | x'91 Ford Sierra CLX Sedan (savner)

Link to comment
Share on other sites

Woho sikkelig bra.. Dra fra org cossier og greier

Edited by ZirZ

Ford Sierra 3 dørs 86mod Cosworth (Prosjekt)

Ford Taunus 17m Super 65mod (Reservetralle)

 

BMW m3 coupe e36 (Sladdekasse)

BMW 523i e39 (Brukstralle)

Link to comment
Share on other sites

Gratulerer! Godt å se noen som virkelig viser hva som kan ristes ut av en CVH. Men du, hvilke dekk kjører du med til daglig? Min gamle RST spant til dommedag, og du har mer gamp enn jeg hadde...

Bilmekaniker / tekniker

01' Honda VTR SP-1

95' Frosk stv. 2,0 DOHC

A BE (før 19.01.2013) C D

 

Women don't really wanna hear men's opinion,

they just wanna hear their opinion in a deeper voice

Link to comment
Share on other sites

kjører med kumho escta supra 205/40-17 nå, og det begynner å ta tak på 3. giret :D :D

 

men det kunne absolutt ha vært verre tror jeg...

 

skal justere koniene litt mer i dag, regner med å måtte stive den mer bak...

kjører også med tårnstag og urethan-foringer rundt baut....

Cosworth!

Link to comment
Share on other sites

kjører med kumho escta supra 205/40-17 nå, og det begynner å ta tak på 3. giret :D :D

 

men det kunne absolutt ha vært verre tror jeg...

 

skal justere koniene litt mer i dag, regner med å måtte stive den mer bak...

kjører også med tårnstag og urethan-foringer rundt baut....

 

Kjører me 205 45 16,polly foringer rundt om,gule koni på d stivest,tårnsag og 45 senking..den tar heller ikke tak før på 3! litt skøy da :P

 

Olek e biln din godkjent me så mye gamp?

Mk4 rwd

Link to comment
Share on other sites

det vi slet litt med var at innsugstempen ble for høy, så som trond sa, at hvis jeg hadde fått ordnet et skjold eller lagt om innsugsrøra så ville det nok frigjort 10-15 hk til....

 

blir polering på a i morra ja :D :D flinke bilen

 

Gratulerer med fine tall selv om du må holde motoren mellom 4500 og 6000 om den skal vise sitt beste. Får du ikke fullt ladetrykk før 4500 ? Høy lufttemp bekrefter mistanken om at den coolertypen der først og fremst er tatt frem for at "den ser tøff" og er lett å montere så noen kan tjene penger på den. (Hvor lett tror du det er for luften å snu 180 grader i den venstre tanken, sett forfra ?)

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

joa, ang coolern så er den nok ikke den aller aller beste på markedet, men fikk en bra pris på den, så da gikk jeg/vi for den, hadde nok vært bedre med en singel-pass cooler enn en twin-pass, men nå ble det bare sånn, hehe :D

 

fult trykk 3500-4000 rpm ca, men ikke noe spesielt lag før det egentlig...

 

ettersom jeg har forstått trond så er det 166 kw ut på hjula, og 10.5 kw i drivverkstad, så omregnet til motor, ca 240 hk med de talla der....

noen som kan bekrefte dette? er jammen ikke sikker...

Cosworth!

Link to comment
Share on other sites

joa, ang coolern så er den nok ikke den aller aller beste på markedet, men fikk en bra pris på den, så da gikk jeg/vi for den, hadde nok vært bedre med en singel-pass cooler enn en twin-pass, men nå ble det bare sånn, hehe :D

 

fult trykk 3500-4000 rpm ca, men ikke noe spesielt lag før det egentlig...

 

ettersom jeg har forstått trond så er det 166 kw ut på hjula, og 10.5 kw i drivverkstad, så omregnet til motor, ca 240 hk med de talla der....

noen som kan bekrefte dette? er jammen ikke sikker...

 

Merkelig at du ikke har fullt dreiemoment før 4500 når du har fullt ladetrykk på 4000, men ok, (treg tenningskurve ?) gunstig for gearkassen det.

 

166 kw hjul = 226 hk + drivverk 10,5 kw = 14 hk. Hehe, joda nøyaktig 240 hk det. :D

 

226 hjulhester og den vekten er nok til å stresse endel Cosworther vil jeg tro. Regner med at du allerede har sammenlignet med tallene fra en dag på rulla,, og :)

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

holdt godt følge med mange cosworther på cosworth-treffet, selv med søpla-dekk og 1.3 bar ladetrykk...

 

men tok mye på innbremsinger i forhold til cossiene...

 

står 940 kg oppgitt i vognkortet, har ikke veid den....men rundt tonnet da...

Cosworth!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...