OleK Posted August 22, 2005 Author Share Posted August 22, 2005 er ganske fornøyd ja har ikke fått testa bilen på veien skikkelig enda, da det har vært mer eller mindre vått underlag under bilen i hele dag :/ Cosworth! Link to comment Share on other sites More sharing options...
rs-racing Posted August 22, 2005 Share Posted August 22, 2005 Grattis så mye, slettes ikke dårlige tall det der nei.Får vel litt bedre kjøling ute på veien, så litt lavere innsugstemp kan en vel regne med?Hvordan går det med motortemp da?Har en vifte du eller? 05`Mondeo tdci 02`Focus Escort RSTurbo S2 Sierra Cosworth 4*4 x Sierra Cosworth 4*4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleK Posted August 22, 2005 Author Share Posted August 22, 2005 har 2 vifter..har også heiset panseret i bakkant, så motortemp er bra...steg litt høyt når jeg plaga den som værst på rudskogen, men ellers er den fin.... skal få laget til meg et varmedeksel i rustfritt stål til å ha i mellom turbo og innsugsrør nå snart så satser på et par hester til da, hehe Cosworth! Link to comment Share on other sites More sharing options...
clinton Posted August 22, 2005 Share Posted August 22, 2005 det var jo bra da grattis med fine tall Testet du bare med 0.6 og 1.45? 89- 2wd cosworth ( 287hk/409 @ 0.9bar ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleK Posted August 22, 2005 Author Share Posted August 22, 2005 jepp....testa 0.6 mest for morro skyld, da det er dette trykket jeg kjører mest på...bruksbil vettu Cosworth! Link to comment Share on other sites More sharing options...
frode Posted August 22, 2005 Share Posted August 22, 2005 dette må du være fornøyd med ja! og så godt det må være å tenke på at du bare behøver å lage til det skjoldet/få kaldere luft inn i innsuget for å få noen hester til! nydelig bil også forresten!! '95 Mercedes C200 | x'97 Mercedes C230 | x'85 Mercedes 190E | x'97 Mercedes E280 | x'90 Nissan 200SX S13 | x'94 Mercedes E220 | x'91 Ford Sierra CLX Sedan (savner) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kindher Posted August 22, 2005 Share Posted August 22, 2005 dette var jo ikke dårlige tall ! grattis 87 orion 2.0 Zetec: http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=7430 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Trespasser Posted August 22, 2005 Share Posted August 22, 2005 Grattis med nice resultater! Måtte nesten skrive det her inne og =)) Heftig bil asså! Sikklepå... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders Posted August 23, 2005 Share Posted August 23, 2005 (edited) Woho sikkelig bra.. Dra fra org cossier og greier Edited August 23, 2005 by ZirZ Ford Sierra 3 dørs 86mod Cosworth (Prosjekt)Ford Taunus 17m Super 65mod (Reservetralle) BMW m3 coupe e36 (Sladdekasse)BMW 523i e39 (Brukstralle) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gess Posted August 23, 2005 Share Posted August 23, 2005 Gratulerer så mye med vellykket motorprosjekt!226... jaja, det får en si Kjøre forsiktig nå da Mvh. GeirS Granada 1976, MkI 2.6 GL Hyundai i40 2011 mod. Volvo V90 T6 2021 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ESCORT RST S2 Posted August 23, 2005 Share Posted August 23, 2005 hehe gratulerer ole.er jo nesten bare 100hk mer en min da hehe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leo Posted August 23, 2005 Share Posted August 23, 2005 Gratulerer! Godt å se noen som virkelig viser hva som kan ristes ut av en CVH. Men du, hvilke dekk kjører du med til daglig? Min gamle RST spant til dommedag, og du har mer gamp enn jeg hadde... Bilmekaniker / tekniker01' Honda VTR SP-195' Frosk stv. 2,0 DOHCA BE (før 19.01.2013) C D Women don't really wanna hear men's opinion, they just wanna hear their opinion in a deeper voice Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleK Posted August 23, 2005 Author Share Posted August 23, 2005 kjører med kumho escta supra 205/40-17 nå, og det begynner å ta tak på 3. giret :D men det kunne absolutt ha vært verre tror jeg... skal justere koniene litt mer i dag, regner med å måtte stive den mer bak...kjører også med tårnstag og urethan-foringer rundt baut.... Cosworth! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mescort Posted August 23, 2005 Share Posted August 23, 2005 kjører med kumho escta supra 205/40-17 nå, og det begynner å ta tak på 3. giret :D men det kunne absolutt ha vært verre tror jeg... skal justere koniene litt mer i dag, regner med å måtte stive den mer bak...kjører også med tårnstag og urethan-foringer rundt baut....<{POST_SNAPBACK}> Kjører me 205 45 16,polly foringer rundt om,gule koni på d stivest,tårnsag og 45 senking..den tar heller ikke tak før på 3! litt skøy da Olek e biln din godkjent me så mye gamp? Mk4 rwd Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleK Posted August 23, 2005 Author Share Posted August 23, 2005 godkjent med 97 kw ja standard rst.... så lenge jeg holder meg under 4500 rpm på lavt trykk så er den lovlig, hehe :D Cosworth! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mescort Posted August 23, 2005 Share Posted August 23, 2005 haha... men e d ikke litt kjekt me d i korte? Mk4 rwd Link to comment Share on other sites More sharing options...
RsTurboTaule Posted August 23, 2005 Share Posted August 23, 2005 dette var jo good shit! 88 Escort RSTurbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest lillefot Posted August 23, 2005 Share Posted August 23, 2005 ikke dumt i det hele tatt:)grattis! Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted August 24, 2005 Share Posted August 24, 2005 det vi slet litt med var at innsugstempen ble for høy, så som trond sa, at hvis jeg hadde fått ordnet et skjold eller lagt om innsugsrøra så ville det nok frigjort 10-15 hk til.... blir polering på a i morra ja :D flinke bilen<{POST_SNAPBACK}> Gratulerer med fine tall selv om du må holde motoren mellom 4500 og 6000 om den skal vise sitt beste. Får du ikke fullt ladetrykk før 4500 ? Høy lufttemp bekrefter mistanken om at den coolertypen der først og fremst er tatt frem for at "den ser tøff" og er lett å montere så noen kan tjene penger på den. (Hvor lett tror du det er for luften å snu 180 grader i den venstre tanken, sett forfra ?) Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
clinton Posted August 24, 2005 Share Posted August 24, 2005 hvor mye hester ble det på hjulene i fohold til motoren? 89- 2wd cosworth ( 287hk/409 @ 0.9bar ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleK Posted August 24, 2005 Author Share Posted August 24, 2005 joa, ang coolern så er den nok ikke den aller aller beste på markedet, men fikk en bra pris på den, så da gikk jeg/vi for den, hadde nok vært bedre med en singel-pass cooler enn en twin-pass, men nå ble det bare sånn, hehe fult trykk 3500-4000 rpm ca, men ikke noe spesielt lag før det egentlig... ettersom jeg har forstått trond så er det 166 kw ut på hjula, og 10.5 kw i drivverkstad, så omregnet til motor, ca 240 hk med de talla der....noen som kan bekrefte dette? er jammen ikke sikker... Cosworth! Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted August 24, 2005 Share Posted August 24, 2005 joa, ang coolern så er den nok ikke den aller aller beste på markedet, men fikk en bra pris på den, så da gikk jeg/vi for den, hadde nok vært bedre med en singel-pass cooler enn en twin-pass, men nå ble det bare sånn, hehe fult trykk 3500-4000 rpm ca, men ikke noe spesielt lag før det egentlig... ettersom jeg har forstått trond så er det 166 kw ut på hjula, og 10.5 kw i drivverkstad, så omregnet til motor, ca 240 hk med de talla der....noen som kan bekrefte dette? er jammen ikke sikker...<{POST_SNAPBACK}> Merkelig at du ikke har fullt dreiemoment før 4500 når du har fullt ladetrykk på 4000, men ok, (treg tenningskurve ?) gunstig for gearkassen det. 166 kw hjul = 226 hk + drivverk 10,5 kw = 14 hk. Hehe, joda nøyaktig 240 hk det. 226 hjulhester og den vekten er nok til å stresse endel Cosworther vil jeg tro. Regner med at du allerede har sammenlignet med tallene fra en dag på rulla,, og Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleK Posted August 24, 2005 Author Share Posted August 24, 2005 holdt godt følge med mange cosworther på cosworth-treffet, selv med søpla-dekk og 1.3 bar ladetrykk... men tok mye på innbremsinger i forhold til cossiene... står 940 kg oppgitt i vognkortet, har ikke veid den....men rundt tonnet da... Cosworth! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest RSfreaken Posted August 25, 2005 Share Posted August 25, 2005 Knallbra resultat olek :) hvilken turbo some står i nå? Link to comment Share on other sites More sharing options...
hår ball Posted August 25, 2005 Share Posted August 25, 2005 2wd cossie syns jeg å huske... aint that right? olek.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now