Jump to content

Mydlands Granada


Vebba

Recommended Posts

legg ut bremsepapirer så skal jeg tro på det....

 

Hadde Magnor hatt bremsepapirer, så hadde nok eksakte tall kommet fram i dagen, men veit han har slitt med å få noen til å tørre bremse motoren stående i bilen... Er jo ingen firma som har kraftig nok utstyr, og hvem vil vel blåse utstyret til himmels egentlig?

 

Veit ikke om han har fått bremset motor enda, men trur nok han føler seg ganske trygg på den nå, for galningen har kjørt bilen for egen maskin fra Moi til Rudskogen i helga!!!!!! Lurer på forbruket på den bilen jeg... hehe

 

Anyway... Tvil aldri på en mann og hans viten om motor, når han setter sammen en sånn motor, modifiserer etter eget hode inkludert 2 turboer, og trosser alle "eksperter" som påstår at dette aldri vil gå, og DET FUNKER!!!!!

 

All ære til motorgeniet Magnor Mydland ;)

-05 Ford Focus 1.6 tdci

-88 Ford Sierra Cosworth

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 178
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Så vidt jeg har hørt skal det stemme bra det :)

 

Vil tro at han har brukt "et par" timer på å stille den inn :D

 

--- RESPECT ---

-03 Ford Mondeo ST220

-83 Ford Granada 302 V8 (langtids-prosjekt)

-84 Ford Granada 2.0L, ca 140 hk ohc (solgt)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest Cobra2
Så vidt jeg har hørt skal det stemme bra det :)

 

Vil tro at han har brukt "et par" timer på å stille den inn :D

 

--- RESPECT ---

 

Ja, et par timer, og ikke så mye mer....enda...

Han bruker et Link Plus datasprut, og går med planer om å få mappet & målt motoren...

 

Arne K

Link to comment
Share on other sites

Bøs bil!!! :wub:

Går no heilt vilt!!! Så an kjørde på Gatbil i Kr.sand i går. Dæven for ein bil! :D Tok mye. :D Definelitivt et av hødepunktan! :D

-=Mondeo 2.0 SI 16V=- Solgt

-=Volvo 240 GL=-

-=Hiace arb bil=-

-=Mondeo 07 stw Titanium=-

Link to comment
Share on other sites

Hadde egentlig ikke ventet at han fikk gitt stian såpass hard konkurranse, for var IKKE mye av bilen til stian som lå foran magnor over mål B)

 

Utrolig godt gjort å få såpass feste med den motoren, og likevel gasse nok til å holde følge med en så syk bil/mann ^_^

-05 Ford Focus 1.6 tdci

-88 Ford Sierra Cosworth

Link to comment
Share on other sites

ja jeg sto rett me mål. det kunne ikke vert mer ein en liten mete i forskjell der.

 

stian var foresten helt syk ellers og. litt synn han punkterte på slutten va klar for fler piruetter jeg

Edited by Jarnis
signatur.jpg
Link to comment
Share on other sites

så ikke ut som granadaen hadde så mye hjulspinn så han burde vel ha parkert hafsengen med sine 1700hk?

 

Hmmm.... Må tenke litt etter hva du sier her... :wacko:

 

Hafsengen har 4wd og aktive differ, dvs at hjulet som har best feste, får mest kraft fra motor... Det ultimate drivverk for rask og effektiv kjøring på alle underlag, mens hos Mydland er det KUN bakhjulstrekk, og kun modifisert så ting ikke skal bli vridd istykker ved pådrag... Sier seg selv at mannen må holde igjen på gassen for i det hele tatt å ikke bli stående i ett hav av blårøyk.

 

Helt utrolig bra gjort å kunne holde følge med Stian på den korte strekningen ;)

-05 Ford Focus 1.6 tdci

-88 Ford Sierra Cosworth

Link to comment
Share on other sites

Tror nok den Granadaen kan ta det meste dersom han får alle kreftene ned i bakken. Det er vel der det største problemet er. Har sett på Gatebilfilmern der han spinner rundt på Vålerbanen, rimelig artig. Drar på, får grep og drar på litt til så røyken velter igjen :D

Har og sett drag på Rudskogen med Amcar, og den hadde langt større hjul, slicks. Det er vel det som må til for å få kreftene i bakken er jeg redd.

Synes bilen til Magnor er tøff jeg.

Mvh. GeirS

Granada 1976, MkI 2.6 GL
Hyundai i40 2011 mod.

Volvo V90 T6 2021

Link to comment
Share on other sites

Snaka så vidt med han da han dreiv og skifta dek!

En kompis a mæ spurte om ikke han hadde plane om og få 4x4 på an! hehe, kom enkelt og greit tilbake: Nei! miste så mye i overføringa. det vil ikke løne sæ. heler ordne bedre grep, med andre ord bedre bane og bredere dek/sliks! :D

 

Er sån det ska være. Bare drift på bak hjulan. Enkelt og greit. :D spole spole baby!!! :wub: hehe

-=Mondeo 2.0 SI 16V=- Solgt

-=Volvo 240 GL=-

-=Hiace arb bil=-

-=Mondeo 07 stw Titanium=-

Link to comment
Share on other sites

Tror nok den Granadaen kan ta det meste dersom han får alle kreftene ned i bakken. Det er vel der det største problemet er. Har sett på Gatebilfilmern der han spinner rundt på Vålerbanen, rimelig artig. Drar på, får grep og drar på litt til så røyken velter igjen :D

Har og sett drag på Rudskogen med Amcar, og den hadde langt større hjul, slicks. Det er vel det som må til for å få kreftene i bakken er jeg redd.

Synes bilen til Magnor er tøff jeg.

 

Det er vel mangelen på grep som gjør at drivlinjen holder. Hadde han hatt grep tror jeg ikke det eksisterer drivaksler som hadde holdt. Men mener fremdeles at det er VERDENS råeste gatebil, når du tenker på helheten : hvem andre har hengerfeste ? å bruker det ? 5 seter ? full innredning ? Makaløs bil, å eier.

Link to comment
Share on other sites

har hørt endel rykter om at han har øka effekten til 2400 HK nå

og tror veldig gjerne at dette kan stemme, noen som tror noe annet når det gjelder den mannen eller ???

1996 Mondeo 4x4 clx Prosjekt 332HK og 393NM på hjula

http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=16524

2003 Audi A4 1,9tdi Quattro S-Line

2008 VW Caddy 1,9tdi

198? Mercedes 190E Zetec Turbo :-)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...