Jump to content

Mydlands Granada


Vebba

Recommended Posts

  • Replies 178
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 4 months later...
Guest Dj-Timoty

den er så ubeskrivelig rå denne bilen!!!

 

Magnor er Granada-Kongen - uten tvil :)

 

 

han var på Lindesnes Streetcar Event i helgen med bilen.

 

han vant 3 premier med den også :D merkelig :P

 

bilder fra www.raanern.no

og www.fvn.no

 

 

2d1s8wi.jpg

15dko5z.jpg

2551jwo.jpg

2yy10gh.jpg

Edited by Dj-Timoty
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Det er vel utvilsomt en av verdens mest omtalte,og ikke uten grunn,

dog begynner han bak i bildet, å skape litt blest også :P

1996 Ford Mondeo 2.0 4x4 Kombi Og noe anna fordmorro,

2000 Audi A4 TQ Avant

2000 Audi A3 1.8T

2004 Audi A3 Latskap (samboerens)

2008 Renault Traffic arbeisbil

Link to comment
Share on other sites

det var vel Joel's som sto bak, på det bildet som ble borte ;)

Nåja... flere bilder og mere info om denne unike og brutale bilen mottas med takk...

Inside information om hva som skjer er alltid morro :P

1996 Ford Mondeo 2.0 4x4 Kombi Og noe anna fordmorro,

2000 Audi A4 TQ Avant

2000 Audi A3 1.8T

2004 Audi A3 Latskap (samboerens)

2008 Renault Traffic arbeisbil

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 1 year later...

Noen som vet hva han måtte forsterke i karroseriet for å få det godkjent? Og hvordan? :)

 

tror ikke det er noe fasit svar på dette... er jo opp til den enkelte godkjenner hva han aksepterer.

 

305367_10150442799547814_631502813_10700883_1395099160_n.jpg

 

Det var vanskelig og ungå denne beskjeden selv med minimalt ladetrykk.... ikke så rart når 975 nm dukka opp allerede ved 1600 o/min... Ford Granada 715 cui Boss (11,8 liter)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Rett og slett brutalt :D

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

715 CID er 11,7L motorvolum og bare som sugemotor er potensialet for dreiemoment hele 1312 Nm som er MER en nok til å rive løs bakhjulene.

Maks hk tallet som det snakkes om er brutalt at når man virkelig har effekt i dette området så tar det seg faktisk slik ut:

 

Her en liten 509 CID 8,3 L motor med forgasser:

http://www.youtube.com/watch?v=jn7iTcjUmTo

Her 2500 hp på rulle:

Her en maks nedjustert svenskbygd Twin Turbo V8, legg GODT merke til kommentarene ved 2 min.:http://www.youtube.com/watch?v=LyHIm-hvT_8

Her en søt liten V6 på 1100 hk: http://www.youtube.com/watch?v=YO9pwtDkSl0

Her en søt liten 4,9 L signel turbo V8 med 900 hk mindre enn Grandaen:

Sammenligne med de norske prestasjoner:

 

Når dette er sagt så er det mye godt arbeid som er utført på Granadaen som ligger langt over det jeg selv noengang kunne prestert, men spar oss for dette ultrabarnslige 2000 + hk tullpratet. :)

 

2000 + hk kan kun brukes til dragracing og potensialet er faktisk 0 - 340 km/t på 6,6 Sek.

Edited by RS 1000

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

715 CID er 11,7L motorvolum og bare som sugemotor er potensialet for dreiemoment hele 1312 Nm som er MER en nok til å rive løs bakhjulene.

Maks hk tallet som det snakkes om er brutalt at når man virkelig har effekt i dette området så tar det seg faktisk slik ut:

 

Her en liten 509 CID 8,3 L motor med forgasser:

http://www.youtube.com/watch?v=jn7iTcjUmTo

Her 2500 hp på rulle:

Her en maks nedjustert svenskbygd Twin Turbo V8, legg GODT merke til kommentarene ved 2 min.:http://www.youtube.com/watch?v=LyHIm-hvT_8

Her en søt liten V6 på 1100 hk: http://www.youtube.com/watch?v=YO9pwtDkSl0

Her en søt liten 4,9 L signel turbo V8 med 900 hk mindre enn Grandaen:

Sammenligne med de norske prestasjoner:

 

Når dette er sagt så er det mye godt arbeid som er utført på Granadaen som ligger langt over det jeg selv noengang kunne prestert, men spar oss for dette ultrabarnslige 2000 + hk tullpratet. :)

 

2000 + hk kan kun brukes til dragracing og potensialet er faktisk 0 - 340 km/t på 6,6 Sek.

 

 

 

 

måtte bare inn og komentere litt..... du skriver at det motor volumet i den motoren har potensialet for hele 1312 nm ...... hmmm mener og huske at når denne motoren var ny fra jon kaase i usa og bare var på 700 cui blei den bremsa til 1350 hester og 1660 nm uten lyst gass.... med 2 fogger anlegg og et spraybar anlegg lå effekten på LANGT over 2000 hester... ja det var med 16-1 i komp og en kamm som løfta nesten en tomme to svææære 1250 forgassere. hvis man har litt teknisk innsikt og bittelitt kjennskap til turbolading er det jo sånn at med 1 kilo ladetrykk og hvis allt stemmer får man ca 100% effekt økning... så med ca 1000 hk som sugemotor og 1 kilo ladetrykk hmmmm ja det regnestykket burde vel ikke være vanskelig .. og da med 2 kilo ladetrykk ... joda da blir det myyye effekt,, turboene som står på nå har kapasitet til ca 1250 hester pr stykk..så luft er det nok av.. også skriver du at 2000 hk kun kan brukes til dragrace.... man bruker jo ikke hestene hele tiden.. bilen er jo så snill og kjøre at til og med bestemor kunne kjørt den og handla med... men trå flatt og man legger lett to laaaaaange svarte toyo R888 striper i hastigheter over 250 km/t .. beste tiden på en preparert drag stripe er 10,2 sekunder og 235 km/t i mål.. dette med to gamle scania turboer og 0,45 bars ladetrykk... ikke dårlig det med relativt smale dekk og nesten 2 tonn bil.. nå har den store kulelagrede race turboer med nyeste teknologien... jeg kunne sikkert skrevet en bok om denne bilen men tenkte dette avsnittet kunne løse opp i noen små misforståelser ::

 

hilsen Jan Erik

Link to comment
Share on other sites

Hva med din da. Jan Erik? Skulle det ikke være fart i den rett fram, men klarte knapt 13 sek på stripe? Hva sier din tekniske innsikt om ditt bygg da? :whistling:

 

 

halloen... he he joda blei jo ikke noe brak suksess de første gangene men ikke annet og forvente med gate dekk slurende orginal kløtsj og ei girkasse som ikke ville gire raskt fra 1 til 2 gear.... det endte jo med ei 60 fot tid på 2,5 sekunder....

men i år starta jeg med skikkelige dekk sinter kløtsj og overhalt girkasse... det resulterte i 13,9 sekunder og 1,8 60 fot tid.... 8,8 sekunder på 200 meter.. dette uten turbo og kun 228 hester.. bremset i danmark... synes ikke det er så galt med en gammal volvo bygget i en mørk liten garasje.... men fra det ene til det andre hadde vært artig og hatt deg ved siden av meg på stripa he he ;-)

Link to comment
Share on other sites

Ja det hadde vært gøy, for jeg veit jeg kjører fra Cosworth med grønndyseoppsett, som kjører nesten 1.5 sekund raskere enn deg på stripa, og da med 4 sylindre, ikke V8 med turbo som du har... Hehe.

-05 Ford Focus 1.6 tdci

-88 Ford Sierra Cosworth

Link to comment
Share on other sites

Ja det hadde vært gøy, for jeg veit jeg kjører fra Cosworth med grønndyseoppsett, som kjører nesten 1.5 sekund raskere enn deg på stripa, og da med 4 sylindre, ikke V8 med turbo som du har... Hehe.

 

 

mye mulig det .... men artig hadde det vært... hvis jeg kjørte 13 sekunder og du kjører 11,5 .. hmm står respekt av det.. jeg kjørte jo fortere en både ferrari testarossa og en corvette c5.... og diverse bmw.... .. allt dette var jo på upreparert stripe.... med hjulspinn de første 200 meterene... blir spennende og se hva som skjer når jeg får på turbo igjen... var hvertfall knall morro i år med fullt feste selv med liten effekt.... feste er jo allt i dragrace og lave 60 fot tider.. så man kan ha så mye hester man vil hvis man ikke får de ned i bakken blir det bare røyk he he ... mener og huske en svart chevelle som sleit litt med feste... han kjørte 14 sekundere men hadde nok lukta på lav 11 eller en høy 10 med de rette dekkene... ;-)

Link to comment
Share on other sites

Hele, ja når vel den bygget som bilen i tråden her... Altfor mye hk og null grep... Blir kun røyk av sånt... Du skreiv 13.9 sek. Blir minus 1.5 sekunder da 11.5 sekund??? Hehe

 

 

ja tror vi må avslutte denne diskusjonen her på denne tråden.... vi får heller lage en ny en :-) jeg kjørte 13 med turbo og nå uten turbo men med skikkelig grep 13,9..

Link to comment
Share on other sites

måtte bare inn og komentere litt..... du skriver at det motor volumet i den motoren har potensialet for hele 1312 nm ...... hmmm mener og huske at når denne motoren var ny fra jon kaase i usa og bare var på 700 cui blei den bremsa til 1350 hester og 1660 nm uten lyst gass.... med 2 fogger anlegg og et spraybar anlegg lå effekten på LANGT over 2000 hester... ja det var med 16-1 i komp og en kamm som løfta nesten en tomme to svææære 1250 forgassere. hvis man har litt teknisk innsikt og bittelitt kjennskap til turbolading er det jo sånn at med 1 kilo ladetrykk og hvis allt stemmer får man ca 100% effekt økning... så med ca 1000 hk som sugemotor og 1 kilo ladetrykk hmmmm ja det regnestykket burde vel ikke være vanskelig .. og da med 2 kilo ladetrykk ... joda da blir det myyye effekt,, turboene som står på nå har kapasitet til ca 1250 hester pr stykk..så luft er det nok av.. også skriver du at 2000 hk kun kan brukes til dragrace.... man bruker jo ikke hestene hele tiden.. bilen er jo så snill og kjøre at til og med bestemor kunne kjørt den og handla med... men trå flatt og man legger lett to laaaaaange svarte toyo R888 striper i hastigheter over 250 km/t .. beste tiden på en preparert drag stripe er 10,2 sekunder og 235 km/t i mål.. dette med to gamle scania turboer og 0,45 bars ladetrykk... ikke dårlig det med relativt smale dekk og nesten 2 tonn bil.. nå har den store kulelagrede race turboer med nyeste teknologien... jeg kunne sikkert skrevet en bok om denne bilen men tenkte dette avsnittet kunne løse opp i noen små misforståelser ::

 

hilsen Jan Erik

Nja, det jeg skrev var: "715 CID er 11,7L motorvolum og bare som sugemotor er potensialet for dreiemoment hele 1312 Nm". Dette er altså Nm/CID på generelt grunnlag med ett oppsett som er egnet til bruk på gate, såkalt street/stip. Rene suge-dragrace-motorer presterer bedre, men er hverken egnet til gatebruk eller turbokonvererting. Hvis man ser på prostock gutta så skrur de hele tiden selv om motorene bare går på full gass 7-8 sek. av gangen.

 

Hvis man har en korrekt spec. turbomotor så øker vanligvis grunnmotoreffekten med 10% pr. 0,1 BAR ladetrykk ja. Virkelig flinke karer med høye budsjett klarer å få ut betydelig mer enn 10% effektøkning pr. 0,1 BAR.

 

Kombinasjonene du nevner her gir sannsynligvis ingen av delene av en hel rekke grunner.

 

Forøvrig er jeg av den oppfatning at absolutt ingenting er så pålitelig og nøyaktig for å avsløre motorens effekt som slutthastigheten på 402 M. DragTIDER kan variere veldig mye avhengig av grep, sjåfør, osv osv, men hvis man konsentrerer seg om slutthastigheten etter 402 M, da ser man at denne er forbausende stabil.

 

Overfladisk og grovt kan man tenke slik:

Sett i forhold til motoroppsett er 235 km/t direkte dårlig og avslører derfor sannheten på en svært overbevisende måte.

Sierra 4x4 fullt skinn interiør, bilstereo og air condition, men med trimmet RS500 motor kjørte 211 km/t.

Bilen veide nok minst 1400 kg når den stod på startplaten med sine ca. 550 svinghjulshk.

1400 kg / 550 hk = 2,55 kg pr. hk og dette er altså nok til 211 km/t selv med ett tungdrevet 4x4 drivverk.

Du sier nesten 2 tonn så 1950 kg / 2,55 = 764 svinghjulshk.

Det er like imponerende som en IST med 130 hk som skrytes opp til 408 hk med så svær turbo at den ikke lader når bilen kjøres på rulle.

Edited by RS 1000

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...