Jump to content

Mydlands Granada


Vebba

Recommended Posts

  • Replies 178
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Står om denne bilen i nyeste nr. av gatebil også ;) Fikk lese av en kompis i dag. Han sa det var ikke snakk om å gi på, men å holde igjen :P Utrolige saker, må være norges råeste gatebil? Rart folk har fått øynene opp for denne akkurat nå i det siste, han har jo bygd på den siden 1984 nå så....

2008 Ford Mondeo 2,0 Tdci Ghia

1990 Ford F-250 4x4 Diesel Lastebil

1982 Ford Granada 2,8 GL

 

Volvo har TIC, Ford har TIKK...

Link to comment
Share on other sites

[

 

var ikke bygd for noe spesiel grunn, kun for og vise de som ikke hadde trua på en dragster motor med twin turbo...

Skjønner jo gått at mange tvilte, og det er jo langt fra kjørbart...

 

 

 

Jeg mener å ha lest i Granadaklubbavisen at han bruker den til å trekke campingvogn på ferie, og det er jo brukbart... Kan jo ha vert med en annen motor selvfølgelig.

Mvh. GeirS

Granada 1976, MkI 2.6 GL
Hyundai i40 2011 mod.

Volvo V90 T6 2021

Link to comment
Share on other sites

"Målet" med den var jo at den skulle være mest mulig som en vanlig bruks/familiebil. Fyren har kone, to barn og ei campingvogn, så er ikke umulig at han drar på camping med granadaen :P Sto i bladet MAX at med fullastet bil og campingvogn på slep, så drar han fortsatt fra koinsegg (vet a **** hvordan det skrives :P ) i aksen.

2008 Ford Mondeo 2,0 Tdci Ghia

1990 Ford F-250 4x4 Diesel Lastebil

1982 Ford Granada 2,8 GL

 

Volvo har TIC, Ford har TIKK...

Link to comment
Share on other sites

"Målet" med den var jo at den skulle være mest mulig som en vanlig bruks/familiebil. Fyren har kone, to barn og ei campingvogn, så er ikke umulig at han drar på camping med granadaen :P Sto i bladet MAX at med fullastet bil og campingvogn på slep, så drar han fortsatt fra koinsegg (vet a **** hvordan det skrives :P ) i aksen.

 

 

Akkuratt det tviler jeg litt på.... dette med feste osv... egget er jo ikek akkuratt treg heller...

Acceleration: 0-100 km/h (0–62 mph) under 3.2 seconds

Standing quartermile: 9 seconds, end speed 235 km/h (146 mph)

 

 

Ble skuffa da jeg fant ut at granada bare kan dra 1200kg foresten.

Edited by GranadaMK1

Granada MK1 Sta.Vogn Chevy V8 1977mod

Capri MK1 1300GT 2.0 Cosworth 1969mod

Chevy Silverado pickup 6.6TDI 2001mod

Chevy Corvette Stingray L82 1976mod

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

2500nm!! kan rett og slett ikke fårestille meg hvordan det føles på kroppen med det sinnsyke bunndraget og for ikke å snakka om nor begge fjøsviftene slår inn. det er til å få stå**** av seier jeg!.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Man kan kjøre turbotrykket rett i innsuget hvis man har feit nok blanding til at det ikke fortenner, eller hvis man kjøler ladeluften med litt vanninsprøytning.

De rørere du ser er nok eksosen fra turboen, ikke noe mer spennende enn det... :)

Mvh. GeirS

Granada 1976, MkI 2.6 GL
Hyundai i40 2011 mod.

Volvo V90 T6 2021

Link to comment
Share on other sites

den bilen kjørte 11.01 i dag på gardemoen...tror ikke noe på at det var 1500 hk i den gitt.

Var 11.10 da men...

 

Nå var det vel INGEN som kjørte noe bra tider da... Engelund har kjørt 9 sek med samme sykkelen før bare til sammenligning ;) Banen var ikke preparert i det hele tatt, og det har vanvittig mye og si! Hvis dere hadde fulgt med litt så var det snakk om myyye hjulspinn i dag... :blink:

Link to comment
Share on other sites

Guest Zzz...Zzz

var nok 4x4 dagen for stripa på lørdag.

Jan Erik og Tommy rustad spant jo til om med med yarisen på start plata... og DET sier litt.

 

Frode spant HELE stripa med sykkelen sin , og da kan dere jo selv tenke der festeproblemene for magnor.

Han tok det pent og brukt vel ikke mere en halv gass c.a. men sleit jo med feste selv da.

 

Men 11.1 sier ingenting om effekt da, det regner jeg med dere vet? Effekt tall (eller forbrukt HK som er mere korrekt) kommer direkte til uttrykk i bilens sluttfart over mål.Dette ift bilens vekt.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Slenger ut et par bilder av bilen, som jeg tok 1. Mai på Motortreffet i Flekkefjord...

 

DSC00478.jpg

 

DSC00477.jpg

 

DSC00476.jpg

 

DSC00475.jpg

 

Og tilslutt et bilde av en Cosworth som tok kvelden..

 

DSC00479.jpg

 

Har også noen filmer av magnor på mobilen, men det er bare i sånn teit format som jeg ikke får spillt a skikkelig på dataen..

93 Mondeo GLX MK1 (prosjekt) 93 Mondeo GLX MK1 (Delebil)

00 Cagiva Mito 160cc (ca 40Hk) 93 Cagiva Mito 125cc

86 Orion MK2 1.4, blir 1.6 Ghia. xx Sierra 2.0 combi. Meg og Kindher sin festbil.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest V6 performance

hva med å få Mydland til å melde seg på Norges feteste gatebil som Dagbladet lanserer hvert år.

 

hadde garantert slått den lamborghinien m.fler

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...