Jump to content

Tåkelysbanditter


kimsa

Recommended Posts

  • Replies 135
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

kimsa: så hvis jeg kjører med tåke og nærlys ser jeg ikke reflexen, mens med bare nærlys ser jeg den? javel..

Les hva jeg skrev en gang til, også svarer du på nytt.

 

Personen har ikke refleks og du oppfatter personen senere hvis du har på tåkelys og nærlys enn om du bare har på nærlys.

 

Det er bevist gjennom tester.

Link to comment
Share on other sites

Kimsa: Har du lite å irritere deg over?

 

Greit, jeg kjører ikke med tåkelys om kvelden, men om andre gjør det så er det deres problem, jeg bryr meg ikke, akkurat like lite som jeg bryr meg om noen snyter på skatten. Vil folk kjøre ulovlig så værsågod.

For dere som påstår at dere blir blendet av tåkelykter kan ikke ha hørt spesielt godt etter på mørkekjøringskurset dere heller. Tror ikke jeg lyver hvis jeg sier at jeg har tilbakelagt en million km bak rattet, og jeg har aldri blitt blendet av tåkelys, i hvertfall ikke av så lenge det ikke er Xenon

 

Foretrekker at politiet bryr seg om kriminalitet jeg, så kan andre med fritidsproblemer irritere seg alt de vil for min del

Over til fienden...

Link to comment
Share on other sites

Irriterer meg nåke inni hestaræve når folk kjører med nærlys og tåkelys samtidigt,og eg blir faktisk blenda av det.Desverre er det ikkje alle som har lika godt nattsyn heller.Det gjer meg ingenting at det blir kjørt med park og tåkelys!Men eg ler litt av dei og,og tenker med meg sjøl:"jaja,hvis dei kjører i 80-90 og har blikket 30-40 meter framfor bilen der lyset er sterkast kan dei jo få testa reaksjonstida si hvis det kjem ei uventa hindring ut i veien" :rolleyes: Då kan dei få sjå kor kult det VAR å kjøra med den lyskombinasjonen(håpar og reknar med dei lærer etter det store smellet :blink: )

Og ja,politiet er for slappe med bøtelegging av feil lysbruk,å betala 2000 kr for å vera :wacko: er vel ingen upris? :lol:

Link to comment
Share on other sites

Kimsa: Har du lite å irritere deg over?

 

Greit, jeg kjører ikke med tåkelys om kvelden, men om andre gjør det så er det deres problem, jeg bryr meg ikke, akkurat like lite som jeg bryr meg om noen snyter på skatten. Vil folk kjøre ulovlig så værsågod.

For dere som påstår at dere blir blendet av tåkelykter kan ikke ha hørt spesielt godt etter på mørkekjøringskurset dere heller. Tror ikke jeg lyver hvis jeg sier at jeg har tilbakelagt en million km bak rattet, og jeg har aldri blitt blendet av tåkelys, i hvertfall ikke av så lenge det ikke er Xenon

 

Foretrekker at politiet bryr seg om kriminalitet jeg, så kan andre med fritidsproblemer irritere seg alt de vil for min del

Har egentlig mye og irritere meg over, men aller mest irriterer jeg meg over de som setter andres liv i fare pga egen tilfredstillelse.

 

Men men, regner med at dekk som er så glad i disse lysene også er blandt dom som alltid kjører forbi selv om køa på E6 sine 80 soner går i 90.

 

Lykke til videre folkens!!

 

Kommer en dag hvor dere finner ut at det koster å være "KUL"

Link to comment
Share on other sites

Har egentlig mye og irritere meg over, men aller mest irriterer jeg meg over de som setter andres liv i fare pga egen tilfredstillelse.

 

Men men, regner med at dekk som er så glad i disse lysene også er blandt dom som alltid kjører forbi selv om køa på E6 sine 80 soner går i 90.

 

Lykke til videre folkens!!

 

Kommer en dag hvor dere finner ut at det koster å være "KUL"

Tror du sliter med å finne en statistikk som viser at man setter andres liv i fare ved bruk av tåkelys gitt, ubehagelig er ikke det samma som livsfarlig. Prøv noe nytt, se på veien i stedet

 

Er det noe rart det blir krig

Over til fienden...

Link to comment
Share on other sites

Da burde vel kansje politiet slutte å kjøre med lysa sånn også vel? :P 5 av 10 up biler kjører med lysa sånn men det finns vel unntak i loven for det? :lol:

Hehe...nettopp. Lå forøvrig bak en purkebil (ikke sivil eller UP) i byen her forleden, og trur du han/hun blinka eller viste tegn ut av rundkjøringa?

 

Selv kjører jeg med park- og tåkelys så og si hele tida, men svitsjer over til kjøre- og parklys når det er mørkt. Så ja, jeg er en tåkelysbanditt i følge enkelte her - men det er mitt valg, og hvem får vondt av at jeg evt. får bot for det en dag? Så lenge begge hovedlyktene/lysa er stilt riktig (nå snakker jeg om vanlige personbiler) og det er brukt normal/vanlig styrke på pærene syns ikke jeg det er irriterende å møte en som kjører med kjøre- og parklys. Biler med xenon og i tillegg parklys derimot er ikke spesielt ålreit verken å møte eller ligge foran - akkurat da skulle jeg ønske jeg kunne rive ned speilet :P

Link to comment
Share on other sites

Guest Hovden Racing

Jeg kjører med park og tåkelys på Cosworthen om dagen, om kvelden slår jeg på kjørelys men jeg gidder ikke å slå av tåkelysa..

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjører med park og tåkelys på Cosworthen om dagen, om kvelden slår jeg på kjørelys men jeg gidder ikke å slå av tåkelysa..

men slå på tåkelysene om du begynner å kjøre etter det har blitt mørkt, det gidder du. Tåkelysene dine går ikke på automatisk

Link to comment
Share on other sites

Guest Hovden Racing
Jeg kjører med park og tåkelys på Cosworthen om dagen, om kvelden slår jeg på kjørelys men jeg gidder ikke å slå av tåkelysa..

men slå på tåkelysene om du begynner å kjøre etter det har blitt mørkt, det gidder du. Tåkelysene dine går ikke på automatisk

 

Hmm. skal vi vedde? :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg syns det er verre å møte en bil med xenon eller feiljusterte nærlys enn det det er å møte en bil med tåkelys og nærlys. Men tåkelys og nærlys er ikke lov sammen, derfor er det irriterendes at det er så mange som kjører med det.

 

Jeg kjører aldri med tåkelys og nærlys. Kjører med tåke og park hele dagen, helt fram til skumring, da setter jeg på (kun)nærlysene.

 

Syns heller ikke nær og tåke ser tøft ut sammen. "Se på meg, jeg har masse lys!"

 

Men det som må være det mest irriterendes er, når man kommer kjørendes med tåke og park på, midt på dagen, og møter en med tåke og nær som da blinker med lysene fordi han mener du har feil lysbruk. Da blir jeg sint!

 

2000 i bot for å bli tatt med tåke og nær...

 

og 2000 for park og grøftisser etter mørkets frambrudd :(

Link to comment
Share on other sites

Når jeg møter folk med både nærlys og tåkelys på, setter jeg på fulltlys inkl. 4stk 1000-metere. Er enda ingen som ikke har tatt hintet....

 

Hehe... Gjør akkurat det samme...

 

Og folkens, nekter dere for at synet deres blir trukket fra der man bør kikke i mørket med nær/tåkelys tent, burde dere pokker ikke hatt lappen. Man får ikke større tiss med tåkelysa på.

Edited by Compom
Link to comment
Share on other sites

Når jeg møter folk med både nærlys og tåkelys på, setter jeg på fulltlys inkl. 4stk 1000-metere. Er enda ingen som ikke har tatt hintet....

Jippi, en person jeg liker!

 

Har vært ute å kjørt 5 km akkurat nå, kom akkurat hjem, har kjørt med fult lys mot ca 25 biler, og det omfatter kun biler som ligger alene! Altså ikke de som ligger bak andre biler med feil lys.

 

Er forresten godt å se det er så mye penger blandt folk. Regner med at ingen av de som kjører med lysene feil klager over økte bil avgifter når de har råd til konstant å kjøre med 2000kr i bot.

Edited by kimsa
Link to comment
Share on other sites

Når jeg møter folk med både nærlys og tåkelys på, setter jeg på fulltlys inkl. 4stk 1000-metere. Er enda ingen som ikke har tatt hintet....

 

Det synes jeg var litt vel drøyt. <_< Da kan man virkelig snakke om å bli blendet!

00 Golf Highline 1,6 (bruksbil)

87 Scorpio V6 (evighetsprosjekt???)

88 Scorpio 2,4i bruksbil

Link to comment
Share on other sites

Når jeg møter folk med både nærlys og tåkelys på, setter jeg på fulltlys inkl. 4stk 1000-metere. Er enda ingen som ikke har tatt hintet....

 

Det synes jeg var litt vel drøyt. <_< Da kan man virkelig snakke om å bli blendet!

Tror det er det han ønsker å oppnå gitt! :rolleyes: :lol:

Link to comment
Share on other sites

Når jeg møter folk med både nærlys og tåkelys på, setter jeg på fulltlys inkl. 4stk 1000-metere. Er enda ingen som ikke har tatt hintet....

 

Det synes jeg var litt vel drøyt. <_< Da kan man virkelig snakke om å bli blendet!

Tror det er det han ønsker å oppnå gitt! :rolleyes: :lol:

JA, men det er en viss forskjell på 4 tusenmetringer som står justert for å lyse langt fram i forhold til tåkelys og nærlys.

00 Golf Highline 1,6 (bruksbil)

87 Scorpio V6 (evighetsprosjekt???)

88 Scorpio 2,4i bruksbil

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...