Jump to content

KRX 400


RS 1000

Recommended Posts

Håper bare ikke dette(etter all diskuteringa)blir enda en kurve som ser ut som ett tenåringssamleie. Mye fomling og ett sinnsykt klimaks som er over før du rekker å blunke.da blir det omtrent like flaut også :D

 

Genialt sagt :lol:

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

345hk i motor med en meget pen moment kurve flat og lang

 

det ble 340.8hk og 444nm mener jeg det var.

Det som jeg er mest fornøyd med er at denne gangen fester jeg lit til tallene. :D

 

Nå er det klart for å få den mappet og ting på stell.

Skulle kanskje hatt en annen boostkontroller først da den jeg har er litt for dårlig.

 

Gleder meg til å få snakket med pukkelrygg i morgen. :D

 

forøvrig ca 1.5 bar.

 

Var mange som virkelig fikk seg ett slag. spesielt en HELT orginal Celica CS som bremset 172hk

en trimmet E36 325 som fikk hele 177 eller 180hk

en chipet celica CS med oppjustert ladetrykk til 0,9bar klare som antatt 215hk (orginalt 0,7 eller 0,75 bar og 208hk)

 

Denne gangen fortjener Polly skryt for ett kjempe treff.

Edited by tommy w

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Link to comment
Share on other sites

Du er fornøyd ja...

Hørtes veldig ut som om du hadde 60hk mere en dette før du bremset da....?

 

Og er vell en grønndyse cossi som bremset 385hk med t34 på samme rulla......

Granada MK1 Sta.Vogn Chevy V8 1977mod

Capri MK1 1300GT 2.0 Cosworth 1969mod

Chevy Silverado pickup 6.6TDI 2001mod

Chevy Corvette Stingray L82 1976mod

Link to comment
Share on other sites

Du er fornøyd ja...

Hørtes veldig ut som om du hadde 60hk mere en dette før du bremset da....?

 

Og er vell en grønndyse cossi som bremset 385hk med t34 på samme rulla......

 

dette diskuterte jeg med polly der ute og han kunne ikke forklare hvorfor da jeg selvsagt kunne legge frem sammenligning mellom bremsingen den gang og denne gangen.

Jeg er kjempe fornøyd.

 

Hvis du ser på papiret mitt den gang og i dag så vil du nok skjønne hva jeg snakker om. Hvis ikke kan du gi en lyd så skal jeg forklare problemet med bremsingen den gang.

 

Alt tyder i dag på at tallene stemmer. Se på effektene til orginale og tilnærmet orginale biler denne gangen og sist så skal du få se forskjellen. :D

 

ang effekten som ble tippet var pga jeg tok utgangspunk i forrige måling sammenlignet med målingene gjort i forkant av denne gangen.

Edited by tommy w

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Link to comment
Share on other sites

Det store klimakset uteble ser jeg,så venter spent på resten...

 

Det store klimakset må vel være at det var stigende kurve helt til turtallsperren til tross for fallende ladetrykk.

 

blir vel en dag ut å teste 402m med GPSen snart. :D

Edited by tommy w

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Link to comment
Share on other sites

Jejejeje...

 

Alt var gale sist gang.. og alt skulle funke nå.. En 400hk turbo ble tømt.. Og du fikk 340hhk i motoren.

Gratulerer....

Granada MK1 Sta.Vogn Chevy V8 1977mod

Capri MK1 1300GT 2.0 Cosworth 1969mod

Chevy Silverado pickup 6.6TDI 2001mod

Chevy Corvette Stingray L82 1976mod

Link to comment
Share on other sites

Jejejeje...

 

Alt var gale sist gang.. og alt skulle funke nå.. En 400hk turbo ble tømt.. Og du fikk 340hhk i motoren.

Gratulerer....

 

turboen er ikke tømt noe en kan se på ladetrykkskurven. Helt snorrett.

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Link to comment
Share on other sites

enkelt svar;

de som har slike nts-turboer er alltid "fornøyd" uansett åssen resten av oppsettet er.

jeg har hørt alt fra "jeg gidder ikke lade mer fordi det går bra nok nå (av en som lader 1,3bar)"

til "turboen ble montert på en motor som hadde gått xxxxxxxxxxxx km og var sliten som fy med orginaleksos og ic, men fungerer bedre enn 600hk"

(krx400)

 

blir kvalm..

 

tipper 320hk / 480nm i motor.

 

Hehe, er vell noe der. Har man det påstått beste, så er det ikke så nøye med resten.

Link to comment
Share on other sites

Guest -Maverick-
Det store klimakset må vel være at det var stigende kurve helt til turtallsperren til tross for fallende ladetrykk.

 

 

turboen er ikke tømt noe en kan se på ladetrykkskurven. Helt snorrett.

 

Tommy w,jeg er ikke ute etter å være frekk.jeg hadde faktisk håpet på gode tall hos deg her.men akkuratt nå så føler jeg at du vrir deg som en ål...

 

motoren din er ganske tilnærmet original,etter hva jeg har forstått.dermed mye sammeligningsgrunnlag.derfor lurer jeg på følgende:

-hvilket trykk

-når hadde du 1bar

-når hadde du fullt trykk

-kommer papirer

 

Det som er blitt sagt om denne turboen i korte trekk er at den skal levere bortimot 400hk og TIDLIG trykk.eneste jeg ser her nå er en middelmådig effektmåling.Sorry altså...

Link to comment
Share on other sites

@tommy w ,bare for sammenligningens skyld, hvor mye har du på g-måleren ? (hvis du har testet dette)

 

fra 210-217hk/tonn

 

Tommy w,jeg er ikke ute etter å være frekk.jeg hadde faktisk håpet på gode tall hos deg her.men akkuratt nå så føler jeg at du vrir deg som en ål...

 

motoren din er ganske tilnærmet original,etter hva jeg har forstått.dermed mye sammeligningsgrunnlag.derfor lurer jeg på følgende:

-hvilket trykk

-når hadde du 1bar

-når hadde du fullt trykk

-kommer papirer

 

Det som er blitt sagt om denne turboen i korte trekk er at den skal levere bortimot 400hk og TIDLIG trykk.eneste jeg ser her nå er en middelmådig effektmåling.Sorry altså...

 

1,5bar

grunnen til den "lave" effekten er nok pga den er umappet.

får vente å se på papirene videre så jeg ikke kommer med noen feile tall her.

 

ang gode tall så synes jeg det er kjempe tall. Gjerne ikke akkurat toppene, men det i mellom toppene. Vanskelig å forklare, men det er meget lite fall på moment kurven akkurat slik som planlagt. Resten av tallene kommer nok når mappet er på plass.

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Link to comment
Share on other sites

fra 210-217hk/tonn

 

 

 

1,5bar

grunnen til den "lave" effekten er nok pga den er umappet.

får vente å se på papirene videre så jeg ikke kommer med noen feile tall her.

 

ang gode tall så synes jeg det er kjempe tall. Gjerne ikke akkurat toppene, men det i mellom toppene. Vanskelig å forklare, men det er meget lite fall på moment kurven akkurat slik som planlagt. Resten av tallene kommer nok når mappet er på plass.

med snor rett ladetrykk so pleier det ikkje og bli fall i momentet kor langt drog dere den til??men sa du ikkje det var fallende trykk??

 

ka trykk er den turboen din oppgitt til og flowe max?? bra du er fornøyd da

Edited by HUSNES MOTORSPORT
Link to comment
Share on other sites

med snor rett ladetrykk so pleier det ikkje og bli fall i momentet kor langt drog dere den til??men sa du ikkje det var fallende trykk??

 

ka trykk er den turboen din oppgitt til og flowe max?? bra du er fornøyd da

 

husker ikke helt trykkene, men med snorrett så mener jeg at du tar en linja fra høyeste punkt til sluttpunktet. faller sikkert 0,1 bar.

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Link to comment
Share on other sites

t34 .63 turboen min bremset nesten 380hk på 1,4bar i motor.

når hadde du 1 bar? hva var effekt på 4000omdr?

 

håper du ikke er altfor flau..

 

her er forøvrig bremsepapir:

 

17.jpg

 

dette er ikke min motor, men min turbo. resten av specsa på denne husker jeg ikke, gamle motoren til Ace_ her på forumet.

Edited by armani

2wd sierra cosworth

Link to comment
Share on other sites

t34 .63 turboen min bremset nesten 380hk på 1,4bar i motor.

når hadde du 1 bar? hva var effekt på 4000omdr?

 

håper du ikke er altfor flau..

 

her er forøvrig bremsepapir:

 

 

dette er ikke min motor, men min turbo. resten av specsa på denne husker jeg ikke, gamle motoren til Ace_ her på forumet.

 

ganske flott papir. Hvis du ser på momentkurven så synker ladetrykket ellers øker baktrykket på rundt 5500rpm

 

å sammenligne en totalt umappet motor mot en mappet blir litt feil.

 

og hvis du heller kan vente til bremsepapirene kommer så slipper du at jeg sier noe feil ang når jeg fikk/får ladetrykk.

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Link to comment
Share on other sites

340hk på 1.4bar var det vel. 22.5psi peak, og 20psi på maks effekt.

 

Nå går det vel egentlig ikke an å sammenligne tall fra forskjellige ruller heller så lenge man ikke vet hva en helt standard bil gjør av effekt. Dynojet er jo notorisk kjent rundt om i verden for å være en veldig snill rulle. Som sagt, rullen til Polly er blitt ganske streng, da originalbiler mangler noen hk i forhold til original effekt.

Link to comment
Share on other sites

1. t34 .63 turboen min bremset nesten 380hk på 1,4bar i motor.

2. når hadde du 1 bar? hva var effekt på 4000omdr?

3. håper du ikke er altfor flau..

4. dette er ikke min motor, men min turbo. resten av specsa på denne husker jeg ikke.

1. Og det tror du på og godtar du sånn helt uten videre? Hvor er ladetrykk-kurven?

2. Effekten på 4000 o/min er alltid interessant, men jo milderer oppsett og derfor lavere maks effekt jo tidligere skal det lade. For Cosworther på under 400 hk kan kan godt sette fokus på effekt ved 3500 o/min fordi T34 A/R0,48 som oftest oppleves som en forbedring over A/R 0,63 på milde motorer.

3-4. Man bør skjønne at man ikke kan klare å få en økning av toppeffekten på hele 150 ærlige korrigerte hk DIN (67%) bare med å stabilisere den originale overboosten på 1,4 BAR og montere en grønndysesats + på Escort Cosworth T35. Det får da være måte på barnslig optimisme. Hva som er gjort med oppsettet er derfor det eneste som er av interesse og det er noe å huske.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

i dag skal en sånn turbo bremses.

noen som tør tippe resultatet?

 

motor:

std bunndel

portet topp

255grader kammer (ikke timet)

3"eksos

Wolf IC

chip som er litt i offside iforhold til oppsettet AFR ca 11:1 (kan ikke magre mer ut pga altfor mager på rolig kjøring)

KRX400 turbo ca 1,5bar og fallende til ca1,3 på ca 7000rpm

Simens 3102

 

vet ikke når papirene kommer, men i kveld skal bilen bremses på rulle.

 

Lurer bare litt......

Har sett tidligere i turbokranglene - så sies det at for å få disse turboene til å prestere så må motor og alt rundt rettes mot nettopp den turboen.... er det gjort i dette tilfellet ? - sånn at når det kommer livmapping og papirer nå så kan ein anta at det er ett "reelt" resultat ?

Link to comment
Share on other sites

Lurer bare litt......

Har sett tidligere i turbokranglene - så sies det at for å få disse turboene til å prestere så må motor og alt rundt rettes mot nettopp den turboen.... er det gjort i dette tilfellet ? - sånn at når det kommer livmapping og papirer nå så kan ein anta at det er ett "reelt" resultat ?

 

IRX450 er mye mer krevende enn krx400 med tanke på motoroppsettet. KRX400 oppleves som en turbo som gjør bilen enda mer lett kjørt enn std T3. (Ikke at den får tidligere ladetrykk, men av den grunn at motoren fløder bedre pga større turbin og derfor blir mer effektiv når en kjører uten ladetrykk. Merket dette spesielt i en oppoverbakke som med std T3 gikk på 4 gir ble fartsøkning med krx400.) IRX450 blir så stor igjen at motoroppsettet må forandres.

 

Livemapping kommer forhåpentligvis i løpet av noen mnd. Og da blir det vel ett ferdig resultat som viser potensialet i en forholdsvis std cosworth motor med små forandringer.

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Link to comment
Share on other sites

Guest -Maverick-

bla bla bla... Ingen biler er perfekte.Hvis ikke denne turboen klarer å prestere noe litt utenom det vanlige på det oppsettet ditt tommy,så er den desverre helt uintressang for de fleste her inne.

 

Jeg vil se TALL,hvertfall nå som de finnes ;)

Link to comment
Share on other sites

bla bla bla... Ingen biler er perfekte.Hvis ikke denne turboen klarer å prestere noe litt utenom det vanlige på det oppsettet ditt tommy,så er den desverre helt uintressang for de fleste her inne.

 

Jeg vil se TALL,hvertfall nå som de finnes ;)

 

venter på papirene. Vil tro det er kurver som ikke er så normale og jeg vil si jeg er på god vei til det som jeg vil. Ha en helt flat momentkurve. De skulle komme før helgen, men det er de desverre ikke. :S

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...