Jump to content

Bremsing


kh turbo

Recommended Posts

Ikke tatt et eneste bilde...he he.. har hatt hendene fulle med å skru og mappe...;)

Edited by kh turbo

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 177
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

da må du huska å ta noen i morgen når du løfter på pansret ,

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Link to comment
Share on other sites

Fikk ikke mappa helt 100%, pga. div. uhell i rulla.

Motoren er like hel, og fungerer helt greit.

 

Fullt ladetrykk ved 4200-4300 omdr.

 

Jeg fikk bare tid til å lade 1.9 bar(planen var 2.2) klare effekt siffere har jeg ikke da bilen spant ut av rulla ved 500hk v/ca 5900 omdr.(stigende kurve, men mister grepet) og 600nm.v/ca 5200 omdr

 

Komentaren fra operatøren av rulla, fredrik ved TEF racing var att det virket som det var mer krutt i denne en bonden sin på FMCN bremse treffet, noe som overrasket meg, er ikke denne benket til 750hk?!?! (dette er vel kanskje på race-fuel?, min blei mappet på 98 okt.)

 

Kjørte bilen hjem etter bremsinga.... og kan ikke si meg noe annet en at jeg er utrolig fornøyd med oppsettet.... Det går mye mer en hva jeg har sjans til å mestere....;)

 

Gratulerer, kjekt å høre at du gikk bra og at resultatet ble over forventningene.

Hva er grunnen til at du har mistet 500 o/min i spool up? Du nevnte tidligere fullt trykk på 3800 o/min.

Da mener han sikkert god respons og en fin dreiemomentkurve når han sier "krutt".

 

Det tror jeg på. 500 ærlige hk med en tilhørende god dreiemomentkurve er direkte farlig og kan lett bli blodig alvor.

Edited by Pelle Væck

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Takk, takk....

 

Nei det kan du si, hvor de 500 omdr, blei av, er nok der de ser du...;)

Blir vel noe mer mapping etterhvert, skal prøve meg litt frem på tenninga seinere... Har forsåvidt fult ladetrykk fra 3800 omdr. men bilen skriker ikke ut (ukontrolerbart hjulspinn) før ved ca 4300 omdr.

 

Turboen surger ved dette trykket på 4. og 5. gear (1.9 bar) 3800-4800 omdr. surge`n starter ved ladetrykk over 1.4 bar

Dette mistenker jeg kommer av at turboen er beregnet for 3-5 liters volum, og kommer utenfor sitt konstruerte virknings område.

Edited by kh turbo

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

Link to comment
Share on other sites

Takk, takk.. to grader mer fortenning etter dette draget, og lader 2 kg nå, så effekta ligger vel på +- 600 på 7000 omdr.

På handels 98 okt.

 

Surge`a Henrik sin Raymond? Jeg hørte ikke dette i rulla, men hører det godt på veien ved stor motstand på 3800-4800 omdr.

Edited by kh turbo

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

Link to comment
Share on other sites

Takk, takk.. to grader mer fortenning etter dette draget, og lader 2 kg nå, så effekta ligger vel på +- 600 på 7000 omdr.

På handels 98 okt.

 

Surge`a Henrik sin Raymond? Jeg hørte ikke dette i rulla, men hører det godt på veien ved stor motstand på 3800-4800 omdr.

hei merka ikkje noko til da i benken ka ladetrykkstyring kjøre du no då??:) fekk ikkje til og sende tennings map til deg må kopiera på cd til deg..........kormykje tenning på max moment??

Link to comment
Share on other sites

Ganske "snill" tenning..... rundt 20 grader tenker jeg, 16 på 7000 og 2.2 bar

.... fikk ikke jobba noe med tenniga...:(

 

XS blå kulekran... skal prøve å borre opp hullet en halv mm, har gjort dette med hell før...

Edited by kh turbo

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

Link to comment
Share on other sites

skal sjekke, men med fingeren i været så mener jeg rundt 20 grader

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

Link to comment
Share on other sites

Jeg har seks kanalers bankesensor jeg har kjørt med...

 

Rettelse, ved 2 kg på 5500 har jeg 12 grader;)

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

Link to comment
Share on other sites

Takk, takk.. to grader mer fortenning etter dette draget, og lader 2 kg nå, så effekta ligger vel på +- 600 på 7000 omdr.

På handels 98 okt.

 

Surge`a Henrik sin Raymond? Jeg hørte ikke dette i rulla, men hører det godt på veien ved stor motstand på 3800-4800 omdr.

 

Jeg vil anta at du har betydelig mildere kammer og kaminnstilling i din motor enn det som står i den andre. Fordeler og ulemper med det meste...

 

Forøvrig er du nå inne på én av grunnene til at flere i England har valgt å slutte å bruke disse turboen på Cosworthmotorer. Man får rett og slett bedre resultater MED de gamle T- serie turboene og det sier jo mer enn bare litt...

 

 

Av alle her inne så vet iallefall du at GT3582R kan leveres med twin flow eller anti-surge kompressorhus som hjelper noe. Har du valgt ett standard???

Edited by Pelle Væck

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Dette fungerer i hvert fall VELDIG godt i praksis :)

 

Satt på en tur igår, ganske så rått og overraskende kjørbart :)

 

Ported Shroud (Anti-surge) Machining Option (nest nederste valget):

http://www.atpturbo.com/Merchant2/merchant...tegory_Code=GRT

Edited by Hansi

91 Sierra Cosworth 4x4

Bremsepapirer: Auto Consult TEF Racing

Prosjekt

Link to comment
Share on other sites

Det tror jeg på.

 

Legg merke til kompressorhuset på turboen med "Divided T3 Exhaust Housing" ;)

Twin flow turbin og twin flow kompressor. Merkelig at ingen går for denne, eller?

Skulle vel passe fint til 2wd manifolden?

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ny bremsing i dag hos Auto kvikk, som kan anbefales på det sterkeste...trivelige folk som veit hva de driver med.

 

Bruker rotor rulle som eliminerer hjulspinn(festes rett på nav)... dette er ei streng rulle, som gir samme effekter som hos Trond Stensbøl.

 

hadde planer om å lade over 2 bar, men så ikke nødvendigheten av dette da jeg fikk 520 drivhjuls hk på 1.9 bar... og en kurve som går rett til himmels ved turtalls kutt på 7200 omdr.

 

Så da er det bare å gasse på våler, legger meg på 1.8 etter råd fra Jens og 500 drivhjuls hk. he he

 

Hilsen lykkelig...:)

Edited by kh turbo

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

Link to comment
Share on other sites

Så da er det bare å gasse på våler, legger meg på 1.8 etter råd fra Jens og 500 drivhjuls hk. he he

 

Hilsen lykkelig...:)

 

Gratulere...

Småfrekt å justere ned trykket med 20% og ta det lugn med 500HK :ph34r:

1996 Ford Mondeo 2.0 4x4 Kombi Og noe anna fordmorro,

2000 Audi A4 TQ Avant

2000 Audi A3 1.8T

2004 Audi A3 Latskap (samboerens)

2008 Renault Traffic arbeisbil

Link to comment
Share on other sites

Guest Larsern

Grattis med masse effekt! :)

Nm da? på hvilket rpm?

 

Legger vel ut papiret også? Kurver er jo MYE mer givende data enn hk tall.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...