Jump to content

Bremsing


kh turbo

Recommended Posts

  • Replies 177
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ja.... blir bremsing på meg også utover våren... akkurat nå er det rallybilen som har prioritet... tar tid og koster penger denne "hobbyen"

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

Link to comment
Share on other sites

Denne turbo imponerer stort...! både i bunn og topp av registeret...

 

Ikke bare for å være vanskelig, men gidder du å forklare hva du mener?

Jeg ser en effektkurve som viser beskjedne 161 hk ved 4000 o/min og som ser ut til å bråsnu ved 6750 o/min.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Ikke bare for å være vanskelig, men gidder du å forklare hva du mener?

Jeg ser en effektkurve som viser beskjedne 161 hk ved 4000 o/min og som ser ut til å bråsnu ved 6750 o/min.

 

 

At bilen i prasksis fungerer bedre en noen annen cosworth motor som jeg har vært borti på 99 oktan.

 

Med tanke på mye effekt med en helt vannvittig kvikk respons.

 

Du vil vel se eieren om du er på div treff i sommer, bilen har hatt samme eier siden 1999-2000 mener jeg, og vært "fast" gjest på gatebil og fordtreff i alle år, tidligere som 4x4 og den mest spektakulære kjørestilen med 4x4 sierra cossi jeg har sett...

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

Link to comment
Share on other sites

At bilen i prasksis fungerer bedre en noen annen cosworth motor som jeg har vært borti på 99 oktan.

 

Med tanke på mye effekt med en helt vannvittig kvikk respons.

 

Du vil vel se eieren om du er på div treff i sommer, bilen har hatt samme eier siden 1999-2000 mener jeg, og vært "fast" gjest på gatebil og fordtreff i alle år, tidligere som 4x4 og den mest spektakulære kjørestilen med 4x4 sierra cossi jeg har sett...

 

Akkurat.

Høres flott ut det.

Jeg tror jeg har gått glipp av både bilen og eieren dessverre. Jeg er ikke bedre informert enn at når det kommer til kombinasjonen 4x4 og spectakulær så er dette = Hafsengen.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Akkurat.

Høres flott ut det.

Jeg tror jeg har gått glipp av både bilen og eieren dessverre. Jeg er ikke bedre informert enn at når det kommer til kombinasjonen 4x4 og spectakulær så er dette = Hafsengen.

 

Ville tippe på Mark1 her inne jeg da... Han har fiiin kjørestil... hehe

-05 Ford Focus 1.6 tdci

-88 Ford Sierra Cosworth

Link to comment
Share on other sites

he he, du må nok bygge om til 4x4 igjen kjellis...;)

Edited by kh turbo

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

Link to comment
Share on other sites

Er noen år siden, begynner å bli "gammle kaller" vi nå...;)

 

Jeg har aldri sett noe kjøre 4x4 sierra på den måten inn i depo svingen... 90 grader på tverke fra kulen, vipper den rundt 90 grader andre veien inn i deppo svingen... hadde i over kant av 400hk da, og det var rått den gangen...

 

Noen år siden så er kanskje ikke noen som husker bilen som 4x4, hvite felger før ja... wolf race nå...+ div

 

Kjellarnebremsing005.jpg

Rå lakk på denne, magenta med matt klarlakk. Skikkelig race, blir gøy å se denne på bane.

Edited by kh turbo

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke den har vært på banen med den lakken, hadde vanlig klar lakk før... bilen var ikke på veien i fjord pga. havari i benken.... har tidligere gått med 2wd og ca 500+ hk. T-61, smc++, var vel bilde av den i fast ford fra gatebil, og div. gatebil filmer... Kom vel på 3. plass i breisladden et år også om jeg ikke husker feil.

Edited by kh turbo

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

Link to comment
Share on other sites

Hm, mener å huske å ha sett den kombinasjonen på lakk..

Var en Cossie som satset jæv** friskt for 5-6 år siden på skogen med lignende lakk vertfall.

Menmen, my bad ;)

 

Blir artig å se denne på skogen da vertfall, etter hvordan du forklarer kjøringa hans hehe :)

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

jeg kan slenge ut noen gamle bilder av den vøtt ;)

 

har fått prøvd den litt nå... må si jeg savner 4x4 her.... men bilen går veldig godt nå faktisk...

spinner laaangt på asfalt ;) tror jeg får melde meg på raaner treffet på rudskogen,å se om det er mulig å bli kvitt noen dekk med den ;)

Link to comment
Share on other sites

vist jeg husker riktig så hørtes det ut som det kom et jett fly før (3-4 år sia?, hørtes ut som en t-3 på 3 bar:)

 

kansje også den cossien som jeg husker best for noen år siden, tøff bil iaffal, har du noen bedre bilder som viset den matteklar lakken bedre,?

"Don`t find fault, find a remedy; anybody can complain"

 

~Henry Ford

Link to comment
Share on other sites

Ja du har jo tross alt blitt helt sjef på og legge ut bilder!

 

He he, ikke for gammel til å lære enda...;)

 

Ett 90 grader bøyd kompressorhjul blad og du har slik lyd i turboen....

Edited by kh turbo

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...