Jump to content

Bremsing


kh turbo

Recommended Posts

I morra skal den store prøva stå, bremsing av den nybygde motoren i vingevogna hos TEF racing.

 

Veldig spent på hva den klarer å prestere.

 

Specs er som følger.

 

- 200 blokk med gr.A toppakining og stekkbolter.

- Porta topp, med dobble ventilfjører, hydr. løftere, og kammer slipt for god respons.

- h-råder, accralite stempler, comp. på 7,8:1, vekta og balansert.

- Orginalt innsug, med modda hals, 880ccm dyser, autronic med wasted spark.

- RS 500 intercooler.

- 38mm rustfritt grenrør, m/50mm tial wg, og gt3582 r (ar 0.82)

 

 

Jeg blir skuffa om jeg får under 450hk og super fornøyd om den presterer over 500hk.(har ikke tenkt til å lade over 2 bar, men vet jo aldri)

 

Hva tror dere?

Edited by kh turbo

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 177
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest Hovden Racing
venter spent på tall, tipper 430hk, kommer helt an på turbotrykk :D

 

Kommer så helt an på.. alt fra 430 til 530 tenker jeg :)

Link to comment
Share on other sites

he he.... tenkte at noen ville reagere på det...

strekkbolter ja....

Har dårlig erfaring med arp (vanlige) studs, blokka sprekker mellom bolt hull og vannkanaler når bolten er helt stum, og ikke strekker seg noe...(ved ekstrem varmkjøring)

 

Det som er resterktivt på motoren(mine antagelser) for å ikke nå 600+ er det orginale innsuget, spesielt spjeldhuset..

 

Blir long studs, nicasil, lange råder og omega stempler når dette ryker....

Edited by kh turbo

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

Link to comment
Share on other sites

I morra skal den store prøva stå, bremsing av den nybygde motoren i vingevogna hos TEF racing.

 

Veldig spent på hva den klarer å prestere.

 

Jeg blir super fornøyd om den presterer over 500hk.

Hva tror dere?

 

Jeg tror at du blir super fornøyd.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Jupp.... kom ned der, og ringte karen for å få nærmere veibeskrivelse..... og fikk beskjed om at han var i Bodø...he he

Hadde noe prekært på gang.... men det er greit, ingen skade skjedd....;)

 

Vi prøver igjen på mandag...:)

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

Link to comment
Share on other sites

Fikk ikke mappa helt 100%, pga. div. uhell i rulla.

Motoren er like hel, og fungerer helt greit.

 

Fullt ladetrykk ved 4200-4300 omdr.

 

Jeg fikk bare tid til å lade 1.9 bar(planen var 2.2) klare effekt siffere har jeg ikke da bilen spant ut av rulla ved 500hk v/ca 5900 omdr.(stigende kurve, men mister grepet) og 600nm.v/ca 5200 omdr

 

Komentaren fra operatøren av rulla, fredrik ved TEF racing var att det virket som det var mer krutt i denne en bonden sin på FMCN bremse treffet, noe som overrasket meg, er ikke denne benket til 750hk?!?! (dette er vel kanskje på race-fuel?, min blei mappet på 98 okt.)

 

Kjørte bilen hjem etter bremsinga.... og kan ikke si meg noe annet en at jeg er utrolig fornøyd med oppsettet.... Det går mye mer en hva jeg har sjans til å mestere....;)

Edited by kh turbo

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

Link to comment
Share on other sites

bilder ????

 

kan sende de til meg så skal jeg legge de ut om du plages :D

Edited by fiesta_xr2i

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...