Jump to content

Legg ut bilder eller filmer av din sierra!


GlennAre

Recommended Posts

  • Replies 830
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 2 months later...

Takk så mye!:D Hyggelig å høre. Kan si den ikke eier rust annen enn lakksprekker og små bulk.

du får prøve og holde den sånn da :)

meste parten jeg vet om som har kjøpt seg strøken sierra holder dem pene helt til snøen kommer, da går det som regel til helvette :(

- Jeg kjører ikke gammal Ford fordi jeg må, men fordi jeg kan! <3

Link to comment
Share on other sites

du får prøve og holde den sånn da :)

meste parten jeg vet om som har kjøpt seg strøken sierra holder dem pene helt til snøen kommer, da går det som regel til helvette :(

Mens andre biler går til h...... midt på sommeren :lol: :lol:

Over til fienden...

Link to comment
Share on other sites

Nydelig bil, Rune. At ikke Cosworth ble levert med fargen nordic green metallic er egentlig en skam, for jeg synes den personlig er en av de fineste fargene som finnes til Sierra.

 

Helt enig!!

 

Gikk mang en runde rundt den bilen å sikla på Ford trefet ifjor.

Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Min 2.3 82 mod ghia. Han trenger litt shining, men det står en 2.3GL ved siden av å spytter ut del etter del som vi trenger.

 

RS felgene er vinterhjula, og cosvort felgene er sommer. Leter alltid etter ny bakfanger, mest fordi jeg er paranoid å liker å ha en i reserve, å litt så jeg slipper å hjemmemekke GLen sin.

 

post-10058-131343775736_thumb.jpg

 

post-10058-131343779907_thumb.jpg

 

post-10058-131343782627_thumb.jpg

Sierra 2.3l Ghia 1982mod.

 

Det finnes mange idioter der ute. Av og til er jeg en av dem...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Dette er da nye bruksbilen min, en 2.0 CL OHC 1987modell kliss original! Dette er min andre Sierra, den første jeg hadde var en 91 doch som dessverre døde med rasa topp på vei hjem fra selger. Det er et par år siden dette skjedde, så heldigvis fikk til slutt troen tilbake på at Sierra kan være en god bil. For det er det jo :)

 

511243272349.jpg

51234808244.jpg

51357882270.jpg

512073811424.jpg

51234283770.jpg

511541613338.jpg

51425646671.jpg

 

Denne skal oljebehandles snart og holdes helt original fremover. Skal bare sette inne ny og bedre stereoanlegg og fikse litt med motoren, for den skyver ut litt blårøyk ved oppstart med varm motor og da er den også litt tungstartet. Mulig kammen overhales til sommern også, for litt tikking er det også. Ellers funker alt i skjønneste orden og rust finnes det minimal av, og det lille som finnes tas før oljebehandlingen!

Godt med Sierra igjen hehe.

-Ford Sierra 4dør's 2.0 OHC CL. 1987mod.

*Ford Sierra 5dør's 2.0 Doch CL. 1991mod. (Først død, derette solgt)

Link to comment
Share on other sites

Her er mine 2 sierra!

 

Den ene, denne skal total restaureres. Er en 2 liter dohc, 91 mod. Gått 400.000 men var skiftet topp-pakning på ca. 250.000 :whistling: Har ribba den helt, og skal sette den bort til sandblåsing. Har et sandblåseapparat ifra torshov, men det blir for svakt. Står i jigger oppå en hjemmelaga tilhenger bare for å kunne flytte den ut og inn ifra lokalet. ^_^ Går og venter på å få oppspart nok penger til sandblåsing og div andre gleder. :glare:

Denne skal eg søke om å få sette 2,9 liter v6 oppi, så da kan det bli futt på sakene.

 

Når eg skulle kjøpe den.

 

IMG_8196.jpg

 

I jiggen bak på traktoren :P

 

IMG_0662.jpg

 

 

Og bruksbilen da :D

 

Orginal 2,9 v6. Gått rundt 190.000 ;) Har endel rust på dør og bak i fjørtårn. Men ellers ok. Gidder ikke begynne å gjøre noe på denne før den andre er ferdig. Øvelseskjører med far nesten hver gang han skal ut på noe, så bilen blir brukt mye :lol: Er en kjekk bil med sterk motor. Eu godkjent til 2013, eneste "store" feilen var CO, mangla kat. <_<

 

Rett etter kjøp

 

Bilde-072.jpg

 

:lol: Er egentlig bare felger den har fått, 4x4 diff med sperre, soting og noen tempmålere og div ellers.. :whistling:

 

Bilderstortkamera119.jpg

 

 

Mvh Jakob

Ford sierra coupe v6 - Bruksbil/hverdag

Ford sierra sedan 2.0 - Restaurerings-prosjekt

Link to comment
Share on other sites

mk2 kombi :wub:

 

Hehe :P Liker sedan best ;)

 

Bare å sveise rust og lakke kombien så kan den også bli fin :o :P

Edited by jakob

Ford sierra coupe v6 - Bruksbil/hverdag

Ford sierra sedan 2.0 - Restaurerings-prosjekt

Link to comment
Share on other sites

Her er min elskede svarte 92-mod STV. Kjøpt i 2009 av en kar i 50-åra som hadde eid den siden den var ny. Hadde da 160000km på tellern. Nå har den 210000 på tellern og fungerer fortsatt utmerket! Virkelig god bruksbil som i tillegg er morsom på vintern ;) Skal ikke gjøre no "rånebil" ut av den, men den trenger nye fjærer, så da blir det H&R 40mm senk. Har også cosworth frontfanger liggende, men har ikke orka å montere den enda. Kommer med tiden :)

 

22062009916.jpg

 

IMAG0232.jpg

 

IMAG0233.jpg

 

21062009909.jpg

 

Mvh Tomzern

Ford Sierra 2.0 DOHC stv

Nissan 200sx S13

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...