Jump to content

2 forsøk..endeli bremset ferdi


turboole

Recommended Posts

  • Replies 74
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest T-KING65

Vanvittig rått grenrør på motoren din her !

 

Egentlig syns jeg det er rart dere ikke klarer mer trykk på gt3076r med det store .82ar eksoshuset , men det har, såvidt jeg har hørt fra EBB Flowtech ( som har bygget/portet toppen) , med "veike" kammer , og porting som egentlig er beregnet på noe mindre effekt .

Men dreiemomentkurven din er veldig bra . Det henger nok sammen med toppen og grenrøret .

Hva stål type er grenrøret laget av ?

Link to comment
Share on other sites

Det var da som F.. da at du skulle bli plaga Igjen :o Du får låne bilen min da så du får kjørt drag på evenes , så jeg får testa den sikkelig :P

 

Husker ikke a.nilsen helt hva han fikk montert i blokka.. Men den har vært hos Jens til behandling etter den sprakk sist... Men tviler han sender den ditt igjen for å si det sån...

 

Eneste du kan trøste deg med nå, er at du får rikelig tid til husbygging å giftemål i sommer :D

 

Var ikke det neste uke du skulle få deg ring på fingeren? :P

Mvh. Trones...
87. Merkur XR4TI.
06. Ford Focus 3 dørs. MS Sport. (til salgs.)

69. Ford Capri 1600GT. 80. Ford Fiesta(til salgs). 08. Ford Mondeo 2.0 tdci.

 

HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan refineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.
 

Link to comment
Share on other sites

Vanvittig rått grenrør på motoren din her !

 

Egentlig syns jeg det er rart dere ikke klarer mer trykk på gt3076r med det store .82ar eksoshuset , men det har, såvidt jeg har hørt fra EBB Flowtech ( som har bygget/portet toppen) , med "veike" kammer , og porting som egentlig er beregnet på noe mindre effekt .

Men dreiemomentkurven din er veldig bra . Det henger nok sammen med toppen og grenrøret .

Hva stål type er grenrøret laget av ?

 

 

Er laget av 321

Var ikke noe vits me mer trykk da baktrykke ble problemet.Ser ut som disse jobber best med "lavere" trykk.Kan å nevne at første bremsing ga 560 Nm,så hadde håpa på litt til faktisk.

Arti at du likte grenrøret.

 

a.nilsen:ja men fra vannpumpa å bakover denne gang

 

trones:om 1 mnd ja,blir masse tid til hus i sommer ja..hehe

Edited by turboole
Link to comment
Share on other sites

ja leste om YUM jeg å. han har jo en del mer effekt da men.. trudde ikke d sku være nødvendig med liners rundt 500hk. ser de fleste engelske kjører med 200blokk og longstuds å de har holdbare motorer. her er det tydeligvis noe som ikke er gjort helt som det burde...

Edited by Mondeo24valve
Link to comment
Share on other sites

Er ikke ei etterprodusert tyrkerblokk.

Grunnen til at det vart montert liners var for at den sprakk i sylveggen å at det da var klartgjort for mere,men ser ikke ut som om det var det beste alternative.

Vet ikke helt ka du sikte til mondeo24valve?

Blokka sprakk når jeg skrudde ned trykket å fikk maks feste/moment ned i bakken,2 eller 3 gear,huske ikke helt.

Link to comment
Share on other sites

Guest T-KING65

" Er laget av 321

Var ikke noe vits me mer trykk da baktrykke ble problemet.Ser ut som disse jobber best med "lavere" trykk.Kan å nevne at første bremsing ga 560 Nm,så hadde håpa på litt til faktisk. "

 

Har sett andre kjøre både 1.8-1.9bar med gt3076r .63ar hus ( flowpreppet) , uten å få for mye baktrykk .

Og du har .82ar....noe kan nok gjøres for å minske baktrykket antakelig .

Men , ja , disse turboene er ikke beregnet for 2 bar+ ladetrykk på 98 oktan .

 

Bare å få ny blokk . Er vel ikke det lureste å prøve å "fikse" blokker antakelig .

Link to comment
Share on other sites

Har du sett målinger på baktrykke til disse du referere til? En årsak kan være at min produsere mer eksos konta en 2 liter.

Ka du foreslår?

 

Regne å med at ei ny blokk e løsninga men uansett ligger det mer bak en bare sveisinga.Lure på ka de andre hær på forumet med sprukkne blokker gjør,hiver dem å får tak i ny eller ?

Link to comment
Share on other sites

Er ikke ei etterprodusert tyrkerblokk.

Grunnen til at det vart montert liners var for at den sprakk i sylveggen å at det da var klartgjort for mere,men ser ikke ut som om det var det beste alternative.

Vet ikke helt ka du sikte til mondeo24valve?

Blokka sprakk når jeg skrudde ned trykket å fikk maks feste/moment ned i bakken,2 eller 3 gear,huske ikke helt.

 

Jeg aner ikke hva dere har gjort eller hva målet var med denne motoren. Jeg er heller ingen motorbygger som har bygd en haug av disse så jeg ska ikke uttale meg skråsikkert om noe som helst. Jeg spurte litt rundt på passionford å Reyland hadde bygd motorer med over 600 hester uten liners så jeg så ikke helt grunnen til å bruke det på din motor. Det var alt ;)

Link to comment
Share on other sites

Var vel for å ha ting klart for å plukke ut mer seinere da. Er selv ikke spessiellt fan av linere sjøl.. Men etterhvert oppover i skalaen er det en nødvendighet for driftsikkerheten.

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

Link to comment
Share on other sites

dersom den er sprukket fra vannkanal til bolthull går det ann å sette i longstuds.. veit ikke helt hvor bra det blir men har hørt folk gjøre det.

 

tommy w: Takk,7.85 er meget bra å et tall man kan like,var det med 4 wd ?

 

Furre:det er på navene ja,2 wd,ska prøve å få lagt ut papirene.

Spec:middels porta med snille kammer,nytt insug å 3" gasspjeld (ebb),grenrør(mobeck),200 blokk m/nikasil foringer,longstuds(Jens),je stempler,h-råder,stroka til 2.2,sm4,890ccm dyser ++

Bygget med tanke på moment.

 

 

1. noe kan nok gjøres for å minske baktrykket antakelig .

2. Men , ja , disse turboene er ikke beregnet for 2 bar+ ladetrykk på 98 oktan .

 

1. Ja, bytte til en mer effektiv turbo. GT3076R som har 76 mm stordiameter på kompressor og 60 mm ( T3 størrelse) på turbinhjulet MÅ nødvendigvis produsere baktrykk. Tilsvarer E50 med standard T3 turbin. :rolleyes:

2. Hehe da har den ingenting å gjøre Cosworth heller. :lol: (Spesielt ikke på de med mildt portet topp og milde kammer)

Lufferturbo for å føne riskokere som 200 SX med 1,8L motor.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Ut fra di kriterier som vart satt med dette bygge vil jeg påstå at vi kom godt i mål (ser da bort ifra blokk problemet) med ett oppsett som fungere meget bra etter min mening.

Med nesten 300 hk v/ 4000 o/min og nesten 430 hk fra 6500 - 7000 o/min så forstår jeg det, for det er ett godt resultat.

Det er flere som har måttet ty til forsøk nr. 3 før det ble ubetinget suksess, og det kan vel være en fattig trøst i de mørkeste stunder?

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...