Jump to content

Hvit "Concourse" rs500 fra england £25,000


Kverna

Recommended Posts

Hadde jeg hatt penger og lagringsplass til denne hadde jeg kjøpt den og driti en lang en i at jeg sannsyneligvis aldri ville få skilt på den i Norge!

Ser ingen grunn til at du ikke skal kunne få registrert den, bytte frontlykter så er det vel ikke noe annet hinder.

Link to comment
Share on other sites

Motor historisk kan du glemme, men regge den er fullt mulig, litt krungel er det da det ikke finnes tuv eller andre test papirer på RS 500. I England brukte man bare papirer fra orginal vingebil for å få de godkjent i 1987.

Fin bil, vi vil ha flere av disse til norge. LØP og KJØP

Ser ikke ut som den har gått mye, evt. pusset opp som mange av de er.

Edited by kh turbo

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Motor historisk kan du glemme, men regge den er fullt mulig, litt krungel er det da det ikke finnes tuv eller andre test papirer på RS 500. I England brukte man bare papirer fra orginal vingebil for å få de godkjent i 1987.

Fin bil, vi vil ha flere av disse til norge. LØP og KJØP

Ser ikke ut som den har gått mye, evt. pusset opp som mange av de er.

 

 

hva hadde den ca kommet ferdig regga inn i norge på skilt.

Link to comment
Share on other sites

Det finnes jo en svart med skilt i norge.. Så burde gå fint det..

-93 Sierra Cosworth STV 4x4
X: -94 Escort Cosworth HTT, -94 Escort cosworth T-25, -94 Escort cosworth T-34, 4x -90 Sierra 4x4 Cosworth, -91 Sierra Cosworth 2wd, - 89 Sierra Cosworth 2wd, -88 Sierra Cosworth 2wd
-91 Scorpio Cosworth

Link to comment
Share on other sites

Alle RS500er ble satt sammen av Aston Martin Tickford. Hadde 224hk som standard mot rsens 204.

De har en annen motor, YBD. Sterk blokk med små frost plugger. Større turbo nå T3/4 hybrid mot liten T-3 i std, stor intercooler med 3" inn/ut mot 2,5" std, Innsug med 3" spjeld og 8 dyser mot std 2,5" spjeld og 4 stk dyser.

Utvendig har den en framfanger som har ett nedsøkk på midten og ser generellt litt ut som den er kasta på for å få mest mulig luft inn. I nedkant har den en ekstra leppe, såkalt rs500 splitter. Bakvingen har et ekstra løft på stjerten for ekstra marktrykk. I tillegg har den en lav vinge nede på bagasjelokket (som på feks iS).

Tror det er det meste..

Itillegg verserer det gud veit hvor mange rykter om andre småting. Feks at det er større innsugskanaler i 4500 toppen enn std 2wd, annet bakhjulsoppheng osv. Av det jeg har sett selv tror jeg ikke no på det men...

 

Edit. 500 er av antallet bygde biler ja. De ble bygd for å delta i asfaltracing. Det ble åpnet for å kunne benytte evolution modeller av bilene de tidligere brukte, som i dette tilfellet var rs cosworthen. De måtte da bygge 500 av denne evolution modellen for å kunne bruke den i standard-bil racing. Standard rs cos ble vel prod i ca 5500 eks.

 

Netopp pga av historien om rs500 er det så tåplig med den nye focusen's tilnavn, da den hverken er produsert i 500 eks eller skal brukes i racing. Den kunne til nød sluppet unna med rs350 som kan linkes til mustangen med sine gt350/500, om en legger god vilja til..

Edited by a.nilsen

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

Link to comment
Share on other sites

bredderene var vel std trur eg, eg har hørt at det var andre riller på 500 men kan ikkje bekrefte eller avkreft da eg ikkje vet det konkret. er mange myter ute å går mye pga folk som solgte deler til 500 lurde folk til å tru det var mer spes en det var har eg fått intrykk av. husker eg fikk fortalt at 500 diff var org med 75%sperr, men er vel samme som std den også vel. Men håper noen har konkret info om forskjellene

var vel noe oppgraderinger innenfor bremser også på dei. og bremsekjølere isteden for grøftelys

Edited by twin turbo

trehjulsykel

Link to comment
Share on other sites

bredderene var vel std trur eg, eg har hørt at det var andre riller på 500 men kan ikkje bekrefte eller avkreft da eg ikkje vet det konkret. er mange myter ute å går mye pga folk som solgte deler til 500 lurde folk til å tru det var mer spes en det var har eg fått intrykk av. husker eg fikk fortalt at 500 diff var org med 75%sperr, men er vel samme som std den også vel. Men håper noen har konkret info om forskjellene

var vel noe oppgraderinger innenfor bremser også på dei. og bremsekjølere isteden for grøftelys

Samme bremser vel men har kjøling fra hull i fangeren. Bredderene er like.

Har og hørtdet om luftrillene i panseret. Skulle være lavere på 500 eller no. Er nok bare bull ja. Sikkert mange som har gjort kronene sine på sånn svindel tenker jeg å.

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...