Jump to content

Beslaglagt coswort av vegvesenet!


Guest danni

Recommended Posts

eneste forunftige blir og kjøre fra folka. bedre og få 1 år i fengsel og miste lappen enn og betale det greiene der...

helt klart!! kjør hjem, å ta ut motoren!! får ikke ett år straff for å kjøre fra purken å bli tatt:) hvis du har normalt arbeide å du veit at bota du venter deg for å stoppe er på 30000+, stopper du ikke!

 

edit: det er lett for meg å sitte her å være tøff, men hvorfor ga du fra deg bilen? har du ikke mulighet til å bryte deg inn til bilen å rive av mest mulig?

Edited by Samatron
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 112
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Innrømmet du at den var trimmet?

Om dei hadde vert "snill" så kunne du fått ei bot for trim og eit pålegg om at bilen måtte på bremse test innen ein viss dato, (og bekreftet me org effekt)

ellers hadde den blitt satt på klippelista.

Ang trimming av Escort Cosworth så kan den vel bli godkjent med 300hk (som wolf) eller...?

 

Stemmer, Wolf er godkjent med 300hk i vognkortet. Da er det større dyser, chip, map sensor, bensinpumpe, bilstein dempere og Eibach fjærer. Bremser og øvrig drivverk er originalt.

Link to comment
Share on other sites

eneste forunftige blir og kjøre fra folka. bedre og få 1 år i fengsel og miste lappen enn og betale det greiene der...

Utfordrer den uttalelsen der.

Det eneste fornuftige er å unngå hele problemstillingen med å montere ett utspekulert boost controller system.

Ett system som null-stiller seg tilbake til lavt ladetrykk hver gang man stenger med tenningsnøkkelen.

Ett slikt system er hverken spesielt dyrt eller spesielt vanskelig å ta frem sett i forhold til hva som kan skje uten.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Kan sammenlignes med en CD-spiller uten styrestrøm. Gir navnet elektrisk boostcontroler ny mening.

 

Men tilbake til problemstillingen til trådstarter.

 

Det fine oppi det hele er jo at du har en bil som har 227hk org i vognkortet. + at den er importert i 2003.

 

Dette gir deg 227hk + 15% lovlig endring/feil = 261hk lovlig. Så vil jeg tippe det ligger bra sikkerhetsmarginer inne på disse rullene til Statens Vegvesen. Ergo, så kan det hende du kommer greit ut av det uansett. Pluss at du får bruksfradrag på alle åra den har vært på skilt i Norge.

 

For å klargjøre en del feil om bot/avgift/straff osv.

 

Statens Vegvesen (biltilsynet) ser hvordan bilen er og hva som faktisk er gjort.

Tollvesenet sender ut faktura etter det Statens Vegvesen finner ut.

 

SV gir blanke om du har betalt avgifter for 1000hk så lenge bilen ikke er godkjent for det, og motsatt fall, Tollvesenet gir blanke om bilen er godkjent for 1000hk, så lenge du ikke har betalt for det.

 

Så det å betale for "ekstra" effekt, er ikke dermed sagt at bilen er godkjent for det.

Link to comment
Share on other sites

Ja, for man har vel fortsatt ikke en bil som er godkjent med f.eks. 350hk, selv om man har betalt avgifter for det, viss man ble tatt med det og bilen har blir bremset til den effekten?

 

Man må vel uansett vise bilen med orginal effekt (evt. +15%) for å få tilbake skiltene?

 

Og da ligger det vel også inni systemet til biltilsynet at det har blitt gjort diverse med bilen før,

så viss man blir stoppet i teknisk ved en senere anledning så blir man nok passet ganske godt på..

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Hmm den var fiffig!

Hvordan i all verden funker dette? Beklager off-topic, men det var høyst interessant.

Det funker slik at hver gang bilen startes så vil den bare kunne lade f.eks 0,5 BAR. Ved å f.eks gi ett lite blink med langlys, taklys, nødblink, tåkelys eller hva som helst, så aktiverer man "high boost" funksjonen som den vanlige boost controlleren kontrollerer.

 

Hvordan dette i praksis vil gjøres avhenger av hvilken type boost controller man har, hva som er maks ladetrykk, integrert eller separat WG osv osv. Masse forskjellige muligheter.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Guest kenneth birkeland
Ja, for man har vel fortsatt ikke en bil som er godkjent med f.eks. 350hk, selv om man har betalt avgifter for det, viss man ble tatt med det og bilen har blir bremset til den effekten?

 

Man må vel uansett vise bilen med orginal effekt (evt. +15%) for å få tilbake skiltene?

 

Og da ligger det vel også inni systemet til biltilsynet at det har blitt gjort diverse med bilen før,

så viss man blir stoppet i teknisk ved en senere anledning så blir man nok passet ganske godt på..

 

Da har mann jo betalt for dei ekstra HK'ene :P

Kan jo ikkje betale avgifter på det samme 2 ganger...?

Link to comment
Share on other sites

Ja, for man har vel fortsatt ikke en bil som er godkjent med f.eks. 350hk, selv om man har betalt avgifter for det, viss man ble tatt med det og bilen har blir bremset til den effekten?

 

Man må vel uansett vise bilen med orginal effekt (evt. +15%) for å få tilbake skiltene?

 

Meget godt forstått! :D

Link to comment
Share on other sites

er det lov å trimme opptil 15% uten å vise bilen, godkjenne eller noe?

Statens Vegvesen bruker en sats på "feilmargin" på effekt. Denne går for å være 15%

 

Om det er lov å trimme 15% skal jeg ikke si noe om, men du er rimelig safe hvis du er innenfor dette.

 

Syns mer synd på de med Evo 6 som er registert med 200hk og i tillegg har trimmet den litt.. :lol: Vips, 100-140hk over det man har betalt avgifter for.

Link to comment
Share on other sites

Du må ikke glemme bakre eksos og 18" felger hehe

 

Stemmer det, glemte noe :)

 

Er også heldig da røde wolfen er godkjent med 4 pkt seler og R8 stoler :) Har dessverre aldri blitt stoppet av politiet med escosen, så eg har ikke prøvd det skikkelig ut enda... ser faktisk frem til å bli stoppet ;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...