Jump to content

i japan har dem negativ camber på 4 hjul


D.Toft

Recommended Posts

Synspunkter ja, hadde eg ytra meg om kva eg syns så hadde vel alt blitt sensurert. Men for å sitera han i videoen; "What the F U C K is that??"

 

tror det sier det meste :P

 

 

Sliter det litt på inner'n tru...

 

litt tror eg. men er jo bare å snu dekket da :P

så har man masse mønster.

Link to comment
Share on other sites

omtrent som en blo senka cl jo. :P fytti **** er jo jaggu godt gjort å få det til vettu. bare lurer på åssen vinkler det er på drivaksler og støt dempera på dessa svina der?

"Don`t find fault, find a remedy; anybody can complain"

 

~Henry Ford

Link to comment
Share on other sites

Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahhahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahah

ahahahhahahahahahahahahahahahahahah :lol:

Ikke pent i vertfall :P Kanskje man skal starte en ny særnorsk trend med så mye positiv camber som mulig :rolleyes:

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahhahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahah

ahahahhahahahahahahahahahahahahahah :lol:

Ikke pent i vertfall :P Kanskje man skal starte en ny særnorsk trend med så mye positiv camber som mulig :rolleyes:

 

Hadde kommet langt med en 86 L da jo :P

Link to comment
Share on other sites

Tenkte da på en 10-15 grader positiv da. Slik at man må ha skjermbreddere, og smalest mulig dekk for at det skal passe :P

Sikkert kjempegode kjøreegenskaper i høy fart også :rolleyes:

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Det ser jo unektelig litt spesiellt ut det der. Ikke tror jeg det er med på å forbedre kjøreegenskapene heller. Det er vel antakelig en trend der det rett og slett er om å gjøre å få fjulet flatest mulig. Vil ikke bli overrasket om det etterhvert kommer hjul med slitebane som går på innsiden av felgen slik at camber kan økes til 45 eller 50 grader.

Det er jo ikke første gang en ser spesielle ting fra den kanten, husker den tråden med disse enorme eksosanleggene og spoilerne som gikk flere meter i været... Gale folk.

Mvh. GeirS

Granada 1976, MkI 2.6 GL
Hyundai i40 2011 mod.

Volvo V90 T6 2021

Link to comment
Share on other sites

Det som ble forklart i artikkelen var att det på denne måten var enklere å få sladd, noe som var positivt for de med trangt budsjett. Att det var her det begynnte, men disse bilene som er med i artikkelen er slett ikke noen budsjett's biler iallefall. De nye bilene med denne "stilen" er vist forklart som "VIP" biler. Idioti tvert igjennom!

 

"I driftekulturens spede begynnelse var det ikke alle som hadde tilgang til dyre, spreke biler, men de ante råd likevel. Ved å gi hjulene såkalt negativ camber, det vil si at de skråstilles slik at de heller innover mot bilen, ble kontaktflaten mellom dekket og asfalten mindre."

1994 Ford Sierra CLXi (ombygd til RS Cosworth)
1998 Audi A4 1.8T Quattro

2012 Volkswagen Caravelle 2.5 TDI 4Motion

Link to comment
Share on other sites

Det var noe av det styggeste......

 

Vil tro de har litt bedre stand på veiene der nede enn i Norge, og ikke så mange fartsdumper.. Jeg hadde ikke kommet mange meterne med en slik bil før det hadde vært stopp.. :P

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...