Jump to content

cosworth drukner på tomgang


torstein

Recommended Posts

Fy **** som du klager på koblinger. Ingen koblinger pleier å følge med, lær deg det! Du skylder meg fortsatt penger (selv etter jeg ga deg banjoene gratis), og jeg legger også merke til at du hetser folk når ting er galt (DIN FEIL galt), som chippen jeg solgte deg bla. Pass på hva du hyler. Stort sett er det din egen feil når noe er galt med bilen.

 

Kommer ALDRI til å handle med deg igjen, og anbefaler deg heller ikke til noen av mine bekjente (det vil vel si alle ;) )

 

chipen jeg kjøpte av deg sa du at var 330 oppsett, etter jeg hadde fått den visste du ikke hva det var. Vi avtalte en sum og den har jeg overført. dersom jeg fortsatt skylder deg penger så må du fortelle meg kontonummer og beløp.

 

Klager ikke på koblinger her, spør hvor jeg får kjøpt og har aldri hatt fingrene i en slikt pumpe så kan neppe vite hva som mangler osv.

Link to comment
Share on other sites

chipen jeg kjøpte av deg sa du at var 330 oppsett, etter jeg hadde fått den visste du ikke hva det var. Vi avtalte en sum og den har jeg overført. dersom jeg fortsatt skylder deg penger så må du fortelle meg kontonummer og beløp.

 

Klager ikke på koblinger her, spør hvor jeg får kjøpt og har aldri hatt fingrene i en slikt pumpe så kan neppe vite hva som mangler osv.

 

ser du har sendt masse sms til ett telefonnummer som jeg ikke bruker, og hvor du har fått tak i det vet jeg ikke. uansett så har jeg overført noe mere penger til deg.

Link to comment
Share on other sites

Vær veldig obs på kritisk lav innerdim på enkelte slike koblinger til desse pumpene, både inn og ut.

 

kjøpte denne + den gamle er orginal så burde vel fungere 100%:

http://www.ebay.co.uk/itm/BOSCH-0580254044-044-QUALITY-Anodised-Blue-Inlet-Fitting-Retaining-Lip-/170718854179?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item27bfa2fc23

Link to comment
Share on other sites

Har vel vært nevnt at det kan være vacum lekasje? isåfall noen tips til hvor?

 

Orginale ledninger til bensinpumpa? har du sjekket om bensintrykket greier å følge turbotrykket?

(husker ikke om dette har vært nevnt )

 

Bensinpumpa er kobla direkte på svart/rød kabel fra det orginale cosworth ledningsnettet. Kun motorledningsnettet som er orginalt i min bil. Men har brukt kjukke nok ledninger. jord går i karroseri bak.

 

btw, hva skal bensintrykket være på 1.5 bar ladetrykk?

 

Jeg har kun måler på regulatoren som ligger under panseret. Så hvis vi ikke har fått snø til helgen så kjøper jeg nye bensinslanger og flytter den midlertidig inn i bilen (for og sjekke).

 

Har du sjekket så du ikke har en propp , eller

knekk på bensinslangen fra pumpa å til fuelrail?

 

har kun 8mm kobber slange helt bak...

Edited by torstein
Link to comment
Share on other sites

etter og ha lest dette:

http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/59051-cosworth-magrer-ut-l%c3%b8st/page__st__40__p__558567entry558567

 

så kom jeg til og tenke på at vi har kuttet ledninger for og gjøre noen av de litt lengre og at vi byttet om leding .1 og .3. når jeg gjorde dette så gikk den fra 500rpm til 1800rpm.

Kan hende jeg har samme problem?

Link to comment
Share on other sites

etter og ha lest dette:

http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/59051-cosworth-magrer-ut-l%c3%b8st/page__st__40__p__558567entry558567

 

så kom jeg til og tenke på at vi har kuttet ledninger for og gjøre noen av de litt lengre og at vi byttet om leding .1 og .3. når jeg gjorde dette så gikk den fra 500rpm til 1800rpm.

Kan hende jeg har samme problem?

feil på ledninger og signal fra map sensor vil lage mye kluss hvertfall ;)

Ford Taunus mk1 2dr sedan 73modell.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Er det tps eller tomgangsventil, du kopler fra?

Du kan da justere ned tomgangen på skrua under spjeldhuset. Visst den ikke går ned, så suger den falsk luft et eller annet sted.

Her står hvordan måle tps

http://www.cannell.co.uk/Ford_Workshop_Manuals/Sierra%20Saphire%20RS%20Cosworth%20Technical%20Diagnosis%20Info.pdf

 

Prøvde og måle uten og finne ut noe som helst. Nå er det ikke lengre så lett og finne feilen da vi har fått mye snø. :(

 

Med mindre noen har noen tips om hvem jeg kan levere bilen til på sørlandet?

Edited by torstein
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Endelig fått måldt tps sensor

 

Fikk

Terminal 1-2 Lukket: OL

Terminal 1-2 Åpen: 80-88

Terminal 2-3 Luket: OL

Terminal 2-3 Åpen: ca 550

 

så denne burde vel og være ok?

 

Husker ikke om jeg har sagt det tidligere, men har vanlig sierra bremsekraftforsterker som er kobla på oljeåndinga, kan dette ha noe å bety?

Edited by torstein
Link to comment
Share on other sites

Har vel vært nevnt at det kan være vacum lekasje? isåfall noen tips til hvor?

 

 

 

Bensinpumpa er kobla direkte på svart/rød kabel fra det orginale cosworth ledningsnettet. Kun motorledningsnettet som er orginalt i min bil. Men har brukt kjukke nok ledninger. jord går i karroseri bak.

 

btw, hva skal bensintrykket være på 1.5 bar ladetrykk?

 

Jeg har kun måler på regulatoren som ligger under panseret. Så hvis vi ikke har fått snø til helgen så kjøper jeg nye bensinslanger og flytter den midlertidig inn i bilen (for og sjekke).

 

 

 

har kun 8mm kobber slange helt bak...

Bensintrykket skal følge ladetrykket oppover. Skal på1.5 bar ladetrykk være 1.5 bar over det den har på 0 i trykk og ca 2 bar mer enn på tomgang. Da har ca 0.5 vakum,og da er også besintrykket 0.5 bar lavere :D

RS 3door 4wd cosworth

RS mk1escort cosworth

RS focus 09

Scorpio 24v cosworth

Bmw X5 09

Link to comment
Share on other sites

Bensintrykket skal følge ladetrykket oppover. Skal på1.5 bar ladetrykk være 1.5 bar over det den har på 0 i trykk og ca 2 bar mer enn på tomgang. Da har ca 0.5 vakum,og da er også besintrykket 0.5 bar lavere :D

 

ja det kan hende at det er regulatoren som tuller hos meg. bare litt vannskelig og sjekke da jeg ikke har inne i kupen.. :(

Link to comment
Share on other sites

er dette standard da?

 

mener på det. rett meg om jeg tar feil.

 

I var ute og kjørte en tur igår. prøvde og stille ned turbotrykk. får akuratt samme problem da. så begynner og bli nokså sikker å at det er bensintrykks regultatoren som er problemet, får låne en ny ihelga så håper det løser problemet.

Link to comment
Share on other sites

Sikker på det ikke er 10 som står på autodata, men 16 hvis jg husker rett

Ikke ifølge autodata da. Men tenning på tomgang skal være 16 grader, og tenning under oppstart skal være 0 grader. Med IAW Weber-Marelli sprut.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...