Jump to content

Rustprodukter i fra UK.


Slåstad RS

Recommended Posts

Her er ramma på en traktorhenger som min far pusset opp for 20+ år siden :

 

Foto0064.jpg

 

Denne ble behandlet med ferrobet etter anvisningen på flaska.

Ble avfettet og vasket, føre den ble pusset med stålbørste på drill.

 

Denne hadde grov overflaterust.

 

Bildet ble tatt i dag.....

Edited by Slåstad RS

Aldri noe godt uten at det er galt for noe.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor brukes ikke Brunox av Off Shore bransjen om den er så innmari bra?

 

Vel, nå snakker jeg om saker for folk flest, som ikke koster en formue, og da funker brunox helt fint. Man må selvsagt forsegle området man har behandlet, for at rusten ikke skal komme tilbake, men det må man med alle slike produkter. Jeg har ikke vært borti noe som funker bedre og som man kan kjøpe over disk her i landet for en overkommelig penge :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Åssen går det med batterikassa? Har Ferrobeten tæra hull? :)

Nei i batterikassa virket den dårlig, mulig pga batterisyre?

 

Men jeg prøvde den på en flekk i gulvet ,og utførte arb som beskrevet på flaska.

Der ble det faktisk stor forandring , og det ser faktisk ut som rusten er borte.

Der vil jeg tro det vil fungere med en solig etterbehandling med syregrunning eller por 15.

Synes egentelig resultatet ser likt ut som med andre rustfjærnersyrer.

Skal prøve å få tatt bilde av det en dag.

 

betalte du engelsk moms? eg var meint å bestille, men er ikkje intresert å betale moms både i england og norge... hnar du fått prøvd noe av det også.

Det tenkte jeg faktisk ikke over , men hvis jeg har gjort det , skal jeg kreve refundering.

Prøvde litt av denne forsegleren , og det ser ut som den kan virke bra , men den er ikke brukbar på friskt rent stål.

 

Den Epoxy mastik har jeg ikke prøvd enda ,men den er så utprøvd og dokumentert tidligere, så der er jeg ikke bekymret.

 

Konklusjonen så langt er vel som de fleste regnet med , at det ikke er noe revulosjonerende med noen av disse produktene , men brukt riktig, kan de gjøre en god jobb.

 

Tror ikke jeg kommer til å kjøpe mere derifra , da prisen totalt blir for høy , og de gamle etablerte produktene i Norge gjør samme jobben.

Edited by Slåstad RS

Aldri noe godt uten at det er galt for noe.

Link to comment
Share on other sites

dei trekker fra engelsk moms. er hovedsakli custom epoxien, aircraft stripper, og div andre småting eg er ute etter. vidundermiddel er ikkje eg ute etter da eg kapper ut det som er rusta og sveiser i nytt, men tenkte på ferrobett i falser eg ikkje kommer til...

trehjulsykel

Link to comment
Share on other sites

Har studert litt mere , og det som det kanskje slurves mest med ang rustbehandling, er grundig rengjøring/avfetting/avsalting føre en behandler med valgte produkter.

Inne i hulrom/kanaler ol . må man få avfettet og steamet /skyllet godt , da ingen av produktene vil gi noe godt resultat når en legger det oppå gammelt inntørket veisalt.

 

Og en ting til som er kommet for dagen , er at Owatrololje mot rust , er ferskvare.

Dvs. når boksen er først åpnet og innholdet er eksponert for luft, så reduseres egenskapene raskt.

Altså kjøp bare 1 litersbokser , og se på produksjonsdato.(hvis dette finnes.

 

Ved bruk av Ferrobet i hulrom , så tror jeg det kan være helt supert , men da må det vaskes godt etterpå.

 

 

Har kjøpt meg en slik rektalundersøker på netthandelen , så da kan jeg få sett hvordan tilstanden er før og etter behandling.(Av bilens hulrom , ikke mine)

Aldri noe godt uten at det er galt for noe.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

DHL er ikke jeg helt fornøyd med akkurat. De bruker å sende avgårde purring før regninga faktisk har kommet fram <_<

 

 

Jøsses, klarer ikke konkurrenten min å sende e-post:-) hehe.

[] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.

[] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue

[x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"

[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red

[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red

Link to comment
Share on other sites

ja min forge pakke som kom med dhl så trur eg moms var ca 500 og så kom det trur det var 7-800 i ekstra greier fra dhl å eg også satser på å drite i heile dhl senere... mens forge pakke eg fikk gjennom dhl så var det nesten ingen ting i ekstra, men den kom i oppkrav gjennom posten i norge så kan vere noe der...

trehjulsykel

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...