Jump to content

slett


twin turbo

Recommended Posts

Har EBB nettside e.l.?

 

Syntes dette virker noe merkelig men...

http://www.vwaudi-club.no/forum/showthread.php?t=92864

 

Men på den annen side så får han mye positiv kritikk, så da må det jo være bra arbeid som blir gjort.

Edited by ZyNTeX

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0L DOHC (Restaureringsprosjekt)

Volvo 460 2.0L (Hugget 09.03.2011)

Vw Passat stv 1.8 (Solgt)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 194
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Syntes dette virker noe merkelig men...

http://www.vwaudi-club.no/forum/showthread.php?t=92864

 

Men på den annen side så får han mye positiv kritikk, så da må det jo være bra arbeid som blir gjort.

 

Kan gå god for EBB 110% :) Både mtp. arbeidet han utfører, og som person :)

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Men hva er det som er grunnen til at det ikke finnes noe nettside eller lignende?

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0L DOHC (Restaureringsprosjekt)

Volvo 460 2.0L (Hugget 09.03.2011)

Vw Passat stv 1.8 (Solgt)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Link to comment
Share on other sites

Han har nok allerede mer enn nok med å få unna alle jobbene han får, og som enkeltperson blir det jo da vanskelig, om ikke umulig, å også holde en nettside oppdatert... Tvilsomt om man også blir sett på som mere seriøs bare pga man har nettside eller ikke...

 

Personlig syns jeg EBB er ett unikum mtp kvalitet, pris og ikke minst hans evner til å forklare/lære bort ting til de mindre lærde... Jeg har nok aldri lært så mye, på så kort tid, som på turene til hans verksted:-) Mere hjelpsom person skal man virkelig leite lenge etter;-)

-05 Ford Focus 1.6 tdci

-88 Ford Sierra Cosworth

Link to comment
Share on other sites

Det er klart det blir for mye å gjøre for en enkeltperson om han skal drifte ei nettside i tillegg til jobben han har, så lenge det er mer enn nok å gjøre der. Det som satte spørsmålstegn for min del var jo at det virker ut til å være ett "hysj hysj" opplegg for å få noe tlfnummer til han, da dette skulle sendes som PM på VACN. Det ville absolutt ha vært lettere om det hadde vært tilgang på ei mailadresse, sånn at folk kan sende spørsmål til han, for så å få svar når han har tid til det i stedenfor midt i arbeidstiden, da det ringer en eller annen infosnyter og forstyrrer mens han står med toppen din eller min i maskinene klare for å bearbeiding. Det er tross alt kjedelig for oss som venter på deler at vi må vente enda lenger pga en eller annen som bare skal håve til seg informasjon på en slesk måte.

 

I hvertfall så liker ikke jeg å sitte hjemme å vente på en del lenger enn nødvendig, fordi en eller annen tulling forstyrrer midt i arbeidstiden...

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0L DOHC (Restaureringsprosjekt)

Volvo 460 2.0L (Hugget 09.03.2011)

Vw Passat stv 1.8 (Solgt)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Link to comment
Share on other sites

Epost adressen hans er ebbm@online.no. Telefonnummer finner du også på nett som hårball skriver.

Han har hatt sinnsykt mye å gjøre siden han har hatt full jobb utenom motorbygging i tillegg.

Men nå driver han med dette på heltid :)

Internettside kommer :)

 

Det er derfor det har vært slik med kun tlf.nummer til de som spør, siden han fått så sykt mye telefoner til dagen midt oppi alt annet :)

 

Men jeg kan garantere deg det, at viss du har behov for noe arbeid med en motor, skal du lete lenge etter bedre behandling og service :)

Og kvaliteten på arbeidet er helt rått :)

 

Personlig syns jeg EBB er ett unikum mtp kvalitet, pris og ikke minst hans evner til å forklare/lære bort ting til de mindre lærde... Jeg har nok aldri lært så mye, på så kort tid, som på turene til hans verksted:-) Mere hjelpsom person skal man virkelig leite lenge etter;-)

 

Helt sant :)

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

googler du ebb flowtech så dukker både tlf nr og email opp..

 

Søkte kun på ebb tuning jeg, uten å finne noe som helst.

 

Hva slags motorer er det ebb har spesialisert seg på? Uansett så skal det mye til for at jeg skal bytte aktør på audi'n i hvertfall, men jeg har da også andre prosjekter på gang, så her er det jo en mulighet for andre parter også, da jeg har både Sierra og Bmw E36 i tillegg til 2 Opel Astra...

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0L DOHC (Restaureringsprosjekt)

Volvo 460 2.0L (Hugget 09.03.2011)

Vw Passat stv 1.8 (Solgt)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Link to comment
Share on other sites

Men jeg kan garantere deg det, at viss du har behov for noe arbeid med en motor, skal du lete lenge etter bedre behandling og service :)

Og kvaliteten på arbeidet er helt rått :)

 

der er jeg helt enig :P kan anbefale han på det dypeste jeg ihvertfall, har vært veldig behjelpelig med min cosworth motor som jeg måtte levere inn for overhaling på ny siden tidligere motorbygger som også er enn anerkjent person her inne på forumet virkelig gjorde enn skikkelig drittjobb :) skulle lagt inn navn på vedkommende, men det er jo ikke slik at det er for mye ytringsfrihet her på forumet :)

Edited by Sta1n1
Link to comment
Share on other sites

der er jeg helt enig :P kan anbefale han på det dypeste jeg ihvertfall, har vært veldig behjelpelig med min cosworth motor som jeg måtte levere inn for overhaling på ny siden tidligere motorbygger som også er enn anerkjent person her inne på forumet virkelig gjorde enn skikkelig drittjobb :) skulle lagt inn navn på vedkommende, men det er jo ikke slik at det er for mye ytringsfrihet her på forumet :)

 

Ke? Har noen gjort en så dårlig jobb bør de ikke få gjøre det igjen er min mening..

 

Vi burde hatt en liste over anbefalte aktører her inne..

Link to comment
Share on other sites

Ke? Har noen gjort en så dårlig jobb bør de ikke få gjøre det igjen er min mening..

 

Vi burde hatt en liste over anbefalte aktører her inne..

 

Nå kjøpte jo jeg denne motoren av enn annen person som fikk denne motoren bygget av vedkommende. Motoren var nybygd og ikke starta når jeg kjøpte den. Prata med motorbygger selv før kjøp for og få mest mulig info og hadde virkelig god tru på dette her, da han mente at det var enn god og solid motor. Måtte av med toppen etter jeg hadde kjøpt den for å få fikset noen gjenger i toppen til toppdekselet, dette var jeg informert om av selger. Etter at jeg fant ut at det var litt tull med flere andre gjenger i toppen og litt diverse bestemte jeg meg for å demontere resten av motoren og levere den inn til EBB for å få sjekket at virkelig motoren var overhalt da for min egen forsikring.

 

Av problemer med motor kan jeg nevne 0.18mm klaring mellom stempel og sylinder, wøssner anbefaler selv enn plass mellom 0.1 - 0.14 mener jeg å huske. Stempelring klaringer skreiv jeg ned enn gang i tida, men jeg finner det ikke. Kan med sikkerhet si at det var snakk om noen syyyyke klaringer ihvertfall. Kompresjonen skulle også senkes ifølge selger, men det har motorbygger "glemt" eller noe slikt. Ny veivlager skulle jo selvfølgelig også settes i, men der er det tydelegvis bare byttet dei som var slitne. HT oljepumpe skulle settes i, her virker det for meg som om at han bare har tatt den originale pumpa og kastet inn ei slik heftig fjær og fakturert for ei ny pumpe. På kvittering som jeg fikk av selger står det også toppdekking av blokk, trenger verken å være maskinist eller rakettforsker for å se at dette er heller ikke noe som er gjort. Kan hende det var flere ting, men ikke som jeg kommer på i farten.

 

Noen kommer vell til å si at jeg kan jo ha blitt lurt av selger, men etter å ha studert kvittering som han fikk for bygget og sammenligner det med det som skulle ha vært gjort så tviler jeg på det. Har også vært i kontakt med motorbygger flere ganger, der han prøver å snakke seg vekk. Plutselig kommer han med ny info som ikke stemmer overens med det han har sagt tidligere for å prøve å fraskrive seg skyld, så for meg så virker det som om at han er skurken her.

 

du får google dynoperfomance så kommer det opp ett kjennt norsk navn på motorbygger. håper ikke dette starter noe krig for de som måtte forgude denne personen

Link to comment
Share on other sites

så EBB er arbeid utført av en privatmann? ikke firma eller flere hjelpere? Kan fort bli mye og gjøre da :P

Mener å huske at han hadde anonnser på finn før?

 

Ebb er forkortelsen på navnet til Erik Bjørvik ja :)

Han har firma: Erik Bjørvik Balansering & Technic :)

Men dette er et enkeltmannsforetak, så han har hendene fulle ja.

Men han er sinnsykt kjapp i det han gjør.

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Nå kjøpte jo jeg denne motoren av enn annen person som fikk denne motoren bygget av vedkommende. Motoren var nybygd og ikke starta når jeg kjøpte den. Prata med motorbygger selv før kjøp for og få mest mulig info og hadde virkelig god tru på dette her, da han mente at det var enn god og solid motor. Måtte av med toppen etter jeg hadde kjøpt den for å få fikset noen gjenger i toppen til toppdekselet, dette var jeg informert om av selger. Etter at jeg fant ut at det var litt tull med flere andre gjenger i toppen og litt diverse bestemte jeg meg for å demontere resten av motoren og levere den inn til EBB for å få sjekket at virkelig motoren var overhalt da for min egen forsikring.

 

Av problemer med motor kan jeg nevne 0.18mm klaring mellom stempel og sylinder, wøssner anbefaler selv enn plass mellom 0.1 - 0.14 mener jeg å huske. Stempelring klaringer skreiv jeg ned enn gang i tida, men jeg finner det ikke. Kan med sikkerhet si at det var snakk om noen syyyyke klaringer ihvertfall. Kompresjonen skulle også senkes ifølge selger, men det har motorbygger "glemt" eller noe slikt. Ny veivlager skulle jo selvfølgelig også settes i, men der er det tydelegvis bare byttet dei som var slitne. HT oljepumpe skulle settes i, her virker det for meg som om at han bare har tatt den originale pumpa og kastet inn ei slik heftig fjær og fakturert for ei ny pumpe. På kvittering som jeg fikk av selger står det også toppdekking av blokk, trenger verken å være maskinist eller rakettforsker for å se at dette er heller ikke noe som er gjort. Kan hende det var flere ting, men ikke som jeg kommer på i farten.

 

Noen kommer vell til å si at jeg kan jo ha blitt lurt av selger, men etter å ha studert kvittering som han fikk for bygget og sammenligner det med det som skulle ha vært gjort så tviler jeg på det. Har også vært i kontakt med motorbygger flere ganger, der han prøver å snakke seg vekk. Plutselig kommer han med ny info som ikke stemmer overens med det han har sagt tidligere for å prøve å fraskrive seg skyld, så for meg så virker det som om at han er skurken her.

 

du får google dynoperfomance så kommer det opp ett kjennt norsk navn på motorbygger. håper ikke dette starter noe krig for de som måtte forgude denne personen

 

 

Raimond med andre ord ;)

Merkelig isåfall. Han pleier jo å være veldig nøye med tingene. Han er vel også den som kan vise til gode motorer som faktisk har vært holdbare.

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Raimond med andre ord ;)

Merkelig isåfall. Han pleier jo å være veldig nøye med tingene. Han er vel også den som kan vise til gode motorer som faktisk har vært holdbare.

 

ja det var enn av grunnene til at jeg kjøpte motoren :) prøver å ikke legge for mye energi i det, har ihvertfall delt min erfaring ;)

Edited by Sta1n1
Link to comment
Share on other sites

ja det var enn av grunnene til at jeg kjøpte motoren :) prøver å ikke legge for mye energi i det, har ihvertfall delt min erfaring ;)

 

 

Ja, kan jo legge til her at den andre motoren som ble overhalt av samme firma og på samme tid nå også er demontert igjen etter kun 20 mil pga. diverse ulumskheter (vann i olja, lavt oljetrykk osv.). Aldri mer sier jeg bare.

Edited by admiralen
Link to comment
Share on other sites

Men han er sinnsykt kjapp i det han gjør.

 

Bare han ikke er så kjapp at tinbg går galt så :P

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0L DOHC (Restaureringsprosjekt)

Volvo 460 2.0L (Hugget 09.03.2011)

Vw Passat stv 1.8 (Solgt)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Link to comment
Share on other sites

Haha, fy ****. Få kompetente motorverksteder for maskinering og monter motorene deres selv, så veit dere hva dere har og hvordan tingenes tilstand er. Dette er ikke vanskelige greier.

 

Ofte er det slik at kunden ikke har kroner nok til å gjøre det som kreves, og da er det alltid lettere å skylde på motorbygger enn seg selv når ting går galt.

Edited by armani

2wd sierra cosworth

Link to comment
Share on other sites

Haha, fy ****. Få kompetente motorverksteder for maskinering og monter motorene deres selv, så veit dere hva dere har og hvordan tingenes tilstand er. Dette er ikke vanskelige greier.

 

Ofte er det slik at kunden ikke har kroner nok til å gjøre det som kreves, og da er det alltid lettere å skylde på motorbygger enn seg selv når ting går galt.

 

WORD!! Etter å ha blitt brent gjør jeg det selv på denne måten nå.

Link to comment
Share on other sites

sku hatt oss en DIY tråd da om hvordan og hva man skal gjøre for å montere en motor fra grunnen av :)

 

Jeg har lyst å bygge selv allt sammen uten maskinering selvsagt, men vet ikke hvordan hehe, er vel ikke bare å stappe sammen tingene :blush:

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

Tenkte på dette selv hvorfor folk ikke gjør dette selv...trenger ikke være rakett-forsker..

 

Mvh

 

 

 

Haha, fy ****. Få kompetente motorverksteder for maskinering og monter motorene deres selv, så veit dere hva dere har og hvordan tingenes tilstand er. Dette er ikke vanskelige greier.

 

Ofte er det slik at kunden ikke har kroner nok til å gjøre det som kreves, og da er det alltid lettere å skylde på motorbygger enn seg selv når ting går galt.

Link to comment
Share on other sites

Å montere motoren selv kan en spare mye penger på om en har tilstrekklig utstyr og kompetanse.

Finnes jo masse trimmingsbøker og nettet er fullt av tips.

Men maskineringen som borring, honing veiakselsliping etc lønner det seg nok å sette bort til et annerkjent motorverksted.

Men om man investerer i brukbart måleutstyr som: mikrometer, måleur, magnetfot, innvendig måleur for sylinder og lagerskåler. En nøyaktig digitalsvekt til å vektbalansere stempler og råder er heller ikke dumt å ha, og koster ikke så mye, men sparer fort inn mange kostbare timer på et motorverksted.

Selv har jeg i tillegg til dette innvestert i en Serdi ventilsetefresemaskin med et brukelig utvalg av formstål og piloter, ble lei av at motorverkstedet ikke hadde de formstålene med riktige vinkler og setebredde.

Har også en 4-5 fotpedal styrte motorer med flexi aksel slik at jeg også kan gjøre portejobber sjøl

Så det er egentlig bare masineringsjobbene som ikke "gjøres in house"

Men det blir færre og færre motorverksteder og spesielt de som gjør god jobb/har bra utstyr.

Har prøvd noen forskellige og når man får som svar på en dårlig jobb: "det er bra nok" så er det bare å styre unna.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...