Jump to content

Cosworth vingebil: takluka eller inte?


mr Costin

Recommended Posts

Hvor gammel er du?

 

Det samme lurer vel kanskje de fleste på nå om deg? :lol: :blink: :shutup:

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

Jeg er så gammel att jeg hatt förerkort i snart 30 år. :cool2:

 

Jeg har en vingebil med luka, men jeg er såpass lang att når jeg sitter godt i sätet så subber hodet såvitt i taket, derför har jeg ikke kjört mer enn 300 mil på 5 år med bilen. Det irriterer meg.

Tanken er å erstatte den med en uten luke, för jeg går ikke på jobben å skifta tak för det ödelegger mer enn det gjör godt.

 

Ville bara få en uppfattning vad Ford folk syns om vingebil med/uten luka.

 

 

 

 

 

 

Å för den som syns luka er nödutgång ;) så ska jeg sitera en engelsmann jeg snakka med i sommer: Biler med 4 dörer er en 2 dörs med 2 nödutgångar...

Link to comment
Share on other sites

For å være helt ærlig, en vingebil som er levert for gatebruk, bør ha det, rett og slett for at dette var noe av det grommere man fikk da, og da bør man jaggu ha litt utstyr. Jeg ser på soltak som ett stort pluss, uansett bil, og med mindre det er snakk om en motorsport-utgave eller noe i den dur syns jeg det hører hjemme der.

 

Hilsen en som bruker takluka flittig i alle biler han har med det, og syns lufting med takluka er ganske ok mot trekken fra vinduene.

 

Estetisk syns jeg en takluke på tilt, gir ett både mere sporty look, og ikke minst mere påkostet look.

Enveis takluke er bare litt kjekt en gang innimellom.

`82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier

Link to comment
Share on other sites

For å være helt ærlig, en vingebil som er levert for gatebruk, bør ha det, rett og slett for at dette var noe av det grommere man fikk da, og da bør man jaggu ha litt utstyr. Jeg ser på soltak som ett stort pluss, uansett bil, og med mindre det er snakk om en motorsport-utgave eller noe i den dur syns jeg det hører hjemme der.

 

Hilsen en som bruker takluka flittig i alle biler han har med det, og syns lufting med takluka er ganske ok mot trekken fra vinduene.

 

Estetisk syns jeg en takluke på tilt, gir ett både mere sporty look, og ikke minst mere påkostet look.

Enveis takluke er bare litt kjekt en gang innimellom.

 

 

att takluke er sporty???? da har du misforstått kva sporty biler skal vere bygget leis... men att det gjir ein viss "kul" look er det ingen tvil om med råneflippen oppe...

trehjulsykel

Link to comment
Share on other sites

Soltak skal man ha! Spesielt dem som er i glass og kan vippes opp i tillegg til vanlig inntrekk. Org. veteranbiler med org.montert soltak, ligger prismessig 30-50% høyere, enn dem kjedelige uten.

 

Men for en ren racing-bil for banekjøring, er jo det tilleggs vekt man gjerne ikke vil ha. For slike biler, er det nok best uten soltak !

Bil:      Ford Sierra xr4i               1984 mod.

            Ford Scorpio 2,8i Ghia   1985   "

           Toyota Corolla stv.             2002   "

            VW LT 31 Sven Hedin      1981   "

 

Mc:     Yamaha FZ 750                1986 mod.

            Vespa GTS 300ie             2012   "

            Vespa GTS 250ie             2008   "

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...