Jump to content

Forslag til oppsett.


Christoffer

Recommended Posts

Volvo 242?

Det stemmer.

 

men for å spørre deg rs 1000

vurderer nå ny motor i min 2wd. der opsettet er;

portet topp. bd14kammer. alt av bevegeligedeler i topp er byttet. borret 0,5 med lavkomp stempler. 750 dyser, GT 3071R turbo, 4wd eksosmanifoil. svinghjul, staker, stempler, veiv og alt er balanser, etc. hvordan tror du drivværk vil takle ett ladetrykk på 2bar.

Hvis du har ett originalt drivverk, men med "sinter"-driverkskiller-lamell og du herjer så vil nok ett slik oppsett som BRUKES med 2,0 BAR særlig ta tabben på drivverket ganske raskt.

Beskrivelse av 4 - 6 puck lamell: "where an instantaneous engagement...are beneficial. Not street-friendly due to harsh engagement."

Turbosmart sin Eboost2 kan hjelpe mye her du kan sikkert kaste ett blikk på Spec. sin Steg3+ clutch også. ;)

http://www.034motorsport.com/clutches-flywheels-spec-clutches-flywheels-ford-ranger-85-87-29l-sf843f-ford-ranger-85-87-29l-stage-p-16029.html

 

Er vel ingen som har sagt at det ikke er en grom turbo, for det har den da bevist at den er.

 

Poenget er vel å ikke velge for stort eksoshus?

Enig med du. :)

Edited by RS 1000

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 83
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Skal ikke si noe om hva han kan eller ikke kan, virker som han er flink på mye rundt motor, men siden ingen gidder å si noe så må ihvertfall jeg si at jeg fikk tilbake en ferdigmontert bunndel med kjølekanaler full i metallspon og smørhøvlet blokk!

Har hørt om flere eksempler, gode og vonde, men til forskjell så har jeg ikke hørt noe spessielt negativt om Volden

Edited by Cosworth_ftw
Link to comment
Share on other sites

har heller ikke hørt noe negativt om ebb, men nå blir det litt for langt fra trøndelag igjen.

Tenkte jeg sku sende ned en topp, som har fått litt juling i et forbrenningskammer.

 

Volden har jeg vært litt borti, å må si at jeg er kjempe fornøyd.

Skall det være noe å klage på, så er det nokk at han til tider kan være treig/vanskelig å få taki, men med den arbeidmengden han har så er det ikke så rart..

Link to comment
Share on other sites

vet av ein nybyget nissan motor som fekk rådebank i benken... supratopp som knakk ventiler pga ikkje montert doble fjører, noe som eg vart sjokkert over att ingen har nevnt til eiger, når han påkosta full oppbygging av motor...+++ men ja EBB har også levert mye som har vist seg og vere bra, men av dei to på cosworth hadde eg valgt volden... men eg bruker kun KVS på mine uansett... så lenge eg ikkje har nok kr til å få ein skikkelig totalt bygget av harvey eller julian(eventuelt karl norris)...

r

trehjulsykel

Link to comment
Share on other sites

Rådebank på en nybygd motor kan ha flere årsaker, bare for å ha det på det sagt! :)

Var et tilfelle her der en kar fikk rådebank på en helt nyoverhalt motor fra EBB, men det viste seg at det faktisk var

feil koblinger på en oljefilterholder som var ALT for små innvendig dim på.

Som han som monterte motoren for bileier hadde montert. (Chevrolet V8).. Feilkostruerte koblinger rett og slett.

Dette ble funnet ut her på øya, og ikke av EBB selv, bare for å ha det sagt.

Når det kommer til velvilje til å ordne opp i en slik situasjon har jeg vertfall ALDRI vært borti maken :)

Bilen har gått som det suser etter ny overhaling hos EBB og motor montert av en annen kar enn tidligere :)

 

Det jeg mener er at det er veldig mange faktorer som spiller inn, det er ikke alltid opplagt hva som er årsak til en feil

når det kommer til bil og motor.

 

Men ja, det er litt av hvert som foregår rundt omkring når det gjelder motorbygging,

men jeg har ingen betenkeligheter med å levere hva som helst av motor til EBB.

Det er min erfaring, og haugevis av andre som jeg kjenner :)

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Uansett hvem som bygger motorer, har alltid noen dårlige erfaringer. Ofte pga eier ikke forteller hele sannheten. F.eks en nybygget motor som raser kjapt, kanskje pga eier ikke ville bytte alt av deler innvendig for å spare penger. Så plutselig ble motorbyggeren synderen nettopp fordi eier ville spare noen kroner. Finnes nok av sånne historier også, der eier bare vil bruke gamle deler opp igjen.

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Uansett hvem som bygger motorer, har alltid noen dårlige erfaringer. Ofte pga eier ikke forteller hele sannheten. F.eks en nybygget motor som raser kjapt, kanskje pga eier ikke ville bytte alt av deler innvendig for å spare penger. Så plutselig ble motorbyggeren synderen nettopp fordi eier ville spare noen kroner. Finnes nok av sånne historier også, der eier bare vil bruke gamle deler opp igjen.

 

DET ER DET INGEN TVIL OM... men sammeleis andre veien, ofte motorbyggere og selektive kunder skulder alt over på andre uansett... ikkje att det gjelder EBB men sånn generelt sett også...

 

men som eg sa så veit eg ikkje kva som sjedde med den nisse motoren, men forsto det sånn at EBB ordna opp i det, så det er uanset eit stort + iforhold til han.

trehjulsykel

Link to comment
Share on other sites

Uansett hvem som bygger motorer, har alltid noen dårlige erfaringer. Ofte pga eier ikke forteller hele sannheten. F.eks en nybygget motor som raser kjapt, kanskje pga eier ikke ville bytte alt av deler innvendig for å spare penger. Så plutselig ble motorbyggeren synderen nettopp fordi eier ville spare noen kroner. Finnes nok av sånne historier også, der eier bare vil bruke gamle deler opp igjen.

 

HELT sant !!

Er vanvittig skjelden hele sannheten kommer frem dessverre, ofte pga. stolthet..

 

men som eg sa så veit eg ikkje kva som sjedde med den nisse motoren, men forsto det sånn at EBB ordna opp i det, så det er uanset eit stort + iforhold til han.

 

Skjønner.

Ja, jeg har samme inntrykk etter den V8 saken, selv om det viste seg at han ikke hadde gjort noe galt. Så var han uansett veldig behjelpelig til

å få orden på motoren igjen og finne ut hva som var skjedd :)

Men som sagt så syns jeg det er viktig å få frem at det er veldig mange faktorer når det gjelder ras av motorer.

Når jeg har sett hvilket petimeter han er når det gjelder kvalitet, klaringer, balanseringstoleranser etc. så

er jeg overbevist om at det er riktig sted å levere mine ting vertfall :)

Han har også logging av klaringer, bilder etc. av hver jobb nettopp pga. hvor mye som kommer inn og ut døren, og evt. forhold i etterkant.

 

 

En annen viktig ting er jo også det Kalle nevner om at det ofte er budsjett, ønsker om gjenbruk av deler etc. som ofte er tilstede på motorer som blir overhalt. Når dette skjer, er det jo også en litt høyere risiko mtp. feil på gamle deler som kan forekomme tidligere enn viss det hadde blitt brukt nye deler over hele linja, som man ser på seriøse/dyre motorbygg i England bl.a.

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Jeg har msd dis4 tilsalgs, ny og uåpnet, du har ikke brukt for en så heftig men den ligger å støver ned hos meg,du kan få den for en god pris

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

http://www.deatschwe...ps/dw300-detail

 

er det noe mere jeg trenger til denne pumpen?

http://www.randbmotorsport.co.uk/shop/Details.asp?ProductID=555

ville godt for noko slikt, siden pumpa mister bensinen på full pupp, ellers må du passe på å ha min 3/4 tank kvar gang du ska dra på.

greit å ha ein du slepper å ha inni bilen vist det er kvardags bil :)

Link to comment
Share on other sites

http://www.randbmotorsport.co.uk/shop/Details.asp?ProductID=555

ville godt for noko slikt, siden pumpa mister bensinen på full pupp, ellers må du passe på å ha min 3/4 tank kvar gang du ska dra på.

greit å ha ein du slepper å ha inni bilen vist det er kvardags bil :)

Denne er fin ;) Finnes også i 2x 044 pumpe om man skal ha mye effekt.

 

http://www.intengineering.com/integrated-engineering-submerged-044-billet-surge-tank-with-pump

Link to comment
Share on other sites

Hvor kan jeg kjøpe Kentcams AB07, Catcams 826 eller Kentcams BD10?

Å er det ab07 som er det beste valge for mitt oppsette?

AB07 og BD10 kan kjøpes hos

Kentcams: http://www.kentcams.com/

og

Flissundet: http://www.flissundet.no/

 

Km kams kan nok ordne dette også: http://kmcams.com/

 

Catcams selges av Mobeck: http://mobeck.com/MT/Camshafts.asp

 

I praksis er det marginal forskjell mellom AB07 og Catcams 826.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

AB07 og BD10 kan kjøpes hos

Kentcams: http://www.kentcams.com/

og

Flissundet: http://www.flissundet.no/

 

Km kams kan nok ordne dette også: http://kmcams.com/

 

Catcams selges av Mobeck: http://mobeck.com/MT/Camshafts.asp

 

I praksis er det marginal forskjell mellom AB07 og Catcams 826.

 

Hvem ville du ha kjøpt fra og hva ville du kjøpt?

Link to comment
Share on other sites

mobec har 15 % klubbrabatt, så hadde selvsagt kjøpt av han :)

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...