escortmk1 Posted March 21, 2013 Posted March 21, 2013 (edited) holder på og org resturere en en eiers sort vingebil gåt 1090000km skal lakkeres i påska inv og utv og motor rom org sort (legger på ripefri klarlakk på alt) har kjøpt mye nytt og det følte med mye nye deler til bilen -alt av gummilister til vinduer,grill,sidelister osv er/blir nytt-alt av lykter nytt-orginale felger m/senter kopper og låser-alle emblemer og klistremerker i motor rom nytt-alt av bremser nytt calipere,skiver,klosser f+b-motoren må bygges opp igjenn da gamle eier har demontert alt uten at det var noe galt med den tragisk men da blir det jo mye nytt der og alt skal være org -masse klips,propper,skuer osv nytt-det som ikke er nytt av skruer og understell osv blir dyppet og kavalisert(trur det heter det) i gull og sort som orginalt +++++++++ masse mere så kommer spørsmålet lurer på og montere polyforinger og det står nytt gaz gold coilover sett påog fjørbeins stag foran og bak er montert ,mangler også endel org eksosanlegg har bare fremre delen har nytt 3" moongosehva mener folket montere org nye dempere (har nye org ford dempere f+b på hånd)og fjærer og eksos og vekk med fjærbeins stag osv alt orgeller beholde litt av dette for og få en litt bedre bil og kjøre?er jo få helt org biler igjen såhadde jo vært gøy det og for jeg har en ganske moddifisert en og til leke og bane bruk (bare den kan bli ferdig) får man kjøpt orginal eksos(u orginal erstatningdeler)? mvhHans Ole Edited March 21, 2013 by escortmk1
Cosworth_ftw Posted March 21, 2013 Posted March 21, 2013 (edited) På et samler og entusiastis syn så er jo mer org jo bedre. Har du likvel org delene i reserve så ter det jo bare å velge det som frister der og da?Samtidig kjedlig at det skal være så ****** på stell at det ikke tør brukes Edited March 21, 2013 by Cosworth_ftw
escortmk1 Posted March 21, 2013 Author Posted March 21, 2013 denne blir stående til den er vetaran uansett og skal ikke spines og herje med selv om det er det som er gøy det har jeg andre biler til så vis jeg klarer og finne de siste delene til og få alt org så gjør jeg nok det blir mye penger i kjedlige deler på denne bilen hehe
cross-box Posted March 21, 2013 Posted March 21, 2013 du skal gjøre det du vill, har du lyst på 500hk eller 200 velger du det selv, det er din bil dine valg, aktiv dyslektiker for oss som liker escort før 1980
Per Olav Posted March 21, 2013 Posted March 21, 2013 du skal gjøre det du vill, har du lyst på 500hk eller 200 velger du det selv, det er din bil dine valg,Det mest fornuftige denne tråden kan få. Hadde det vært meg som sto i DINE sko så hadde jeg prøvd å lage den orginal ned til den minste skrue, siden du har andre spinnebiler. Hadde det vært meg som skulle hatt den hadde den fått ett oppsett som fungerte til både vei og bane. Hadde sef lagret alle orginale deler. Hadde jeg som deg hatt spinnebil i tillegg hadde det blitt orginalbil. Gjennomført! 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>
grcossie Posted March 22, 2013 Posted March 22, 2013 denne blir stående til den er vetaran uansett og skal ikke spines og herje med selv om det er det som er gøy det har jeg andre biler til så vis jeg klarer og finne de siste delene til og få alt org så gjør jeg nok det blir mye penger i kjedlige deler på denne bilen hehe Hvilken deler er det, som mangler da?
xr4ti Posted March 22, 2013 Posted March 22, 2013 Om man ser på priser og tilgang til orginaldeler så ville jeg i hvert fall sammlet inn orginaldeler nå. Det som nå er forholdsvis enkelt å få tak koster gull og diamanter om få år. Mye er allerede "umulig" å få tak i.Om du vil sette de delene på nå, det bestemmer kun du selv.Spør du meg: jeg ville bygd den klin orginal.
escortmk1 Posted March 22, 2013 Author Posted March 22, 2013 Hvilken deler er det, som mangler da? mittre og bakre eksosstøtdempere (de hat jeg på hånd) og fjærerdiv klips lokari skjermer (er de like til vanlig sierra)?abs følere kansje (har jo noe gammelt ligende med vett jo ikke om jeg får de ut ennå)
Sapphy Posted March 22, 2013 Posted March 22, 2013 Lokari?? greide ikke ford å produsere de plastbitene selv?
escortmk1 Posted March 22, 2013 Author Posted March 22, 2013 Lokari?? greide ikke ford å produsere de plastbitene selv? hehe jo de gjorde vel det plast innerskjermer da
Granada 2.8 Ghia Posted March 23, 2013 Posted March 23, 2013 Lokari blei vel ettermontert i skandinavia vil jeg tro. Jeg ville uansett valg, gjort slik at alt er reversibelt, og spesielle sjeldne orginaldeler blitt lagret. `82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier
Breda Posted March 23, 2013 Posted March 23, 2013 Hva vi syntes er uvesentlig. Det er din bil, du som skal bygge den, og da bygger du den slik du har lyst til å ha den, sånn at du selv er fornøyd. Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler
escortmk1 Posted March 23, 2013 Author Posted March 23, 2013 (edited) selfølgelig er det min bil og jeg gjør som jeg vil med den det er helt klart det jeg var ute etter var hva andres synes orginal eller modifisert topicen ble litt feil formulert Edited March 23, 2013 by escortmk1
Sierraboy88 Posted March 23, 2013 Posted March 23, 2013 Eg ville brukt polyforingene trur eg.. siden du allerede har dem HAKUNA MATATA
Skybert Posted March 23, 2013 Posted March 23, 2013 Kjør på og gjør som du vil, suttring fra original-freekene vil du få uansett. Det e få av disse som sjøl har alt etter boka, dem lar bare være å nevne det og tar ikke bilder av det. Veldig få som i dag bygger en slik bil med hensyn på videre-salg, tror det vil koste mer enn det smaker. Gjør man det så er man genuint interessert i å få den original og tar gjerne kostnadene med ett smil og viten om at man aldri får dette tilbake.
2.3 GL Posted March 23, 2013 Posted March 23, 2013 Personlig ville jeg hatt den "original" med RS tilbehørsfelger o.l.Med trim så ville jeg gjort reverserbare mods som polyforinger og motor trim på ett nivå som ikke trenger mekaniske endringer av motor. Alt med tanke på å kunne gjøre den helt std hvis jeg ville det. Sideways is the new forward 17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio) Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now