Jump to content

vinge bil hvor orginal bør den være syntes dere?


escortmk1

Recommended Posts

holder på og org resturere en en eiers sort vingebil gåt 1090000km

 

skal lakkeres i påska inv og utv og motor rom org sort (legger på ripefri klarlakk på alt) :D

 

har kjøpt mye nytt og det følte med mye nye deler til bilen

 

-alt av gummilister til vinduer,grill,sidelister osv er/blir nytt

-alt av lykter nytt

-orginale felger m/senter kopper og låser

-alle emblemer og klistremerker i motor rom nytt

-alt av bremser nytt calipere,skiver,klosser f+b

-motoren må bygges opp igjenn da gamle eier har demontert alt uten at det var noe galt med den :mad2: tragisk men da blir det jo mye nytt der og alt skal være org

-masse klips,propper,skuer osv nytt

-det som ikke er nytt av skruer og understell osv blir dyppet og kavalisert(trur det heter det) i gull og sort som orginalt

+++++++++ masse mere

 

så kommer spørsmålet lurer på og montere polyforinger og det står nytt gaz gold coilover sett på

og fjørbeins stag foran og bak er montert ,mangler også endel org eksosanlegg har bare fremre delen har nytt 3" moongose

hva mener folket montere org nye dempere (har nye org ford dempere f+b på hånd)og fjærer og eksos og vekk med fjærbeins stag osv alt org

eller beholde litt av dette for og få en litt bedre bil og kjøre?er jo få helt org biler igjen så

hadde jo vært gøy det og for jeg har en ganske moddifisert en og til leke og bane bruk (bare den kan bli ferdig)

 

får man kjøpt orginal eksos(u orginal erstatningdeler)?

 

mvh

Hans Ole

Edited by escortmk1
Link to comment
Share on other sites

På et samler og entusiastis syn så er jo mer org jo bedre. Har du likvel org delene i reserve så ter det jo bare å velge det som frister der og da?

Samtidig kjedlig at det skal være så ****** på stell at det ikke tør brukes

Edited by Cosworth_ftw
Link to comment
Share on other sites

denne blir stående til den er vetaran uansett og skal ikke spines og herje med selv om det er det som er gøy det har jeg andre biler til

 

så vis jeg klarer og finne de siste delene til og få alt org så gjør jeg nok det blir mye penger i kjedlige deler på denne bilen hehe

Link to comment
Share on other sites

du skal gjøre det du vill, har du lyst på 500hk eller 200 velger du det selv, det er din bil dine valg,

Det mest fornuftige denne tråden kan få.

 

Hadde det vært meg som sto i DINE sko så hadde jeg prøvd å lage den orginal ned til den minste skrue, siden du har andre spinnebiler.

 

Hadde det vært meg som skulle hatt den hadde den fått ett oppsett som fungerte til både vei og bane. Hadde sef lagret alle orginale deler. Hadde jeg som deg hatt spinnebil i tillegg hadde det blitt orginalbil. Gjennomført!

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

denne blir stående til den er vetaran uansett og skal ikke spines og herje med selv om det er det som er gøy det har jeg andre biler til

 

så vis jeg klarer og finne de siste delene til og få alt org så gjør jeg nok det blir mye penger i kjedlige deler på denne bilen hehe

 

Hvilken deler er det, som mangler da?

Link to comment
Share on other sites

Om man ser på priser og tilgang til orginaldeler så ville jeg i hvert fall sammlet inn orginaldeler nå. Det som nå er forholdsvis enkelt å få tak koster gull og diamanter om få år. Mye er allerede "umulig" å få tak i.

Om du vil sette de delene på nå, det bestemmer kun du selv.

Spør du meg: jeg ville bygd den klin orginal.

Link to comment
Share on other sites

Hvilken deler er det, som mangler da?

 

 

mittre og bakre eksos

støtdempere (de hat jeg på hånd) og fjærer

div klips

lokari skjermer (er de like til vanlig sierra)?

abs følere kansje (har jo noe gammelt ligende med vett jo ikke om jeg får de ut ennå)

Link to comment
Share on other sites

Hva vi syntes er uvesentlig. Det er din bil, du som skal bygge den, og da bygger du den slik du har lyst til å ha den, sånn at du selv er fornøyd.

Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler

Link to comment
Share on other sites

selfølgelig er det min bil og jeg gjør som jeg vil med den det er helt klart det jeg var ute etter var hva andres synes orginal eller modifisert

topicen ble litt feil formulert

Edited by escortmk1
Link to comment
Share on other sites

Kjør på og gjør som du vil, suttring fra original-freekene vil du få uansett. Det e få av disse som sjøl har alt etter boka, dem lar bare være å nevne det og tar ikke bilder av det. Veldig få som i dag bygger en slik bil med hensyn på videre-salg, tror det vil koste mer enn det smaker. Gjør man det så er man genuint interessert i å få den original og tar gjerne kostnadene med ett smil og viten om at man aldri får dette tilbake.

Link to comment
Share on other sites

Personlig ville jeg hatt den "original" med RS tilbehørsfelger o.l.

Med trim så ville jeg gjort reverserbare mods som polyforinger og motor trim på ett nivå som ikke trenger mekaniske endringer av motor. Alt med tanke på å kunne gjøre den helt std hvis jeg ville det.

Sideways is the new forward

 

17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio)

Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...