Kirkev Posted July 29, 2014 Posted July 29, 2014 Hei, har en granada med 2.8 injection som ikke går som den skal. den er veldig daff og har en tendens til å fuske/drukne samt ikke ville gå på tomgang. om når den vil gå på tomgang er veldig varierende, når jeg starter den på morran før jobb så starter den lett og går fint på tomgang (mulig pga kaldstartdysa?) men når jeg drar hjem fra jobb å bilen har sått i sola er den tungstarta, jeg må gi mye gass for at den skal komme, og den vil heller ikke gå på tomgang. så er det når den fusker, fuskinga er som regel når den drar tungt mellom 1500-2500 rpm altså akselere i et i høytgir eller noe tilsvarende. fuskinga kan noe tenkes å være drukning, fordi den kutter ikke den vil bare ikke dra motoren. altså den også hvis man kjører motoren hardt har den en tendens til å kutte helt, og så komme igjen med en skikkelig ettertenning. Jeg har sjekket plugger de er gyllenbrune, og tenning er stilt etter boka altså 12 grader fortenning.
D.D.Wernberg Posted July 30, 2014 Posted July 30, 2014 Et litt idiot spørsmål, men du har brukt tenningslampe til 6'er? Ford Sierra 5dr '87 2.0iFord Sierra 3dr '86 2.9iDodge Dart '73 slant sixProsjekttråd Brødrene Wernberg
Hans Chr Posted July 30, 2014 Posted July 30, 2014 Kan jo være mye rart og jeg er ingen spesialist. De problemene som jeg hadde med min 2.8 I var med oppvarmnigs regulatoren og bensinpumpa. Dårlig kontakt i den elektriske tilkoblingen på regulatoren slik at den fikk for mye bensin når man hadde kjørt noen minutter. Mye sort røyk og nykking, og var litt vanskelig å starte når den var varm.. Mener å huske at den fusket ved gass pådrag og over 4000 o/min når bensinpumpa tok kveld. Men siden pluggene dine ikke er sorte så får den sikkert ikke for mye bensin. Jeg tror ikke det er forskjell på tenningslampene mellom 4-6-8 sylindre? Jeg bruker nå den samme til alle Fant noen linker som kan være nyttige:http://www.zeepoort.nl/jetronic/K-Jetronic-troubleshooting.htmlhttp://www.porsche924-944.nl/924/Troubleshooting.html -Ford Granada 1976 (2.0/ 2.8Inj)4D nå 5.7 V8 prosjekt -Ford Granada 1978 2.0L 4D Prosjekt/ bruksvetteran -Jeep Grand Cherokee 2000 konebil og trekkvogn -Chrysler Voyager 1993 3.3SE -Ford Granada 76 3.0 Ghia 4D, -Ford Consul 73 3.0 Gt Coupe
D.D.Wernberg Posted July 30, 2014 Posted July 30, 2014 Et litt idiot spørsmål, men du har brukt tenningslampe til 6'er? Oi, dobbelpost.. Jeg har brukt tenningslampe hvor det var mulig å velge mellom 4 og 6 syl. Ihvertfall, prøvde å justere 2.9 min med en lampe jeg fant, men det vart bare kål, så justerte på gefylen og prøvekjøring og lampa viser langt unna merkene, men jeg veit ikke noe mer enn egne erfaringer:) Ford Sierra 5dr '87 2.0iFord Sierra 3dr '86 2.9iDodge Dart '73 slant sixProsjekttråd Brødrene Wernberg
Kirkev Posted July 31, 2014 Author Posted July 31, 2014 Viste ikke at det var forksjell, men er neimen ikke sikker var ikke jeg som stilte den, var en kamerat. men den hadde samme symptomene før vi stilte tenninga bare at den var enda mere daff. så stilte vi tenning fra 0 grader hvor den sto til 12 grader fortenning og den gikk bedre, men fortsatt med samme sykdommer.
D.D.Wernberg Posted July 31, 2014 Posted July 31, 2014 Prøv litt til å se, så har du utelukka det ihvertfall:) Ford Sierra 5dr '87 2.0iFord Sierra 3dr '86 2.9iDodge Dart '73 slant sixProsjekttråd Brødrene Wernberg
granadaforallepenga Posted July 31, 2014 Posted July 31, 2014 Tror nok ikke det et forskjell på tenningslampene, sikker på att du har satt den på pluggledning nr.1 Og og ikke tenkt feil å satt den på nr. 4? Kan være fort gjort
D.D.Wernberg Posted August 1, 2014 Posted August 1, 2014 Nærmest gitt opp dissa lampene sjøl ihvertfallog tar det på øre, er det tegn til bank så skru litt ned att bare, blir kjempe hver gang xD Åja, om det var meg du hinta til Granada, så er jeg sikker på hen 1'ern er.. har skjema Ford Sierra 5dr '87 2.0iFord Sierra 3dr '86 2.9iDodge Dart '73 slant sixProsjekttråd Brødrene Wernberg
Kirkev Posted August 1, 2014 Author Posted August 1, 2014 Ja satt den på pluggledning 1 det er ganske så sikkert. men etter noe tenking så trur jeg bilen er optimal iforhold til krefter, den virker noe daff men det er jo en tungt gira 5 trins kasse så er kanskje der det ligger, men fuskinga finner jeg ikke noe ut av enda. samt at den ikke vil gå på tomgang noen ganger.. vanskelig motor å feilsøke detta her..
xr4ti Posted August 2, 2014 Posted August 2, 2014 Jeg er ingen ekspert bare så dfet er skrevet men en har knotet med mye rart oppigjennom åra. K-jetronic er gull det, MEN, det må være i orden. På K-jetronic er det knappest ikke noe en kan skru på selv, alle komponenter er tenkt som bytteenheter. Det finnes mye info på nettet om K-jetronic. Last ned og les for mer info. Bensintrykk er alfa og omega på K-jetronic. Hør med Bilservice om de har måleutstyret ennå. Om ikke de har så kanskje Winter Hansen kan hjelpe deg å få målt trykket(eller noe andre). Men du kan gjøre noe selv. Begynn med å bytte bensinfilter og sjekk alle El.kontakter. Etter bytte av bensinfilter er det sprøytebildet på dysene som må sjekkes. Få med en hjelper som starter bilen for hver dyse du forsiktig tar av og setter ned i en 1,5 liters brusflaske(la motoren gå i like mange sekunder og sett et tursjmerke og tøm flasken for hver dyse så sjekker du mengden i samma slengen). Sprøytebildet skal være jamnt og tåkete, ikke stråler. Om stråler så snakk med Vestfold Elektro-Diesel i Stokke om de kan rense dysene samt teste åpningstrykket på dysene. Nye dyser finnes på ebay. Sjekk også at måleskiven i luftmengdemåleren ikke subber.Lykke til og gjerne en up date
bana_iøra Posted August 2, 2014 Posted August 2, 2014 For å sjekke dysene trenger du ikke starte bilen. Ta ut alle og sett dem i hver sin flaske, så løfter du bare skåla. Sjekk slangen på innsuge nøye så ikke den er sprekt. 1
xr4ti Posted August 2, 2014 Posted August 2, 2014 For å sjekke dysene trenger du ikke starte bilen. Ta ut alle og sett dem i hver sin flaske, så løfter du bare skåla. Sjekk slangen på innsuge nøye så ikke den er sprekt.Gode tips
RS 1000 Posted August 2, 2014 Posted August 2, 2014 Tør påstå at enhver feilsøkinig på en gammel Ford V6 begynner med å måle ventilløftet. De fleste eierene kjører motoroljer som mangler 100% av de egenskapene som disse motorene TRENGER. Resultatet er kammakslingene BLIR kjørt ned, slik: Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Gran-Mk1 Posted August 2, 2014 Posted August 2, 2014 Hadde også problemer med en Granada 2,8i, og det var dårlig kontakt i den kaldstart regulatoren. Selve kontakten som står oppå den var sprukket og det var eire på kontaktene. Tok å klippet av kontakten å satte på kabelsko og bilen fungerte godt som gull:) Du kan i alle fall sjekke dette, vet at det er mange der ute som har hatt samme problemet...
Kirkev Posted August 6, 2014 Author Posted August 6, 2014 (edited) Okay, takker for svar! dysene kan jeg sjekke på jobb der har vi dysetester, men jeg setter en finger på tenning fortsatt, men skal prøve å få en film av hvordan bilen oppfører seg ! en annen ting som også er viktig å få med seg trur jeg er at det er snakk om 2.8i Scorpio motor og ikke Granada, denne er godkjent ombygd men jeg trudde at prisippet i motorene er det samme? bare at utseende er forskjellige? Edited August 6, 2014 by Kirkev
Hans Chr Posted August 7, 2014 Posted August 7, 2014 Hei Det blir jo noe helt annet. Granada har mekanisk innsprøyting, mens Scorpio har elektronisk. Altså helt forskjellig. Selve motoren er ganske lik -Ford Granada 1976 (2.0/ 2.8Inj)4D nå 5.7 V8 prosjekt -Ford Granada 1978 2.0L 4D Prosjekt/ bruksvetteran -Jeep Grand Cherokee 2000 konebil og trekkvogn -Chrysler Voyager 1993 3.3SE -Ford Granada 76 3.0 Ghia 4D, -Ford Consul 73 3.0 Gt Coupe
Caprimaniac Posted September 5, 2014 Posted September 5, 2014 Kaldstartsdyse som henger. Tenningslampe er tenningslampe. Hookes på nr.1 (fremste på pass. side). Ja, som det sies her kan det også være noe rent mekanisk, som kam... Caprimaniac- "RS Euroford". Ny online Speedshop:RSEuroford nettbutikk
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now