Jump to content

Legg ut bildene du har lyst å dele med oss! Her?


Anders

Recommended Posts

Hvilke erfaringer har du siden du kan si at det er noe virkelig gærnt her? Nå er jeg en amatør i det gamet her, så jeg ønsker ikke å uttale meg noe særlig rundt hva som funker bra og ikke, men jeg stoler på EBB. Og når han ikke sier noe i nærheten av det du sier, så velger jeg heller å stole på han.

 

Jeg har en TurboXS bleedventil som man kunne dra en halv turn på og øke ladretrykket med langt over 1 bar, så noe er med andre ord alvorlig galt. Vi sto nesten 6 timer i benken og feilsøkte på hovedsaklig ladretrykksproblemer. Vi justerte i alle mulige ender, og endte tilslutt med å legge den trygt på 1.4, og der stoppa vi. Det har vart helt til igår, da den plutselig har begynt å passere 2-tallet igjen. Så noe stemmer ikke.

 

 

Her er nok ladetrykkstyringen en stor synder ja, evt. wg problemer.

For du skal kunne oppnå en helt annen kurve med ditt oppsett :)

Toppeffekten er veldig bra, men den er fryktelig treig igang :)

Så med en annen ladetrykkstyring, evt. utbedret wg-problem , er potensiale veldig bra ! :)

 

 

For jeg må støtte Kverna her, når han sier at det er nok noe som ikke stemmer :)

 

Tipper en dobling av moment og hk på 4000 er fullt mulig ;)

 

Kryper opp/ned bakken med bremsen inne, så har nok ikke mange km/t(automat)

 

Annen vinkel

http://img.photobucket.com/albums/v713/anderskverneng/DSC_2678_zps5b9897c7.jpg

 

Råtøft :D

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

 

Manglet papirer på bestedraget, da med 576hk og over 600nm. Effekt skrudd ned til 407hk for å safe på grunn av for små dyser, og en ytterst ustabil boostcontroller.

 

side 272..

 

Han har hele tiden vært klar over problemet..

 

Det som overbeviser meg om kjøp, er at en så "liten" turbo, klarer slike tall.

Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Link to comment
Share on other sites

Flott håndverk. Alltid morro å se at noen forsatt mestre "kobberslager" yrket. Vi har en lignende spirtopp liggende på jobben, laget på 60-tallet en gang. Et smykke av et håndverk.

 

 

ja, heldigvis jobber jeg i et firma som fokuserer mye på kvalitet istede for bare penger og tid så vi har endel slike jobber i zink og kobber, men det er altid morro å se at noen kunder fortsatt er villig til å invistere i skikkelig håndverk så man for noen slike utfordringer.. :)

DSC00439_zps65600869.jpg

 

 

btw.. det at blikkenslager yrket er utdøende er en myte.. vi jobber 50-60timers uker hvis vi har fri i helga for å prøve å få gjort unna mest mulig innen fristen som kundene forventer, men det virker som en umulig oppgave å rekke alt..

 

...men det er jo kanskje ikke så rart heller, når vi sier "vi kan lage alt du kan tegne (og et par ting som ikke kan tegnes)" :lol:

DSC09470_zpse813f60d.jpg

Link to comment
Share on other sites

Knallbra!

 

Håndverksyrker er ikke slik det en gang var , så det er virkelig morsomt å se at noen fortsatt har talentet!

 

Har ikke problemer med rustsveising du , da du har dette yrket?

 

hehe.. ja er ikke mange håndverksyrker som fortsatt inebærer så mye håndverk som blikkenslager.. det første bilde jeg la ut er et 100+år gammelt klokketårn som blir laget på samme tidkrevende måte nå som for 100år siden ;)

 

rustsveising ja.. det minner meg på at det faktisk går en hiace her rund et sted som vi lagde ny plate til nesten hele siden på.. plata var vel 1250x1550 eller noe :lol:

Link to comment
Share on other sites

 

Se der ja! :)

Nå tenker jeg det blir andre boller!! :)

 

Regnet med det var wg-problem du hadde, siden vi har veldig god erfaring med slike TurboXS-ventiler du brukte :)

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...