k3nn37 Posted September 21, 2012 Share Posted September 21, 2012 (edited) ikke helt bil men Edited September 21, 2012 by k3nn37 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted September 21, 2012 Share Posted September 21, 2012 Hvilke erfaringer har du siden du kan si at det er noe virkelig gærnt her? Nå er jeg en amatør i det gamet her, så jeg ønsker ikke å uttale meg noe særlig rundt hva som funker bra og ikke, men jeg stoler på EBB. Og når han ikke sier noe i nærheten av det du sier, så velger jeg heller å stole på han. Jeg har en TurboXS bleedventil som man kunne dra en halv turn på og øke ladretrykket med langt over 1 bar, så noe er med andre ord alvorlig galt. Vi sto nesten 6 timer i benken og feilsøkte på hovedsaklig ladretrykksproblemer. Vi justerte i alle mulige ender, og endte tilslutt med å legge den trygt på 1.4, og der stoppa vi. Det har vart helt til igår, da den plutselig har begynt å passere 2-tallet igjen. Så noe stemmer ikke. Her er nok ladetrykkstyringen en stor synder ja, evt. wg problemer.For du skal kunne oppnå en helt annen kurve med ditt oppsett Toppeffekten er veldig bra, men den er fryktelig treig igang Så med en annen ladetrykkstyring, evt. utbedret wg-problem , er potensiale veldig bra ! For jeg må støtte Kverna her, når han sier at det er nok noe som ikke stemmer Tipper en dobling av moment og hk på 4000 er fullt mulig Kryper opp/ned bakken med bremsen inne, så har nok ikke mange km/t(automat) Annen vinkelhttp://img.photobucket.com/albums/v713/anderskverneng/DSC_2678_zps5b9897c7.jpg Råtøft Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ron Posted September 21, 2012 Share Posted September 21, 2012 Manglet papirer på bestedraget, da med 576hk og over 600nm. Effekt skrudd ned til 407hk for å safe på grunn av for små dyser, og en ytterst ustabil boostcontroller. side 272.. Han har hele tiden vært klar over problemet.. Det som overbeviser meg om kjøp, er at en så "liten" turbo, klarer slike tall. Caution, any attempt to overtake will result in a race! Link to comment Share on other sites More sharing options...
xr4ti Posted September 22, 2012 Share Posted September 22, 2012 ikke helt bil men Flott håndverk. Alltid morro å se at noen forsatt mestre "kobberslager" yrket. Vi har en lignende spirtopp liggende på jobben, laget på 60-tallet en gang. Et smykke av et håndverk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
k3nn37 Posted September 22, 2012 Share Posted September 22, 2012 Flott håndverk. Alltid morro å se at noen forsatt mestre "kobberslager" yrket. Vi har en lignende spirtopp liggende på jobben, laget på 60-tallet en gang. Et smykke av et håndverk. ja, heldigvis jobber jeg i et firma som fokuserer mye på kvalitet istede for bare penger og tid så vi har endel slike jobber i zink og kobber, men det er altid morro å se at noen kunder fortsatt er villig til å invistere i skikkelig håndverk så man for noen slike utfordringer.. btw.. det at blikkenslager yrket er utdøende er en myte.. vi jobber 50-60timers uker hvis vi har fri i helga for å prøve å få gjort unna mest mulig innen fristen som kundene forventer, men det virker som en umulig oppgave å rekke alt.. ...men det er jo kanskje ikke så rart heller, når vi sier "vi kan lage alt du kan tegne (og et par ting som ikke kan tegnes)" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Slåstad RS Posted September 22, 2012 Share Posted September 22, 2012 Knallbra! Håndverksyrker er ikke slik det en gang var , så det er virkelig morsomt å se at noen fortsatt har talentet! Har ikke problemer med rustsveising du , da du har dette yrket? Aldri noe godt uten at det er galt for noe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
k3nn37 Posted September 22, 2012 Share Posted September 22, 2012 Knallbra! Håndverksyrker er ikke slik det en gang var , så det er virkelig morsomt å se at noen fortsatt har talentet! Har ikke problemer med rustsveising du , da du har dette yrket? hehe.. ja er ikke mange håndverksyrker som fortsatt inebærer så mye håndverk som blikkenslager.. det første bilde jeg la ut er et 100+år gammelt klokketårn som blir laget på samme tidkrevende måte nå som for 100år siden rustsveising ja.. det minner meg på at det faktisk går en hiace her rund et sted som vi lagde ny plate til nesten hele siden på.. plata var vel 1250x1550 eller noe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted September 23, 2012 Share Posted September 23, 2012 Ron, tror vi er enige, men du fokuserte på toppeffekt og jeg på gjennomsnitt. To nye biler Flere bilder på bloggen Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth_ftw Posted September 23, 2012 Share Posted September 23, 2012 Er ikke disse turboxs ventilene skrøte opp i skyene da? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjellcorp Posted September 23, 2012 Share Posted September 23, 2012 ser kanon bra ut de bildene kverna. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spock Posted September 23, 2012 Share Posted September 23, 2012 Særlig det siste med litt sving på hjulene var det veldig høy klasse over Ford Focus 1.6 Bensin Trend 2005 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted September 23, 2012 Share Posted September 23, 2012 Takk. Begynner å komme seg nå. Har masse spennende biler på planen fremover, så dette kan kun gå en vei Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted September 23, 2012 Share Posted September 23, 2012 Kanonbra bilde det siste, Anders! Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
k3nn37 Posted September 24, 2012 Share Posted September 24, 2012 Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfreak Posted September 25, 2012 Share Posted September 25, 2012 Noen som har en bremsebenk, så kanskje jeg kan få noen bedre kurver Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ron Posted September 25, 2012 Share Posted September 25, 2012 I alle dager er det der? Caution, any attempt to overtake will result in a race! Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfreak Posted September 25, 2012 Share Posted September 25, 2012 Membranen som sto i wastegaten min. Link to comment Share on other sites More sharing options...
armani Posted September 25, 2012 Share Posted September 25, 2012 (edited) .. Edited December 19, 2012 by armani 2wd sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ron Posted September 25, 2012 Share Posted September 25, 2012 Membranen som sto i wastegaten min. ja det forklarer jo en hel del, bli nok kanon kurver med alt på stell Caution, any attempt to overtake will result in a race! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted September 25, 2012 Share Posted September 25, 2012 http://i307.photobucket.com/albums/nn287/carfreak90/1397B8E9-58C7-4B55-84FB-D836A015B283-4051-000005092089F11A.jpg Noen som har en bremsebenk, så kanskje jeg kan få noen bedre kurver Se der ja! Nå tenker jeg det blir andre boller!! Regnet med det var wg-problem du hadde, siden vi har veldig god erfaring med slike TurboXS-ventiler du brukte Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfreak Posted September 25, 2012 Share Posted September 25, 2012 Håper på det! WG er sendt i retur, og ny er vel rett rundt hjørnet Jeg har også kun hørt godt om TurboXS, men siden WG i utgangspunktet var ny så antok vi at det var bleedventilen som var synderen i det tilfellet her. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Granada28GL84 Posted September 26, 2012 Share Posted September 26, 2012 Solnedgang på Finnøya. Stem gjerne på bildet mittHER Mvh Jann Link to comment Share on other sites More sharing options...
k3nn37 Posted September 27, 2012 Share Posted September 27, 2012 Link to comment Share on other sites More sharing options...
lowman Posted September 29, 2012 Share Posted September 29, 2012 heisannmulig for mange bilder..men likte alle.var på en kjøretur idag..og knipsa litt på turen:)enjoy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Øggi Posted September 29, 2012 Share Posted September 29, 2012 Gratulerer med focus, lowman. Knallfin bil:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now