Jump to content

Diesel i granada?


granadaghia

Recommended Posts

Lurte litt på diesel motor i granadaen. Nåken som veit kva type motor som event kan passe nedi? Hadde vært fint med diesel/automat =)

 

Tenkte litt på scorpio 2,5td motoren. Den kan vel chippes litt også. Men korleis er det med Transit 2,5td motor frå slutten av nittitallet. Er det samme som i scorpio? Er den 2,5td motoren en ford motor eller er det andre motorar som går nedi?

Link to comment
Share on other sites

De granadaene som hadde Diesel originalt hadde vel 2.1 og 2.5 Peugeot motorer.

-Enhver ting kan alltid gjøres bedre enn den blir gjort.

 

-Enten du tror du får det til eller ikke, har du som regel rett.

 

-Kvalitet betyr å gjøre det riktig når ingen ser på.

 

Henry Ford

Link to comment
Share on other sites

I scorpio fra 95 satt det en motor fra vm. Det er en italiensk motor. Den burde passe i granada. Kan også chippes. Finnes 2 versioner. En med 116 hk og en med 125. Den sterkere i senere utgaver. Skal du gå for større finns en utgave på 3 liter som sitter i div. jeep produkter med motoren er i bunn og grunn den samme med større boring/ slaglengde. Transiten tror jeg hadde en psa motor, det samme med scorpio før 95, tror jeg.

jeg velger meg april

Link to comment
Share on other sites

bmw 525 tds motor med 524td pumpe (manuell) drar lett 180 hk med den kombinasjonen.

"Understeer" is when you hit the fence with the front of the car.

"Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car.

"Horsepower" is how fast you hit the fence.

"Torque" is how far you take the fence with you.

Link to comment
Share on other sites

7,3 powerstroke turbodiesel hadde nok 'rørt seg' greit ;) noe tilpassing av motorrom kan bli nødvendig da :P

'84 Sierra 2.3 GL Sjølpustende V6 prosjekt.

'03 Honda CR-V

 

If I could get back all the money I've ever spent on cars...I'd spend it ALL on cars!!!!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Transit har fords egen "YORK" diesel Som de har brukt i nyttekjøretøy fra tidlig 70tall .

York kom i 4 og 6 sylinders utgaver.

Disse er kun levert i 4 syl. i transit og 6 syl. i lastebiler.

Disse er alt for store å tunge for personbiler.

 

En kompis av meg har en orginal granada 2.5d med 2.5 gtd motor fra pegout i.

Funker helt greit den.ca 115 hk hvis jeg ikke husker feil...

Edited by cossiegranada
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Det måtte blitt en forholdsvis moderne dieselmotor da skal det være til noe.

 

For dere som fortsatt tviler, eller har fordommer mot dieselmotorer: Hvis dere kan senke stolteten ned på et lavt nivå en dag, så stikk til en vw/audi forhandler og prøvekjør to vw passat bruktbiler. Den ene med 1,8 20V 125hk uten turbo, og en 1,9 TDI 90hk. TDI motoren er helt overlegen bensinmotoren på vanlig landeveiskjøring. Den kjennes sterk ut, og akser lett fra bensinmotoren hvis denne holdes under 5000rpm! 1,8 20V 125hk er helt tragisk i forhold!

 

Min gode venn og nabo har to slike biler. Den ene er en 99mod 1,8 20V bensin, og den andre er en 2002mod 1,9TDI 90hk, og jeg har kjørt begge to. Også med tilhenger. Valget er LETT!!

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Henter opp denne jeg ;)

 

Jeg har en Original Granada 2.5DL som har rusla rundt 500k,

og jeg vurderer og bytte denne i en 2.5TD fra scorpio MK.

Vil den motoren passe rett på girkasse osv som jeg har nå?

1985 Granada 2.3 L Jubileum

1983 Granada 2.8 Injection

1982 Granada 2.5 DL

1982 Granada 2.8 Injection

1981 Granada 2.0 L

1981 Granada 2.8 Ghia

1979 Granada 2.8 GL

1971 20m XL

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

2.1 litern er produsert at Idenor i Frankrike. Denne motoren ble og levert i Volga, Peugeot og noen østeuropeiske lastebiler, men er ikke produsert av Peugeot. Volvo Penta brukte og samme motor, heter da MD21 som 4 sylindret, eller md32 som 6 sylindret og 3.2 liter. Det hadde vært noe i granada'en!!

 

2.5 litern er produsert av VM Motori i Italia, som var/er verdens største dieselmotorprodusent merkelig nok. Var før eid av Fiat, nå tror jeg det er Chrysler konsernet som eier dem (og fiat?) Fins og i engelske drosjer, Chrysler Voyager fram til 95 og Land Rover. Jeep Grand Cherokee (99-2002)har en 5 sylindret utgave av samme motor på 3.1 liter og 160hk. Er slitesterke motorer, men gammel teknologi og begge har hatt problemer med toppene. Denne motoren finnes og med turbo! Tror Scorpio fra 85 til 88 brukte samme motor, muligens nyere og? Så tror kanskje at den passer i granadaen.

 

Så det har aldri vært Peugeot motor i Granadaen

Edited by Hans Chr

-Ford Granada 1976 (2.0/ 2.8Inj)4D nå 5.7 V8 prosjekt

-Ford Granada 1978 2.0L 4D Prosjekt/ bruksvetteran

-Jeep Grand Cherokee 2000 konebil og trekkvogn

-Chrysler Voyager 1993 3.3SE

-Ford Granada 76 3.0 Ghia 4D, -Ford Consul 73 3.0 Gt Coupe

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...