Jump to content

Ny plenium til 2,9!


Slåstad RS

Recommended Posts

For det første: det er STOR forskjell på 11,9 og 10 sek.

2. seff er det mulig med 0-200 på 10 sek.

3. legg merke til speedoen, det faller veldig mye mellom hver gearing.

4. han sløser mye tid på gearingene.

5. på flere av videoene hans er speedoen koblet ut.

6. 200 på 4 gear burde være mye mer turtall.

7. han har en video der han bare kjører ca 12 sek på stripa.

Med fokus på V6 motorfunksjon,

Definitivt, og det var nok derfor Skogenracing opplyste om dårlig kjøring. Se hvordan det tar av på videoen av 201 M draget i forhold.

Det er slutthastigheten etter 402 M som avslører det sanne potensialet og motoreffekten og når man oppnår 200 km/t så ser det lovende ut for en 10 sek. http://www.youtube.com/results?search_query=1/4+mile+125+mph&aq=f

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 112
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

For det første: det er STOR forskjell på 11,9 og 10 sek.

2. seff er det mulig med 0-200 på 10 sek.

3. legg merke til speedoen, det faller veldig mye mellom hver gearing.

4. han sløser mye tid på gearingene.

5. på flere av videoene hans er speedoen koblet ut.

6. 200 på 4 gear burde være mye mer turtall.

7. han har en video der han bare kjører ca 12 sek på stripa.

 

 

 

Vill bara klargöra. Jag har kört EN enda repa på 402m och det är min 11.99 200km/h

växlar på tok för långsamt och dåligt fäste, finns minst 5km/h till att hämta i slutfart och med sista 201m körningen i år körde jag 7.1 160km/h med en 60fot på 1.55 med bladfjädrar ibak.

 

 

 

I alla filmer när jag filmar hastighetsmätaren så håller jag i kameran med ena handen och kan naturligtvis inte växla hur som helst utan att åka i diket. Efter jag bytte till BMW låda så tappat jag tyvärr hastighetsmätaren. Vidare så är hastighetsmätaren utformad för 13" däck, jag åker med 17tum. Alltså visar mätaren alldelles för lite pga av utväxlingen av dom större hjulen.

 

Bilen är god för en 10 sekunders repa på strippen utan vidare, problemet som jag ställs inför är att jag åker helt orginal inredning utan vare sig bur eller 5punkts bälte. Alltså får jag inte åka hur fort som helst och när jag körde 7.1 senast blev jag avhyst från banan

Link to comment
Share on other sites

Vill bara klargöra. Jag har kört EN enda repa på 402m och det är min 11.99 200km/h

växlar på tok för långsamt och dåligt fäste, finns minst 5km/h till att hämta i slutfart och med sista 201m körningen i år körde jag 7.1 160km/h med en 60fot på 1.55 med bladfjädrar ibak.

 

 

 

Det var ikke din bil jeg kommenterte på, det var innlegget over, dette:

 

funker greit den der

Link to comment
Share on other sites

sista 201m körningen i år körde jag 7.1 160km/h med en 60fot på 1.55 med bladfjädrar ibak.

Dette er en imponerende prestasjon synes jeg. Godt jobbet. :)

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

har fått delt pleniumet mitt i 2 i dag å fjerna skilleveggen i midten :D men så var det å få sveiset dette igjen :blink: tenkte å levere det inn på en plass der folk driver me sveising, noen som vet hva der er laget av? alu? støpegods?

Edited by sierra andy
Link to comment
Share on other sites

Støpt aluminium.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

har fått delt pleniumet mitt i 2 i dag å fjerna skilleveggen i midten :D men så var det å få sveiset dette igjen :blink: tenkte å levere det inn på en plass der folk driver me sveising, noen som vet hva der er laget av? alu? støpegods?

Hvis du har fjerne skilleveggen ved hjelp av ett loddrett snitt på langs av plenummet, da kan du ordne det selv med denne:

http://www.gasolin.no/index.php?main_page=product_info&products_id=137

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Jeg kjente iallefall forskjell på min, men jeg portet også bort den stygge motkanten i overgangen mellom plenum og manifold og i tillegg litt inne i kanalene rundt dysene.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjente iallefall forskjell på min, men jeg portet også bort den stygge motkanten i overgangen mellom plenum og manifold og i tillegg litt inne i kanalene rundt dysene.

[/quova

 

var ute å prøvde det i dag men merka ikke så mye forskjell, men skal prøve å porrte vekk de stygge kantene du snakker om :) men jeg har sånnt nyere dyseholder på min motor, sånn så ligger mellom plenium å innsugsmanifolden, da porrter jeg vell bare den også tenker eg? ;)

Edited by sierra andy
Link to comment
Share on other sites

Var ute å prøvde det i dag men merka ikke så mye forskjell, men skal prøve å porte vekk de stygge kantene du snakker om :) men jeg har sånnt nyere dyseholder på min motor, sånn så ligger mellom plenium å innsugsmanifolden, da porrter jeg vell bare den også tenker eg? ;)

Vær veldig forsiktig når du sliper på det langsgående røret i midten som er dysegalleriet! Ikke gjør mer enn å slipe bort støpefeilen midt på.

Det originale 2,9 eksosanlegget er så godt som identisk med 2,0 eksosanlegget bortsett fra det har to katalysatorer i serie slik at det faktisk blir værre og får ALT for liten kapasitet. :(

Du trenger derfor minst ett originalt 2,8 anlegg som både er uten katalysatorer og er dobbelt. Ett originalt Cosworth er det større og bedre og anbefales. B)

Det originale Scorpio 2,9 eksosanlegget er faktisk like elendig eller værre enn 2,9 innsugsmanifolden / plenum, så begge deler må få oppmerksomhet før 2,9 motoren klarer å vise frem potensialet. :)

Bildet viser en F1 motor. Tenk på at under hvert av de to plenum så er det kun 0,75L motorvolum.

En 2,9L motor bør altså ha dobbelt så stort plenumsvolum som det man ser på bildet:

1077724596la.jpg

Edited by RS 1000

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Vær veldig forsiktig når du sliper på det langsgående røret i midten som er dysegalleriet! Ikke gjør mer enn å slipe bort støpefeilen midt på.

Det originale 2,9 eksosanlegget er så godt som identisk med 2,0 eksosanlegget bortsett fra det har to katalysatorer i serie slik at det faktisk blir værre og får ALT for liten kapasitet. :(

Du trenger derfor minst ett originalt 2,8 anlegg som både er uten katalysatorer og er dobbelt. Ett originalt Cosworth er det større og bedre og anbefales. B)

Det originale Scorpio 2,9 eksosanlegget er faktisk like elendig eller værre enn 2,9 innsugsmanifolden / plenum, så begge deler må få oppmerksomhet før 2,9 motoren klarer å vise frem potensialet. :)

 

heeyy! nå har jeg fått det til å høres ut som jeg kjører scorpio 2,9 pga jeg nevnte att jeg hadde det spesielle (dysegalleriet) som du kallte det ^_^ kjører sierra 2,9 jeg, å grunnen til att jeg har dette dysegalleriet til scorpio er att jeg kutta opp ett plenium fra en scorpio dele motor, og etter hvert fannt jeg ut att jeg måtte bruke dysegalleriet til scorpio motoren også sammem med scorpio pleniumet, har også funnet ut att jeg ikje liker dette scorpio dysegalleriet siden det røre som ligger oppå innsugsmanifolden er så bredt :wacko:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...