Jump to content

Ny plenium til 2,9!


Slåstad RS

Recommended Posts

  • Replies 112
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ååhh.. ååååhhhhhhåhh... (sensurert..) :D

 

 

Hehe , er vel enig der...

 

Jeg har ikke de opplysingene du ønsker, men kan gi deg grunnen til at de brukte BOA innsuget og ikke TB!

 

Transiten var mer "kjørbar" med BOA innsuget.... Det har nok endel med effektkurver å gjøre!! I tillegg til at dette var mer en showcar enn en racecar..

 

 

 

Helt enig i at Svensken har produsert imponerende tall på sin motor. Og noen av filmene på Youtube er jo nesten orgasmiske for en Capri gutt :D Men det er jo ikke bare hk antallet som avgjør om et bygge er sukseess eller ikke.

Nå er det en stund siden jeg har lest igjennom tråden til Skogenracing men det var vel i ugangspuntet en urørt motor med en kjempeturbo. (nå er jeg til å synser igjen uten å sjekke fakta :rolleyes: ) Så at ytelsen er høy er ikke så rart, men jeg ville ikke satset pengene mine på at den motoren hadde holdt to sesonger med racing uten reparasjoner..

 

 

Når det gjelder innsuget til boostperformance har jeg klippet ut litt av det Mike skriver:

 

for 'blown' or n/a applications...Air can now flow freely into the engine via the stock throttle body assembly as there are no internal restrictions....The internal volume can be reduced with packers if required....Height is the same as stock and the throttle can be mounted vertically or tipped forwards. Trumpets can be fitted if required.

 

Men om det er plass til lange nok trakter inni det innsugen til at RS 1000 blir fornøyd vet jeg jo ikke da :P

 

Den jeg var med på , hadde vel nesten helt lik plenium , men med mere avrundet overgang ned i kanalene.

Denne føltes som om den nådde max dreimoment rett oppunder tenningskutt , og da ble den fryktelig "langbent" å kjøre med 3,44:1 , og vanlig t9 kasse.

Sikkert en grunn til at Cosw. benyttet seg av lengere runnere , men vi fikk ikke plass til BOB plenium under panseret på Taunusen.

 

Noen steder der de bygger seriøse strokersatser til 2,9 ??

Aldri noe godt uten at det er galt for noe.

Link to comment
Share on other sites

Den jeg var med på , hadde vel nesten helt lik plenium , men med mere avrundet overgang ned i kanalene.

Denne føltes som om den nådde max dreimoment rett oppunder tenningskutt , og da ble den fryktelig "langbent" å kjøre med 3,44:1 , og vanlig t9 kasse.

Sikkert en grunn til at Cosw. benyttet seg av lengere runnere , men vi fikk ikke plass til BOB plenium under panseret på Taunusen.

 

Noen steder der de bygger seriøse strokersatser til 2,9 ??

Det du beskriver her er en ganske typisk beskrivelse av en dårlig løsning.

 

Det er minst ett firma i England som driver med dette.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Hvis vi så setter på turbo + intercooler og begynner å lade så kan man forvente en effektøkning på 23,5 hk pr. 0,1 BAR ladetrykk. Dette fører til at man passerer 300 hk før man passerer 0,3 BAR ladetrykk.

 

Ved kun 0,5 BAR er potensialet 350 hk og ved 1,0 BAR er potensialet 470 hk.

 

Med turbotilpasset kompresjonsforhold og korrekte turboer så er jeg helt sikker på at effekten ved 1,0 BAR ladetrykk vil være svært mye nærmere 470 hk enn 300 hk, også når man benytter seg av de helt originale og urørte BOA BOB innsugene. At disse innsugene skal være i stand til å stjele 170 hk og sette sluttstrek ved 300 hk uansett, det ser jeg på som umulig.

 

236 hk er vel hva Tony bremsa med BOB kammer og ett greit eksosanlegg, original ecu og litt større dyser. Potensialet ligger litt over 470 hk, "blå motoren" til Geoff Kershaw bremset 530 hk ved 1.0 BAR, MEN.. byggekostnadene på motor var 15 tusen £ i 1999. Må vel være ærlig å innrøme att om det skal brukes noe i nærheten av 150 tusen på motor så blir det vel heller en 450-500 hk stroket 347 inkl. girkasse og bakaksling i M`n. Tror og det blir igjen penger til en pall med øl og alle ville vært invitert til en "trevlig kveld" i garasjen. :)

 

-Hva gjelder 300 hk på originalt innsug så er det som tidligere nevn på forumet en finne som viser frem papirer på 400 hk/ 600nm ved 1 bar på original bunning/innsug ved hjelp av en vortech kompressor og intercooler. Men det er riktig att det ikke flower mer en til 260 hk som sugemotor.

 

 

Jeg er iallefall skeptisk det det som ble gjort der. Lettvindtløsning. :(

Heamot har gjort dette på en god måte:

 

Turbo er prøvemontert idag, begynner jobben med å dra intercooler-rør og flytte radiator litt frem for å få plass til bedre kjøling i morgen. Nå får tia vise hvordan innsuget fungerer med overladning, ble jo bygd med tanke på turbo. Ser fram til bremsing av motor og er spent på resultatet. :)

 

 

 

Morana som nevnt i første post, trur og specialiced engines i england bygger, MEN har IKKE erfaring med noen av dem...

 

GOD PÅSKE :)

Link to comment
Share on other sites

I og med det må bli 2,9 sugemotor , kunne det blitt morro med stroker.

Noen som vet hva som må til av deler?

4,0 veiva er jo billig , så hadde jo vært supert om denne kan brukes.

Slike jeg har forstått det så tar de utganspunkt i 4,0 veiven og maksinerer denne slik at den passer i 90 mm og 93 mm motorene.

Dette er helt likt med det som ble gjort når folk maksinerte Chevy 400 veivene og stroket 350 motoren til 383 CID.

Chevy 383 CID er en fantasktisk god oppgradering til 350 motoren, men absolutt ALLE tall avslører at resultatet man få ved å stroke en Ford 2,8 eller 2,9 vil bli enda bedre. :D

 

1. Maskinert veiv.

2. Nye stempler. Gjerne i performance utgave og med GODE stempelfjærer slik som Mahle viser her.

3. Ofte anbefales nye oppgraderte råder.

 

 

236 hk er vel hva Tony bremsa med BOB kammer og ett greit eksosanlegg, original ecu og litt større dyser. Potensialet ligger litt over 470 hk, "blå motoren" til Geoff Kershaw bremset 530 hk ved 1.0 BAR, MEN.. byggekostnadene på motor var 15 tusen £ i 1999. Må vel være ærlig å innrøme att om det skal brukes noe i nærheten av 150 tusen på motor så blir det vel heller en 450-500 hk stroket 347 inkl. girkasse og bakaksling i M`n. Tror og det blir igjen penger til en pall med øl og alle ville vært invitert til en "trevlig kveld" i garasjen. :)

Når mannen driver det firmaet som han gjør og produserer de avballanseringsmaskinene for turboer som resten av verden skryter av at de har kjøpt så forstår vi at kvalitet er 1. prioritet - og kvalitet er som vi vet alltid svindyrt.

-Hva gjelder 300 hk på originalt innsug så er det som tidligere nevn på forumet en finne som viser frem papirer på 400 hk/ 600nm ved 1 bar på original bunning/innsug ved hjelp av en vortech kompressor og intercooler. Men det er riktig att det ikke flower mer en til 260 hk som sugemotor.

Jeg kan ikke forstå at dette kan være tilfelle. 260 hk på en 6 syl. motor er 43,3 hk pr. sylinder. for dem som har sett ett gammelt, enkelt og helt originalt Volvo K-jet innsug (E motor) så tar KG inntil 230 hk på dette på sug, altså hele 57,5 hk pr. sylinder. At "runnerene" i dette gamle og enkle Volvoinnsuget skal fløde hele 32% bedre enn BOA innsuget kan ikke være riktig.

 

Turbo er prøvemontert idag, begynner jobben med å dra intercooler-rør og flytte radiator litt frem for å få plass til bedre kjøling i morgen. Nå får tia vise hvordan innsuget fungerer med overladning, ble jo bygd med tanke på turbo. Ser fram til bremsing av motor og er spent på resultatet. :)

 

Såg du hadde lagt ut bilder og det ser flott ut. :) Har du kjøpt turbo som er stor nok da? ;) Med stor turbokapasitet tør jeg spå at det der kommer til å ta av og du får moment og hk i massevis.

 

Morana som nevnt i første post, trur og specialiced engines i england bygger, MEN har IKKE erfaring med noen av dem...

 

GOD PÅSKE :)

Likewise.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan ikke forstå at dette kan være tilfelle. 260 hk på en 6 syl. motor er 43,3 hk pr. sylinder. for dem som har sett ett gammelt, enkelt og helt originalt Volvo K-jet innsug (E motor) så tar KG inntil 230 hk på dette på sug, altså hele 57,5 hk pr. sylinder. At "runnerene" i dette gamle og enkle Volvoinnsuget skal fløde hele 32% bedre enn BOA innsuget kan ikke være riktig.

 

Det er det beste resultatet jeg har sett så langt, og også det engelskmenna har "fastslått" er grensa som sugemotor på det originale innsuget. Nå er det sikkert to år siden jeg skar i filler det siste innsuget, men det er jo en masse "krinkler og kroker" som må forseres før en når runnera. MENER å huske att det er begrenset med plass mellom sidevegger og selve runner, kan være att noe av svaret ligger der...? (må kansje ta på meg jobben å bygge om enda ett innsug for å få "dissekrert" ett til) :)

Diameter på runnere tror jeg er noe rundt 40mm.

 

 

Såg du hadde lagt ut bilder og det ser flott ut. :) Har du kjøpt turbo som er stor nok da? ;) Med stor turbokapasitet tør jeg spå at det der kommer til å ta av og du får moment og hk i massevis.

 

Det får nesten du fortelle meg.. :)

Er ikke så mange 24v singelturboer der ute, og vil for all del unngå "benkkjørt turbo selges til halv pris 7000kr." , så gjør i første omgang ett forsøk med denne kopi-snurra her. http://www.cxracing.com/mm5/merchant.mvc?S...ory_Code=TRBT35

(T3 flens AR .63 turbin (62 /67.8 mm) AR .70 kompressor (61.3 /82 mm) -olje/vann.)

Bør kunne gi svar på hvor i landet en ligger, så får en evt, bytte den ut seinere.

Link to comment
Share on other sites

Det er det beste resultatet jeg har sett så langt, og også det engelskmenna har "fastslått" er grensa som sugemotor på det originale innsuget. Nå er det sikkert to år siden jeg skar i filler det siste innsuget, men det er jo en masse "krinkler og kroker" som må forseres før en når runnera. MENER å huske att det er begrenset med plass mellom sidevegger og selve runner, kan være att noe av svaret ligger der...? (må kansje ta på meg jobben å bygge om enda ett innsug for å få "dissekrert" ett til) :)

Diameter på runnere tror jeg er noe rundt 40mm.

Jeg skal ikke krangle med Engelskmennene, men forklaringen på fenomenet interesserer.

Nysjerrighet er jo veken på kunnskapens lys. :)

Det får nesten du fortelle meg.. :)

Er ikke så mange 24v singelturboer der ute, og vil for all del unngå "benkkjørt turbo selges til halv pris 7000kr." , så gjør i første omgang ett forsøk med denne kopi-snurra her. http://www.cxracing.com/mm5/merchant.mvc?S...ory_Code=TRBT35

(T3 flens AR .63 turbin (62 /67.8 mm) AR .70 kompressor (61.3 /82 mm) -olje/vann.)

Bør kunne gi svar på hvor i landet en ligger, så får en evt, bytte den ut seinere.

Hehehe, det er en del av de der ja. Selgerenes drøm.

 

Turbinhuset er nok litt lite når du etterhver begynner å "kjøre på" med hyggelige ladetrykk på de originale sugekammene. På Versjon 1 motoren som i første omgang vil gå med "sånn føøn" vil det nok tilføre mye kjørglede. Looking good! ^_^

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Nå skulle denne tråden til Slåstad RS egentlig handle om plenum til 2.9 12v N/A ikke 24v turbo. Så denne delen av diskusjonen burde kanskje flyttes til en ny tråd? Eller hva mener du Slåstad?

 

 

Jeg er iallefall skeptisk det det som ble gjort der. Lettvindtløsning. :(

Heamot har gjort dette på en god måte: http://i309.photobucket.com/albums/kk390/h...0m/DSC07972.jpg

Så det du sier er at det er håp for plenumet hvis det monteres trakter?

 

For ellers det er jo ikke store forskjellene på plenumet "mitt" og det Heamot har laget. Begge er for turbo, ser forholdsvis like ut i størrelse og er basert på bunndelen og spjeldhuset til BOA motoren..

 

 

Eller hva med å tilpasse fronten av plenumet til spjeldhus fra 2.8 EFI og eventuelt montere trakter? Noen tanker rundt det?

BOA spjelduset har 2 spjeld, et på 55mm og et på 38mm, mens 2.8 EFI har 2 spjeld på 65mm

Link to comment
Share on other sites

" Nå skulle denne tråden til Slåstad RS egentlig handle om plenum til 2.9 12v N/A ikke 24v turbo. Så denne delen av diskusjonen burde kanskje flyttes til en ny tråd? Eller hva mener du Slåstad? "

 

Nei , bare kjør på !

Ikke helt ryddige noen av v6 trådene våre , så hvorfor denne?

Aldri noe godt uten at det er galt for noe.

Link to comment
Share on other sites

Så det du sier er at det er håp for plenumet hvis det monteres trakter?

For ellers det er jo ikke store forskjellene på plenumet "mitt" og det Heamot har laget. Begge er for turbo, ser forholdsvis like ut i størrelse og er basert på bunndelen og spjeldhuset til BOA motoren..

 

Det er mer enn håp. Jeg ser det slik at jo tidligere du får ladetrykk jo kortere kan innsuget være. Alt er kompromiss og gi-og-ta så det handler om prioriteringer.

1. Hvis du f.eks gikk for en kjempesvær turbo så hadde ett originalt innsug vært ett bra sted å begynne pga turboen trenger maksimalt med sugemotor-dreiemoment fra lave turtall for å spoole. På høye turtall trykker kjempeturboen store mengder luft gjennom motoren uten særlige problemer.

2. Engelskmennene bruker 2 "knøttsmå" turboer. Disse spooler tidlig og hardt uansett så for å flate momentkurven brukes veldig korte innsug. Dette gjør innsuget mindre "følsomt" og det hjelper på høyere turtall når baktrykket på de små turboene begynner å gjøre seg gjeldene.

3. Så har vi dette midt i mellom da og her er det mye som er ukjent, men jeg synes at det som heamot har ser både riktig og bra ut.

Eller hva med å tilpasse fronten av plenumet til spjeldhus fra 2.8 EFI og eventuelt montere trakter? Noen tanker rundt det?

BOA spjelduset har 2 spjeld, et på 55mm og et på 38mm, mens 2.8 EFI har 2 spjeld på 65mm

2,8 EFI gass spjeldene er nok mye mindre enn 65 mm. Faktisk mener jeg å ha regnet på det og arealet på de to tilsammen tilsvarer ett 67 mm spjeld. BOA spjeld huset derimot ser ut til å være helt glimmers.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Eller hva med å tilpasse fronten av plenumet til spjeldhus fra 2.8 EFI og eventuelt montere trakter? Noen tanker rundt det?

BOA spjelduset har 2 spjeld, et på 55mm og et på 38mm, mens 2.8 EFI har 2 spjeld på 65mm

 

Snakk om surrehue.. prøver igjen Boa har 1 x 55mm og 1 x 38mm. 2.8 EFI har (etter mine notater) 2 x55mm

Link to comment
Share on other sites

Snakk om surrehue.. prøver igjen Boa har 1 x 55mm og 1 x 38mm. 2.8 EFI har (etter mine notater) 2 x55mm

Jeg mener at 2,8 EFI har 2x47 mm spjeld (selve spjeldene, ikke huset) som tilsvarer 1x 67 mm, ganske nøyaktig det samme areal som BOA.

 

Hvor store er spjeldene i 2,9 12V EFI til sammenlikning?

Har ikke det i hodet, men de er betydelig mindre. 2,9 motoren er plombert overalt for å holde effekten nede.

Edited by RS 1000

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er iallefall skeptisk det det som ble gjort der. Lettvindtløsning. :(

Heamot har gjort dette på en god måte: http://i309.photobucket.com/albums/kk390/h...0m/DSC07972.jpg

Dette er resultatet til Micael S med 1,3 BAR ladetrykk.

http://i29.tinypic.com/23j3g4z.jpg

og disse toppene:

http://i36.tinypic.com/2197qw.jpg

Se hvor trangt det er rundt innsugsventilen på pluggsiden av forbrenningskammeret, det hvor mesteparten av luften passerer.

Sammenligne med Turbo Technics sine CNC freste forbrenningskammer. Se hvor åpent og "fritt" det er rundt innsugsventilene og se også tennpluggens merkelige plassering. => Det er enda mer effekt å hente ut fra den svenske Caprien. ;)

http://i152.photobucket.com/albums/s164/Fr...ivbilder712.jpg

 

 

Varför finns det ingen turbo technics motor som ger mer effekt än min då :) Lätt att spekulera men i slutändan så är jag väldigt ensam med att visa dessa siffror på en 12v 2.9 turbo :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener at 2,8 EFI har 2x47 mm spjeld (selve spjeldene, ikke huset) som tilsvarer 1x 67 mm, ganske nøyaktig det samme areal som BOA.

 

 

Har ikke det i hodet, men de er betydelig mindre. 2,9 motoren er plombert overalt for å holde effekten nede.

 

Mulig jeg husker feil, men har ikke 2,8 EFI ett ganske stort gass-spjeld? Mener da det..

 

2,9 har to like store gass-spjeld. Har ikke målene på de, men på øyemål synes jeg at det største spjeldet på BOA har samme størrelse som de på 2,9 12V. Og det minste, som er det som står oppe hele tiden er jo knøttlite. Det største åpner på vakuum over et visst turtall.

 

BOA gass-spjeldhus..

 

bilde2-2.jpg

Det er ikke en ting jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

Mulig jeg husker feil, men har ikke 2,8 EFI ett ganske stort gass-spjeld? Mener da det..

 

2,9 har to like store gass-spjeld. Har ikke målene på de, men på øyemål synes jeg at det største spjeldet på BOA har samme størrelse som de på 2,9 12V. Og det minste, som er det som står oppe hele tiden er jo knøttlite. Det største åpner på vakuum over et visst turtall.

Det minste spjeldet står ikke åpent hele tiden men det åpner først. Når det er nesten helt åpent blir det store spjeldet åpnet mekanisk. Ikke noe vakum som åpner spjeldet, kun mekanisk via gasswiren. Hadde vakumet åpnet det ville ikke motoren sluttet å akselerere når du slipper gassen..

 

 

2.8 MFI (k-jetronic) har et stort spjeld kanskje rund 65mm

28MFI.jpg

 

2.8i EFI har to like store spjeld med vertikale aksler og mekanisme på toppen

28EFI.jpg

 

2.9 EFI har to like spjeld med horisontal aksel og mindre diameter på spjeldene

29spjeld.jpg

Link to comment
Share on other sites

Det minste spjeldet står ikke åpent hele tiden men det åpner først. Når det er nesten helt åpent blir det store spjeldet åpnet mekanisk. Ikke noe vakum som åpner spjeldet, kun mekanisk via gasswiren. Hadde vakumet åpnet det ville ikke motoren sluttet å akselerere når du slipper gassen..

 

Toyota Prius tendenser.. :D

 

Husket vel feil da, og blandet 2,8 MFI og EFI. Fort gjort når man ikke pugger teorien på forhånd...

Og som om ikke det var nok så husket jeg feil når det gjaldt størrelsen på 2,9 spjeldene også. Fordi det største spjeldet til BOA er nok større.

Edited by grandisjohn

Det er ikke en ting jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

Varför finns det ingen turbo technics motor som ger mer effekt än min då :) Lätt att spekulera men i slutändan så är jag väldigt ensam med att visa dessa siffror på en 12v 2.9 turbo :)

Jeg mener det er fordi det rett og slett hadde blitt ALT for dyrt. GIK sin Ford V6 sats kostet vel kr. 95 000,-

 

TT sin 1. prioritet er holdbarhet og samarbeidet med Ford gjør at man beholder nybilsgaranti selv etter turbokonverteringen. :) Bilen skal altså tåle å kjøres med full gass gjennom hele tyskland hver dag hele levetiden.

Dernest er det respons og så dreiemoment kurven som prioriteres.

323 hk motoren hadde vel 0,25 BAR allerede på 1750 o/min og det sier endel?

 

Det er nok ingen utfordring for TT å ta ut massevis av effekt og rase motorene titt og ofte slik som er typisk for drag racing, men det er ikke dette de har interesse for eller driver med. De er nok rett og slett for store og for seriøse.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Länken funkar inte, orkar inte registrera mig för att kolla på en länk. lägg upp specen här, alltid kul att se att fler tar steget mot mycket effekt

 

 

Snip...

 

Engine is rebuilt thanks to mike at Boost Performance and Minker Dave and is now running 517bhp with 540lbs/ft torque!!. Hopefully it will stay together. there were no problems on the rollers. Need to uprate clutch again to a twin plate clutch as it slips when using the full throttle gesr change. Hope to get that sorted this season so I can really release it full potential. Who ever said the 12v could not produce real power!!

 

Girdled sump which bolts up through the sump into the main caps strengthening the bottom end allowing the engine to rev to 7500rpm. Lightened and balanced bottom end. Tuftrided 24v crank and pulley. Steel 'H' beam rods. Ceramic coated forged low compression pistons, lowering compression to 7.1. Custom made headgasket with Wills rings. ARP stud set with head strengthening bar. High volume oil pump. Gas flowed and ported big valve heads with sodium filled exhaust valves. Boost Performance high lift camshaft, Garrett GT-28 roller bearing turbos. Exhausts by Design stainless steel exhaust. Pro Alloy intercooler, radiator, and oil cooler, Electric water pump, Torque of the Devil supplied and fitted Omex ECU, Siemens Deka injectors, 24v coil pack. Uprated breather system. Adjustable boost controller. 50bhp Nitrous kit to help eliminate turbo lag. Reyland Straight cut geabox with hydralic clutch. Twin plate clutch in development from Helix will be fitted at some point as the single plate clutch slips under full throttle gear change conditions.

Link to comment
Share on other sites

Hvor store er spjeldene i 2,9 12V EFI til sammenlikning?

Det er en på FordPower som mener de er 44mm...

 

Det er mer enn håp. Jeg ser det slik at jo tidligere du får ladetrykk jo kortere kan innsuget være. Alt er kompromiss og gi-og-ta så det handler om prioriteringer.

1. Hvis du f.eks gikk for en kjempesvær turbo så hadde ett originalt innsug vært ett bra sted å begynne pga turboen trenger maksimalt med sugemotor-dreiemoment fra lave turtall for å spoole. På høye turtall trykker kjempeturboen store mengder luft gjennom motoren uten særlige problemer.

2. Engelskmennene bruker 2 "knøttsmå" turboer. Disse spooler tidlig og hardt uansett så for å flate momentkurven brukes veldig korte innsug. Dette gjør innsuget mindre "følsomt" og det hjelper på høyere turtall når baktrykket på de små turboene begynner å gjøre seg gjeldene.

3. Så har vi dette midt i mellom da og her er det mye som er ukjent, men jeg synes at det som heamot har ser både riktig og bra ut.

 

2,8 EFI gass spjeldene er nok mye mindre enn 65 mm. Faktisk mener jeg å ha regnet på det og arealet på de to tilsammen tilsvarer ett 67 mm spjeld. BOA spjeld huset derimot ser ut til å være helt glimmers.

 

I mitt tilfelle blir det nok punkt 3. Men jeg vet ikke størrelsen på turboene annet en at de heter T3 og at et tilsvarende oppsett funket bra i en TRV. Men det står vel noen nummer på de så det går ann å finne ut?

Både motor og deler står slik plassert akkurat nå at det er vanskelig å komme til for å ta bilder og jeg regner ikke med det går an å se noe mer ut av noen bilder jeg har på pc'n?

 

TRV'en var jo en bane bil, kan jo være det ikke passer så bra i en "fastroad" Capri..

 

IMG_2774.jpg

 

IMG_2777.jpg

 

IMG_2770.jpg

 

 

En av grunnene til at jeg nevner EFI spjeldet er også det at det ville sett bra ut med de to innløpene når det er twin turbo.

(skal jo ikke bare gå bra, må jo se bra ut også B) )

Jeg har som sakt målt spjeldene (innvendig) på 2.8 EFI tidligere og notert meg 55mm pr stk, men kan jo ha målt/skrevet feil.. Og jeg har ikke et spjeldus tilgjengelig akkurat nå for å dobbeltsjekke.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...