Jump to content

BILTEMA


Recommended Posts

Biltema lakksprøyte, er det noen som har testa denne "proff" sprøyta deres? har kjøpt denne for bare eitt formål.

Og det er for å lakke bilen under.

 

Jeg kan love deg at den holder i massevis viss du skal lakkere under bilen. Men er lakken for tykk så kan den begynne å dryppe litt under spissen ut av luftdysene...

 

Lakkert med Tema proffsprøyte

IMG_0734.jpg

Edited by tonyku

-91 535i Turbo

-94 530i delebil

-98 E36 Touring

Link to comment
Share on other sites

Får man disse sprøytene med overliggende beholder, og filter på Biltema? Har kunn en toppmata uten filter, og skulle hatt en med filter til "finere" lakker :P

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Proffsprøyta på tema er med overliggende beholder og du får med 2 filter.

 

Filter til å filtrere lakk kjøper du jo bare viss du vil ja bort de fineste urenhetene i lakken. Men er det vits viss det skal være under bilen ?

Edited by tonyku

-91 535i Turbo

-94 530i delebil

-98 E36 Touring

Link to comment
Share on other sites

Jeg tenkte da å lakke bilen på oversida :) Med sprøyta jeg har, som er uten filter, bruker jeg få små støvpartikler med i lakken. Men funker fint til ting under bilen. Må vel stikke innom nye biltema i Bodø å ta en kikk :P

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

den nye proff sprøyta til biltema er 100ganger bedre å bruke enn den gamle typen som ikke har filter. den gamle typen er noe møkk, som knapt kan bruke til å grunne med. for da skal man omtrent slipe uansett.

Link to comment
Share on other sites

Enig med RsMuffe her..

Har selv den sprøyta og den funker bra!! Men det må jo også sier at det kommer jo også ann på personen som lakkerer! kan man ikke lakkere så nytter det ikke hvor bra sprøyta er ;)

 

Truckdriver:

Støvpartikler har vel mere med hvor man lakkerer..

Mvh. Trones...
87. Merkur XR4TI.
06. Ford Focus 3 dørs. MS Sport. (til salgs.)

69. Ford Capri 1600GT. 80. Ford Fiesta(til salgs). 08. Ford Mondeo 2.0 tdci.

 

HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan refineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.
 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Truckdriver:

Støvpartikler har vel mere med hvor man lakkerer..

 

Snakker her om partikler som kommer ut igjennom sprøyta, med lakken. Sansynligvis fra når jeg rører om i lakken. Mener ikke støvpartikler som kommer fra miljøet rundt.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

jeg har denne sprøyta fra biltema med overliggende tank, lenge siden jeg brukte den men skal snart bruke den igjen. Man stiller jo arbeidstrykket på sprøyta, men hvordan vet man hva arbeidstrykket ligger på og når man stiller?

Link to comment
Share on other sites

Guest BossCat
jeg har denne sprøyta fra biltema med overliggende tank, lenge siden jeg brukte den men skal snart bruke den igjen. Man stiller jo arbeidstrykket på sprøyta, men hvordan vet man hva arbeidstrykket ligger på og når man stiller?

 

 

Hvilket arbeids trykk lakkprodusenten anbefaler for det gjeldende produktet står oppgitt i teknisk datablad på den lakken du skal sprøyte, og husk og holde avtrekkeren inne når du justerer trykket

Link to comment
Share on other sites

jeg har denne sprøyta fra biltema med overliggende tank, lenge siden jeg brukte den men skal snart bruke den igjen. Man stiller jo arbeidstrykket på sprøyta, men hvordan vet man hva arbeidstrykket ligger på og når man stiller?

Man stiller ikke arbeidstrykket på sprøyte, den stiller man på kompressoren. Luftemengden stiller man på sprøyta. Du må ha manometer på utgangen fra kompressoren så åpner du full flow på sprøyta(skrur dyseregulatoren over halveis ut og holder avtrekkeren inne). Manometeret skal da vise 4-4,5 bar(står på lakkboksen) på full flow. På den sprøytetypen du beskriver kan du evt strupe luftmengden på regulatoren i bunn av håndtaket(var kanskje det du mente) for lettere lakke inne i fks hulrom eller trange fordypninger eller for "touch up".

Edited by xr4ti
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Drar denne opp igjen istedenfor å lage ny tråd.

Båtlakk som folk bruker fra biltema? Dysestørrelse er mest egnet for lakken og biltemasprøyta? Beste komboen altså. Vurderer sterkt å lakkere bilen selv.

 

brukte den som fulgte med sprøyta.

Link to comment
Share on other sites

Jeg sprøyta med båtlakken, men da på båt, med en 1,3 dyse- 1,6 ca bar tror jeg jeg hadde inn i sprøyta. Resultatet ble mer en bra til en båt å være ;) Dette var da en Sata 4000- altså en proffsprøyte, men tror ikke det skal ha så veldig mye å si på trykk og sånn ;)

Edited by D.D.Wernberg

Ford Sierra 5dr '87 2.0i

Ford Sierra 3dr '86 2.9i

Dodge Dart '73 slant six

Prosjekttråd Brødrene Wernberg

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

er det denne lakken flere annbefaler fra biltema for tiden? http://www.biltema.no/no/Bat/Kjemikalier/Maling-og-lakk/2-komponent-polyuretanlakk/

Hørt flere annbefale en grei 2 component lakk fra BT. Er noe understellsgreier jeg skal ha litt farge på.....

1996 Ford Mondeo 2.0 4x4 Kombi Og noe anna fordmorro,

2000 Audi A4 TQ Avant

2000 Audi A3 1.8T

2004 Audi A3 Latskap (samboerens)

2008 Renault Traffic arbeisbil

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...