Jump to content

Tenningsforsterker Cosworth


armani

Recommended Posts

tenkte på dette, men må vell ha ett slags fantastisk værktøy for å få bora hull der eller ? :) er jo litt trangt

 

Drill ;)

Brukte selvborrende skruer jeg. Nå mente jeg altså å feste den "hengende på veggen" ute på innerskjermen :)

 

Slik f.eks.

DSC01488.jpg

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

tror jeg går for å få montert den inni bilen da enn eller annen lur plass :) er ikke direkte pen eller liten den der saken :closedeyes:

Ikke glem at denne lader opp coilen med 480V? (om jeg husker rett i farten), den har tykke ledninger tilkoblet batteriet så den bruker endel strøm.

Det anbefales å gi denne en plassering som gir den luftavkjøling. Optimal plassering er fremfor radiatoren. Jeg monterte min på den originale intercooleren fremfor motoren. Coiler og tenningsmoduler mister kraft for hver eneste grad de blir oppvarmet.

 

De seriøse monterer termomentertape rundtomkring i motorrommet og monterer så coilen på det kaldeste stedet. ;)

 

EDIT:

Måtte bare: :D

Edited by RS 1000

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Ikke glem at denne lader opp coilen med 480V? (om jeg husker rett i farten), den har tykke ledninger tilkoblet batteriet så den bruker endel strøm.

Det anbefales å gi denne en plassering som gir den luftavkjøling. Optimal plassering er fremfor radiatoren. Jeg monterte min på den originale intercooleren fremfor motoren. Coiler og tenningsmoduler mister kraft for hver eneste grad de blir oppvarmet.

 

De seriøse monterer termomentertape rundtomkring i motorrommet og monterer så coilen på det kaldeste stedet. ;)

 

EDIT:

Måtte bare: :D

 

Det var gnisten sin det!!

Link to comment
Share on other sites

Det var gnisten sin det!!

Ja det er en vannvitig kontrast til hvermansen sine greier, men som vi forstår, faktisk ikke unødvendig på disse motorene. Amerikanerene og Australia er kravstore og derfor også svært flinke på tenningsanlegg. Her til lands ansees ofte det originale som "godt nok", dessverre. Ikke uforståelig det puster og puffer og fusker og skyter store deler av året.

 

Hehe, fytti helsikke :P

Nemlig!, og hvor er wastedspark og og multicoil dillet? Sikkert på parkeringsplassen ett godt stykke unna. :lol: ;)

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har plassert min bak batteriet, på baksiden av den blekkplata som deler motorrommet fra coupevifta. Ser den ikke med mindre du veit hvor du skal titte..

 

det var smart :) får håpe jeg har plass der bak, fra hukommelsen så mener jeg det er litt lite med plass

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Skal nå kjøpe ny tenningsforsterker, det står mellom MSD6A og MSD6AL. Hva burde jeg velge? De nye boksene ser ganske bra ut i forhold til de gamle, nytt og slankere design på de! Heller nå mot MSD6AL 6425. Har splitter ny grp a coil så er usikker på om jeg trenger å bytte den ut? Koster ikke all verden for en blaster SS coil, men er det "nødvendig"? De er så svære syns jeg.

 

msd_ignition_digital_6al_module_img_1482_small.jpg

 

:D

Edited by armani

2wd sierra cosworth

Link to comment
Share on other sites

Det må nesten RS1000 svare på, men av erfaring kan jeg si at den jeg linka til fungerer bra.

 

Lada 1.85 med Netics E50 med NGK BCR8ES, null fusk uten å banke ned åpning.

Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Link to comment
Share on other sites

Forskjellen på 6A og 6AL er vel meg bekjent kun at AL har integrert turtallsperre. Dette ligger som regel i chipet fra før og blir da unødvendig å legge ekstra kroner i på forsterkeren. Jeg har kjørt GrA coil og 6A i åresvis og synes det virker veldig bra. Får garantert noe som er langt bedre, men ser den kombon som god nok. Ikke tegn til smelling og kutting, og bytte plugger gjør jeg hver vinter bare for å ha gjort det.

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jeg prøver først med kun forsterkeren, så får jeg evt kjøpe ny coil senere :) Kjekt å prøve ut denne. Venter i skrivende stund på ny chip fra Pukkelrygg, og han anbefalte tenningsforsterker for å ikke blåse ut gnisten. Han er veldig travel om dagen så var utrolig letta da han ringte! Utrolig bra fyr.

2wd sierra cosworth

Link to comment
Share on other sites

Det må nesten RS1000 svare på, men av erfaring kan jeg si at den jeg linka til fungerer bra.

 

Lada 1.85 med Netics E50 med NGK BCR8ES, null fusk uten å banke ned åpning.

 

Når jeg tenker meg om så satt du på med meg på Moholt med bl.a dette :)

Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Link to comment
Share on other sites

Stemmer :) Fungerte bra den! Syns E50en var litt i tregeste laget, men det var du nok enig i :) Hva oppsett blir det på prosjektet du holder på med nå?

 

Må jeg ha noe tach adapter for å få turteller med detta?

2wd sierra cosworth

Link to comment
Share on other sites

Virker som det er litt hipp som happ om det funker ell ikke synes jeg. Det har alltid fungert for meg uten, mens andre må ha den uten at jeg har sett hva ssom har utgjort den store forskjellen...

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ja du må ha tach adapter PN 8910, denne :

 

http://www.ebay.com/itm/MSD-8910-Tach-Adapter-for-Electronic-Ignition-Systems-/380309203330?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item588c31e982&vxp=mtr

 

Mitt nåværende prosjekt er dette, MR2 Turbo, blir Cosworth igjen etter den.

 

Jeg er LITT lei av å sparkle glassfiber, Bolt on my ass :lol:

 

01032012264.jpg

Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Link to comment
Share on other sites

Haha :D

 

Det er to alternativer på den tach adaptern:

 

MSD Ignition 8910-EIS - MSD Current Limited Ignition Tachometer Adapters

 

og

 

MSD Ignition 8910 - MSD Non-Current Limited Ignition Tachometer Adapters

 

Hvem skal jeg ha ?

2wd sierra cosworth

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...