Jump to content

Bygge om bakstilling på cosworth


tomnsr

Recommended Posts

Det er billig med Ford, der er tvangstankene om at alt MÅ modifiseres ene og alene fordi det KAN modifiseres som er dyre.. Mange penger å spare på gode psykologer :-)

 

Vi snakker faktisk om Ford her. Det meste må moddes eller oppgraderes skal det bli bra.

83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015

85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014

85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:)

88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013

88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5

Link to comment
Share on other sites

Ingen klarer å la noe være orginalt. Det er da det blir ball

83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015

85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014

85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:)

88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013

88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5

Link to comment
Share on other sites

Det er bullshit. Alle modifikasjoner kommer som regel med en forbedring og ti ulemper, så jo mer du modifiserer til verre rakleverk blir det.

 

Du har faktisk et godt poeng her, men bakstilling og bremser er to oppgraderinger man gjerne kan gjøre for å få mest ut av en bil som skal på bane.

Skal du kun kjøpe melk på butikken kan man kjøpe en mondeo.

Link to comment
Share on other sites

tomnsr@ tøft.. noen muligheter for å dele de målene her? :rolleyes:

 

jeg har en org bakstilling liggende i garasjen nå og vinkelsliperen er heller ikke langt unna :)

 

cosworth540@ sporbredden er litt mere på frosk enn sierra og det bakerste feste/difffestet er ikke likt..

 

her er billederne af en scorpio cosworth bagbro med 7,5" bagtøj, tykke trækaksler og en 22mm krængningsstabb

 

IMAG02031.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 6 months later...

Strutsen i racefix har bygget med M5 diff og brukt eksenterforinger fra e36 til camberjusteringer, så slipper en salt og sandmarinerte uniballs også.

 

hva tar han for ei komplett bakhjulstilling med M5 diff, drivaksler og div, bolt-on til cossie da?

RS 500 Cosworth edition

Link to comment
Share on other sites

Har lånt meg et SCS bakstell og jiggene til høyre og venstre bærearmene er ferdig.

 

Bakrammen er 99 % ferdig, men jeg er ikke helt fornøyd med løsningen til de indre

bærearms innfestningene.

 

Uniballene som SCS har brukt er solide saker, de har 7/8" kropp og 3/4" hull +

de er i rustfritt så det er håp for litt levetid også.

 

Bakdelen er prisen, hver av de koster £ 120 + justerings hylsene.

 

Å tilpasse en BMW diff i bakrammen er rimelig enkelt siden de store BMW diffene går

med 108mm ledd, det som kan være en utfordring er lengden på drivakslingene men

med å blande litt BMW og Ford deler skal det gå ann.

Edited by autronic

XR8 ( XR4x4 med 1UZFE )

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

hvorfor bygge om å prøve å få til noe du ikke greier bedre en den orginale dritten, da du kan kjøpe en ubrukt adrenaline bakstilling for 10000kr på finn.no/torget i morgen?

Fordi Adrenaline bakstillingene har noe frynsete rykte? Fordi noen tror de kan lage noe like bra selv? Fordi noen er for gjerrige?

Link to comment
Share on other sites

fryneste adrenaline rykte går på kundeservice, ikke på produktet. lager du en jigg må fortsatt ut noen 1000 for kvalitets uniballs med justeringshylser.

men hvis noen som har en 6graders bakstilling liggendes er villig til å låne den bort for å lage jigg, er det smal sak å lage en. men dette forumet har mange nav-tilsatte hobby ingeniører så å lage en bakstilling selv blir bare med tanken for de fleste, og jeg tenkte derfor det hadde vært en lettvint løsning for noen å bare kjøpe en ferdig :-)

Link to comment
Share on other sites

fryneste adrenaline rykte går på kundeservice, ikke på produktet. lager du en jigg må fortsatt ut noen 1000 for kvalitets uniballs med justeringshylser.

men hvis noen som har en 6graders bakstilling liggendes er villig til å låne den bort for å lage jigg, er det smal sak å lage en. men dette forumet har mange nav-tilsatte hobby ingeniører så å lage en bakstilling selv blir bare med tanken for de fleste, og jeg tenkte derfor det hadde vært en lettvint løsning for noen å bare kjøpe en ferdig :-)

Ryktet går på firmaet, som forøvrig ikke eksisterer lengre, men også på bakstillingene som det har vært problemer med ;)

Link to comment
Share on other sites

Ryktet går på firmaet, som forøvrig ikke eksisterer lengre, men også på bakstillingene som det har vært problemer med ;)

Eneste jeg har hørt om bakstillingene var på de første stg 3 kunne vibrere ved mye power og bra grep. Et problem som ikke eksisterer på stg2. Bra de ikke eksisterer lengere, de var forferdelig å handle med :-p

Link to comment
Share on other sites

Eneste jeg har hørt om bakstillingene var på de første stg 3 kunne vibrere ved mye power og bra grep. Et problem som ikke eksisterer på stg2. Bra de ikke eksisterer lengere, de var forferdelig å handle med :-p

 

 

For svake og får ikke justert dem innforbi måla, er noe folk klager på

Link to comment
Share on other sites

hva er målene som blir brukt sammen med 6grader bakstilling? tenker på foran og bak.

 

Camber og spissing du tenker på?

 

For vei, anbefalt av "guru" Mike Rainbird: Framme 1,5grad negativ camber 2mm toe in. Bak 1,5 grad negative camber 3mm toe in.

Link to comment
Share on other sites

ikke akkurat noe NAV`er, men har likevell en jigg i garasjen, og har stygge planer om å lage ferdig den første bakstillinga i løpe av sessongen..

 

Men ikke ille med 10 lapper for ett ferdig produkt, selv om jeg syns halve morroa er og få gjort så mye som mulig selv.

 

Pris er jo alfaomega, betaler jo nokk "cosworth skatt" som man gjør på disse delene..

alt i alt havner vell min ut på rundt 5000 ferdig på bil tenker jeg.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...