Jump to content

Bygge om bakstilling på cosworth


tomnsr

Recommended Posts

Jeg ser på dette som noe enn kan fikse selv, så tenkte egentlig å prøve.

Er det noen som veit hvor det er mulig å kjøpe tilsvarende unibals osv?

Har en plan om å få vannskuttet stålplater for å forlenge innfestningen til 6grader..

Link to comment
Share on other sites

hva med oss som liker foringer a? finnes det noen butikker som selger deler slik at man kan bygge som justerbare armer med foring foran?

 

altså hylse med lings gjenger, hylse med vanlige gjenger og gjengestangen imellom med lings å vanlig gjenger slik at man kan justere ting uten å demontere alt.. selve hylsen til foringen kan gjenbrukes fra bakstillingen så den er lett, men justeringen finner jeg ingen steder..

TCA6B_1.jpg

Link to comment
Share on other sites

hva med oss som liker foringer a? finnes det noen butikker som selger deler slik at man kan bygge som justerbare armer med foring foran?

 

altså hylse med lings gjenger, hylse med vanlige gjenger og gjengestangen imellom med lings å vanlig gjenger slik at man kan justere ting uten å demontere alt.. selve hylsen til foringen kan gjenbrukes fra bakstillingen så den er lett, men justeringen finner jeg ingen steder..

 

 

En kompis, brukte eksenterbolter og lagde avlange hull, for justering av spissing og camber. Men blir jo ikke en det samme som 6graders bakstilling uansett

Link to comment
Share on other sites

hva med oss som liker foringer a? finnes det noen butikker som selger deler slik at man kan bygge som justerbare armer med foring foran?

 

altså hylse med lings gjenger, hylse med vanlige gjenger og gjengestangen imellom med lings å vanlig gjenger slik at man kan justere ting uten å demontere alt.. selve hylsen til foringen kan gjenbrukes fra bakstillingen så den er lett, men justeringen finner jeg ingen steder..

TCA6B_1.jpg

 

Tror ikke polyforinger er det beste om du skal ha justerings muligheter på camber å spissing på en sånn bakstilling, tror det vil bende litt gitt

Edited by r2d2
Link to comment
Share on other sites

Tror ikke polyforinger er det beste om du skal ha justerings muligheter på camber å spissing på en sånn bakstilling, tror det vil bende litt gitt

 

foringer i forstilling går da helt fint.. å der blir det justert i alle rettninger..

 

desuten vet jeg at om jeg bygger om en bakstilling til bilen min vil jeg ha mest mulig av vinklene riktig uten å måtte justere de inn i ettertid.. så tviler på at det blir noe unormalt brytningskrefter krefter om alt blir gjort skikkelig..

Link to comment
Share on other sites

£850+200 i frakt og ca 25% mva... Ikke billig akkurat.

Har tenkt litt på å lage en jig utifra måla på denne, som kan lånes ut til de som ønsker å prøve selv. Får se når den dukke opp.

Edited by tomnsr
Link to comment
Share on other sites

Har hengt meg litt opp dette her:

Noen av de raskeste gruppe a sierrane var Eggenberger bilene. de hadde 6graders forskyvning som bla adrenaline. dette var nok ganske nerme den idielle forskyvingen for gode camber og sporingskurver, mens bakre statiske rollcenter ble brukbart.

 

Men da må menes 6grader forskyvet fra 0grader linja?

 

Og er 90mm en fasit på dette? som tegningen tilligere i tråden?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...