Jump to content

Roadtrip til England, hva blir utfallet av dette tro?


2.8i TIC

Recommended Posts

Da går turen til englang på onsdag, besøke Capri Club International. Ta med seg masse gode capri deler hjem igjen, noen deler til meg, noen til andre og noe til CCN.

Kanskje det mest spennende med turen er de største delene som fyller opp bilen, er et komplett kit bredding og spoilere for å bygge om til 73mod RS3100 GAA.

 

Veit egentlig ikke enda hvilke planer som blir satt i live, men kittet skal ihvertfall på en bil innen rimelig tid, og målet er å bygge opp en bil så lik som mulig en av de ekte race bilene. Da følger jo selvfølgelig også all dekor, felger og resten utseendemessig. GAA motor kommer nok ikke i denne, da det ikke finnes slike for salg, og kommer de for salg selges de for mange mange tusen... :P

 

Legger ut noen bilder av herligheten, noe av det råeste som er å oppdrive etter min mening..:)

 

Ford-Capri--233873.jpg

479700874_31a7f4fe72.jpg

capriwallpkopietrg.jpg

 

:wub: :wub:

Link to comment
Share on other sites

Er vell en slik, som står hos Ford i Øystese. Han som eier den, driver Ford der nede. Er vell plast på mattene ennå, visst han ikke har tatt den av nå

 

Kan være han har fler, men tror det bare er disse 2 som står på ØMV.

 

 

08112009725.jpg

 

08112009726.jpg

 

 

 

2,8TIC: Har du plass til ett breddekitt til i bilen da? ;)

Granada MK1 Sta.Vogn Chevy V8 1977mod

Capri MK1 1300GT 2.0 Cosworth 1969mod

Chevy Silverado pickup 6.6TDI 2001mod

Chevy Corvette Stingray L82 1976mod

Link to comment
Share on other sites

Har ingen direkte planer om at kittet skal på den hvite nei..

 

Nei den som står i Øystese er en Cologne bredda race bil, husker ikke helt om det er RS2600 eller RS3100... Men veldig ulik det som jeg skal ha.

Ørja, trur nok ikke det er plass til et til, dessuten så er det bestillingsvare..

Link to comment
Share on other sites

Er ganske sikker på at den blå/grå der som står på ØMV ikke er en ekte RS men er puttet på mye gromme deler osv. Er colonge breddet ja.

 

Den orange er en 1600L org. med zaka bredding og 2,8i resten mener jeg....

Granada MK1 Sta.Vogn Chevy V8 1977mod

Capri MK1 1300GT 2.0 Cosworth 1969mod

Chevy Silverado pickup 6.6TDI 2001mod

Chevy Corvette Stingray L82 1976mod

Link to comment
Share on other sites

Er ganske sikker på at den blå/grå der som står på ØMV ikke er en ekte RS men er puttet på mye gromme deler osv. Er colonge breddet ja.

 

Den orange er en 1600L org. med zaka bredding og 2,8i resten mener jeg....

 

Tja, eg er heilt sikker på at du tar feil ang. MKI.

¨

Det er ein så ekte RS som du kan greie å få den. Putta full av utstyr er den også ja, alt fra Ford`s eget RS-forhandler nett.

Slik eg har forstått dette er denne bilen kjøpt i Sveits, trur eg det var, kjørt rett ut fra Ford forhandler og rett inn på nærmeste RS Garage. Der ble lista over RS spec. avhuka på nesten alle punkt. (Eiger har alle papir). Dette er ein RS 2600.

Dersom ein er stødig i tysk og dette blir leselig, kan ein lese seg frem til litt info her; 35255js.jpg

 

Den orange var/er ein 74 1.6L ja.

Starta livet gul utvendig og brun inni. Slik var den heilt til nåverande eiger overtok den. Det står ein 2.8 gasser motor i denne pr. i dag.

 

Zaka bredding???, meiner du Zakspeed bredding? Dette er vel Ford sitt eget RS bredde kitt, dersom eg ikkje husker heeilt feil er det også et ORGINAT RS kit som er montert på denne?

I alle fall må dette være ein av Norges finaste utførete breddings-jobb på ein Capri!

Link to comment
Share on other sites

Ok. Er nokk riktig det du sier der ja Taunus S ;)

 

 

Trodde den mk1 var bygget opp fra grunn osv. forstod det som han var glad i å resturere biler.

Nice at det er en org RS da. Vet bare om en annen bil som skal være en org. RS

 

10.jpg

 

09.jpg

 

 

Han selv eller en som jobber der har hvist kjøpt gamle caprien til Roger og å holder på å restaurere den nå.

capri.jpg

Edited by GranadaMK1

Granada MK1 Sta.Vogn Chevy V8 1977mod

Capri MK1 1300GT 2.0 Cosworth 1969mod

Chevy Silverado pickup 6.6TDI 2001mod

Chevy Corvette Stingray L82 1976mod

Link to comment
Share on other sites

Ok. Er nokk riktig det du sier der ja Taunus S ;)

 

 

Trodde den mk1 var bygget opp fra grunn osv. forstod det som han var glad i å resturere biler.

Nice at det er en org RS da. Vet bare om en annen bil som skal være en org. RS

 

 

 

 

Nei,nei,nei. Må`kje tru på evntyr veit du :rolleyes: .

 

Den blå du linka til er rota til mange gode røvarhistorier ja. It``s a space-ship, no wait! it`s a plane, no,no it`s SUPERMAN!! Ohh!!... it was just a bird...

Bilen kom til Voss frå Vik i Sogn, blei i allefall henta der. Husker godt historier om 200 km opp Vikjalie :whistling:. Dette var for ca. 20-25 år siden. Kjøper, (som fortsatt eiger og har bilen, etter det eg veit), var da 16 år.

 

Dette her var eit heilt vilt råskinn som alle hadde høyrt om og nesten ingen hadde sett, akkurat som Jesus! Og jammen har den vert mykje utrulig!! Eg har høyrt at det er ein RS2600I, at det er ein RS 2.6 uten injection, RS3000, kva no en det er, og det siste var vel at det var ein GT3000.

 

Då kan eg avsløre følgande;

 

Bilen er IKKJE ein 73 RS!!

 

Dette er den mest solgte av alle MKI Capriene i Norge, nemmlig ein 1969 1.6 GT. Dersom eg ikkje husker feil, har den opprinnlig vert kvit med svart vinyltak.

Det seier i allefall ID-platene og Chassinr.

 

Bilen blei aldri registrert og tatt i bruk av ukjente årsaker, har høyrt rykter om papir problemer, desse kan ha rot i chassi forandringene, har mest tru på at vanskelige godkjennings-innstaser har "problematisert" motorbytte litt for mykje, dette er da antagelser frå mi side.

 

Bildene er tatt, etter det eg kjenner til,som er det siste "forsøket" på oppstandelse for denne fugl phønix. Husker eg ikkje feil blei den lakka i lokala i bakgrunnen, for så bare å bli sett ut under pressenning i et par-tre fem år, eller så, bli påkjørt og oppsprukken i sparkel og bredding.....

 

Eier er/har vert lite intressert i salg. Tru meg, både eg og andre har prøvd.

 

Uansett, heilt kul bil, som i mine auge burde fått sett ut som ein MKI serie 1, snarare en ein face-lift.

 

Der du har tatt bilda er det ingen som har hatt sitt daglege virke siden på 1980 tallet, så tviler på at noen som jobber der har kjøpt ex. Ronny bilen, (dette var vel også ein 69/70 med 73 baklys montert på INNSIDEN??? av bakplata???).

Kjenner ikkje til at den røde er her på bygda i dag?

 

ØMV MKI, dersom det er den du sikkter til, er etter det eg kjenner til, kunn lakkert etter den kom til Norge, denne bilen er kjøpt for harde, (og mange), KR. i SVÆRT god, (unik) stand.

Han du kjøpte den blå MKI din av, husker du delebilen hans?? Plommerød på farge?

Den var det eigeren av RS`n som fekk i bursdagspresang av kolleger. Da var den heil og fungerande i kjørbar stand. Etter x-antall i bakgården uten for bedrifta til vedkommande med opne ruter og panser, deler laust i og rundt bilen, ja da veit du korleis den såg ut??

 

Har du foresten ide`om kor denne blei av??

 

Eigaren av den oransje 74 derimot..... (Han har jo ein til også).

Link to comment
Share on other sites

Nei,nei,nei. Må`kje tru på evntyr veit du :rolleyes: .

 

Den blå du linka til er rota til mange gode røvarhistorier ja. It``s a space-ship, no wait! it`s a plane, no,no it`s SUPERMAN!! Ohh!!... it was just a bird...

Bilen kom til Voss frå Vik i Sogn, blei i allefall henta der. Husker godt historier om 200 km opp Vikjalie :whistling:. Dette var for ca. 20-25 år siden. Kjøper, (som fortsatt eiger og har bilen, etter det eg veit), var da 16 år.

 

Dette her var eit heilt vilt råskinn som alle hadde høyrt om og nesten ingen hadde sett, akkurat som Jesus! Og jammen har den vert mykje utrulig!! Eg har høyrt at det er ein RS2600I, at det er ein RS 2.6 uten injection, RS3000, kva no en det er, og det siste var vel at det var ein GT3000.

 

Då kan eg avsløre følgande;

 

Bilen er IKKJE ein 73 RS!!

 

Dette er den mest solgte av alle MKI Capriene i Norge, nemmlig ein 1969 1.6 GT. Dersom eg ikkje husker feil, har den opprinnlig vert kvit med svart vinyltak.

Det seier i allefall ID-platene og Chassinr.

 

Bilen blei aldri registrert og tatt i bruk av ukjente årsaker, har høyrt rykter om papir problemer, desse kan ha rot i chassi forandringene, har mest tru på at vanskelige godkjennings-innstaser har "problematisert" motorbytte litt for mykje, dette er da antagelser frå mi side.

 

Bildene er tatt, etter det eg kjenner til,som er det siste "forsøket" på oppstandelse for denne fugl phønix. Husker eg ikkje feil blei den lakka i lokala i bakgrunnen, for så bare å bli sett ut under pressenning i et par-tre fem år, eller så, bli påkjørt og oppsprukken i sparkel og bredding.....

 

Eier er/har vert lite intressert i salg. Tru meg, både eg og andre har prøvd.

 

Uansett, heilt kul bil, som i mine auge burde fått sett ut som ein MKI serie 1, snarare en ein face-lift.

 

Der du har tatt bilda er det ingen som har hatt sitt daglege virke siden på 1980 tallet, så tviler på at noen som jobber der har kjøpt ex. Ronny bilen, (dette var vel også ein 69/70 med 73 baklys montert på INNSIDEN??? av bakplata???).

Kjenner ikkje til at den røde er her på bygda i dag?

 

ØMV MKI, dersom det er den du sikkter til, er etter det eg kjenner til, kunn lakkert etter den kom til Norge, denne bilen er kjøpt for harde, (og mange), KR. i SVÆRT god, (unik) stand.

Han du kjøpte den blå MKI din av, husker du delebilen hans?? Plommerød på farge?

Den var det eigeren av RS`n som fekk i bursdagspresang av kolleger. Da var den heil og fungerande i kjørbar stand. Etter x-antall i bakgården uten for bedrifta til vedkommande med opne ruter og panser, deler laust i og rundt bilen, ja da veit du korleis den såg ut??

 

Har du foresten ide`om kor denne blei av??

 

Eigaren av den oransje 74 derimot..... (Han har jo ein til også).

 

 

Hehehe...

 

Ja var skeptisk til at den blå var en ekte RS.

Snakket litt med eigeren av den pga. han har en mk2 granada med v8 twinturbo og. Da nevnte han at han hadde en capri RS stående osv....

 

Ja den blå GT 2000 jeg hadde ble kjøpt av en kompis av meg av Rune H. Rune skulle egentlig hugge den, men synes den var for bra til det.

Jeg kjøpte den med en gang av kompisen min siden han egentlig har nokk prosjekter.

Etter jeg så litt på bilen så så jeg jo fort at det var gjort mye dårlig arbeid der. Men bilen var ganske komplett og ikke noe håpløst prosjekt.

Jeg solgte den til en kar i Haugesund. Eldre kar som hadde hatt capri som ungdom osv. osv. skulle pusse den opp over fler år. Er en stund siden jeg har snakket med han nå.

4cf3c58c.jpg

 

47edc8bb.jpg

 

Grunnen til at jeg tror at Roger sin røde har havnet på ØMV er at en kompis av meg fra samnanger sa at den bilen nå sto der inne.

Om det er sant vet jeg ikke.

Bilen hadde ett hart liv etter Roger solgte den, med motorbrann, utforkjøring og hardt bruk av folk som skulle ha et leketøy.

Kjøpte den nesten selv da den lå til 45k nå sist jeg så den til salgs. Tror den sto i Haugesund da

Annonse: http://bil.autodb.no/autodb/search.wa2?AdItemId=1149272&_cmd=similar

 

Er nokk mange gamle biler som har fått et spessielt rykte med årene.

240en til skjervebrødrene i åsane er vell den mest legendariske bilen som jeg har hørt om 1million ganger ;)

Granada MK1 Sta.Vogn Chevy V8 1977mod

Capri MK1 1300GT 2.0 Cosworth 1969mod

Chevy Silverado pickup 6.6TDI 2001mod

Chevy Corvette Stingray L82 1976mod

Link to comment
Share on other sites

Hehehe...

 

Ja var skeptisk til at den blå var en ekte RS.

Snakket litt med eigeren av den pga. han har en mk2 granada med v8 twinturbo og. Da nevnte han at han hadde en capri RS stående osv....

 

Han som har denne Granadaen m. v8 og twinturbo er ikkje eiger av Caprien, men søskenbarn med eiger av Caprien.

 

Ja den blå GT 2000 jeg hadde ble kjøpt av en kompis av meg av Rune H. Rune skulle egentlig hugge den, men synes den var for bra til det.

Jeg kjøpte den med en gang av kompisen min siden han egentlig har nokk prosjekter.

Etter jeg så litt på bilen så så jeg jo fort at det var gjort mye dårlig arbeid der. Men bilen var ganske komplett og ikke noe håpløst prosjekt.

Jeg solgte den til en kar i Haugesund. Eldre kar som hadde hatt capri som ungdom osv. osv. skulle pusse den opp over fler år. Er en stund siden jeg har snakket med han nå.

 

Yup, men eg meiner han ungdomen som "lagde til" den blå, han hadde også ein delebil, denne var plommerød, og altså tidligere eigd av han me RS Caprien på ØMV.

 

Grunnen til at jeg tror at Roger sin røde har havnet på ØMV er at en kompis av meg fra samnanger, altså Aldalen? som du kjøpte den røde 2.8 turbo Granadaen din av? sa at den bilen nå sto der inne.

Om det er sant vet jeg ikke. Dersom det kom fra Aldal er nok dette riktig info.

Bilen hadde ett hart liv etter Roger solgte den, med motorbrann, utforkjøring og hardt bruk av folk som skulle ha et leketøy.

Kjøpte den nesten selv da den lå til 45k nå sist jeg så den til salgs. Tror den sto i Haugesund da

Annonse: http://bil.autodb.no/autodb/search.wa2?AdItemId=1149272&_cmd=similar

 

Er nokk mange gamle biler som har fått et spessielt rykte med årene.

240en til skjervebrødrene i åsane er vell den mest legendariske bilen som jeg har hørt om 1million ganger ;)

Edited by Taunus S
Link to comment
Share on other sites

Nei, ikke Aldal som nevnte det med Roger sin capri.

 

Ronny V. som nevnte det for meg. Tviler på du vet hvem det er har en 200sx driftebil med lexsus V8.. ikke akkuratt Fårdmann....

Her er nå bilen hvis det skulle ringe noen bjeller...

DSC00243.jpg

 

Vet ikke hvem Rune H. kjøpte den blå jeg hadde av.

Edited by GranadaMK1

Granada MK1 Sta.Vogn Chevy V8 1977mod

Capri MK1 1300GT 2.0 Cosworth 1969mod

Chevy Silverado pickup 6.6TDI 2001mod

Chevy Corvette Stingray L82 1976mod

Link to comment
Share on other sites

Nei, ikke Aldal som nevnte det med Roger sin capri.

 

Ronny V. som nevnte det for meg. Tviler på du vet hvem det er har en 200sx driftebil med lexsus V8.. ikke akkuratt Fårdmann....

Her er nå bilen hvis det skulle ringe noen bjeller...

 

Nei han kjenner eg ikkje, nei.

 

Vet ikke hvem Rune H. kjøpte den blå jeg hadde av. OK, ein eller anna "sopp" i Tørvikbygd.

Link to comment
Share on other sites

er vel ingen av dei org solgte i norge rsen igjen i norge?? mener at det var 2stk ein poltibil og ein anna, men uvist. etter det eg har forstått er begge dei borte for mange år siden, så var det vel ein utlending som kjørte av vegen på ferie i norge og vraka ein, vrak blei kjøpt av ein i Førde? og bygget oppigjen, lever vel fortsatt trur eg... så er det vel tatt in noen i seinere tid...

trehjulsykel

Link to comment
Share on other sites

er vel ingen av dei org solgte i norge rsen igjen i norge?? mener at det var 2stk ein poltibil og ein anna, men uvist. etter det eg har forstått er begge dei borte for mange år siden, så var det vel ein utlending som kjørte av vegen på ferie i norge og vraka ein, vrak blei kjøpt av ein i Førde? og bygget oppigjen, lever vel fortsatt trur eg... så er det vel tatt in noen i seinere tid...

 

Hei.

Kanskje me fucker opp tråden til 2.8 TIC her litt nå?? Vel, sorry.

 

Om det er 1, 2, 3 eller ingen RS2600i som kom NYE til Norge, gjennom Ford systemet, skal ikkje eg seie sikkert, men eg meiner også 99% sikkert at det blei tatt inn ein til politiets teneste, var det muligens i Drammen? Så vidt eg husker blei denne vraka og høggd.

Uten så har eg oppfatta det slik at dette insprøytnings systemet, Kügelfisher, (litt usikker på om det skrives slik), mekanisk innsprøytning, var ei aldri så lite brann bombe. Mange RS`er som enda livet i flammehav.

 

Den RS`n du snakkar om som blei knust på ferie i Norge, stemmer nok svært bra, lurer på om det ikkje var Nederlandske turister? At bilen blei knust på vestlandet, stemmer også bra med det eg har høyrt, at det er Førde er også rimelig sikkert, i og med at bilen er TV regga.

Dagens eiger er her inne og det ligger også bilder av bilen, den ser slik ut i dag; http://i269.photobucket.com/albums/jj66/ruthielingle/RS2600_1.jpg .

Bilen blei totalt restaurert på midten av 90 tallet av da værande eiger. Bilen er hos annerkjent Capri entusiast i dag også og ser ut til å ha det svært bra.

Husker eg ikkje feil, så tok dagens eigar også inn enda ein RS for et par år siden, frå Sværige?

 

Det betyr da at det i allefall er 3 stk orginale RS2600i i Norge i dag. Skulle ikkje overraska meg om det finns fleire også???

Link to comment
Share on other sites

Hei.

Kanskje me fucker opp tråden til 2.8 TIC her litt nå?? Vel, sorry.

 

Om det er 1, 2, 3 eller ingen RS2600i som kom NYE til Norge, gjennom Ford systemet, skal ikkje eg seie sikkert, men eg meiner også 99% sikkert at det blei tatt inn ein til politiets teneste, var det muligens i Drammen? Så vidt eg husker blei denne vraka og høggd.

Uten så har eg oppfatta det slik at dette insprøytnings systemet, Kügelfisher, (litt usikker på om det skrives slik), mekanisk innsprøytning, var ei aldri så lite brann bombe. Mange RS`er som enda livet i flammehav.

 

Den RS`n du snakkar om som blei knust på ferie i Norge, stemmer nok svært bra, lurer på om det ikkje var Nederlandske turister? At bilen blei knust på vestlandet, stemmer også bra med det eg har høyrt, at det er Førde er også rimelig sikkert, i og med at bilen er TV regga.

Dagens eiger er her inne og det ligger også bilder av bilen, den ser slik ut i dag; http://i269.photobucket.com/albums/jj66/ruthielingle/RS2600_1.jpg .

Bilen blei totalt restaurert på midten av 90 tallet av da værande eiger. Bilen er hos annerkjent Capri entusiast i dag også og ser ut til å ha det svært bra.

Husker eg ikkje feil, så tok dagens eigar også inn enda ein RS for et par år siden, frå Sværige?

 

Det betyr da at det i allefall er 3 stk orginale RS2600i i Norge i dag. Skulle ikkje overraska meg om det finns fleire også???

Tdligere tråd om disse RS Capriene.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...