Jump to content

føler meg KRAFTIG lurt av biltema


bige

Recommended Posts

Som biltema ansatt er det ikke gøy å si at ens egne produkter ikke er no tess. Men det jeg har prøvd av biltemas poleringsprodukter har ikke gitt ønsket resultat. Men avfettinga derimot. Den er god :)

Sideways is the new forward

 

17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio)

Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd

Link to comment
Share on other sites

Og denne diskusjonen blir det motsatte av ein chipspose, liten sak som prøver og HJELPE folk og ein SVÆR diskusjon som hjelper ingen.

 

+1

 

Poenget til Bige var jo kun at man bør se nærmere på deklarasjonen, og ikke la seg lure av den store boksen.

 

Merkelig hvordan den minste ting eskalerer på forumet her..

Det er ikke en ting jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

Som biltema ansatt er det ikke gøy å si at ens egne produkter ikke er no tess. Men det jeg har prøvd av biltemas poleringsprodukter har ikke gitt ønsket resultat. Men avfettinga derimot. Den er god :)

Synes lakkrensen deres har fungert ganske greit.

 

 

Også måtte jeg ty til eneste åpne butikk for noen uker siden, altså Biltema hvor jeg rasket med meg en slik polish flaske med fargepigmenter i og den dekket ripa veldig bra, selv om glansen ikke var noe annet enn hva den absolutt burde vært.

Link to comment
Share on other sites

Melder meg ut her

 

Meiner at alle skal få skrive sine erfaringer som eg synst Bige gjorde ein flott ting og advare folk, og ha forskjellige meininger er fult lov men at det går øve til personangrep og bli kalt ting som tjaa ein Tosk synst eg er barnslig.... Selfølgelig er det bedre produkter ute og går men dei som ikkje har prøvd biltema polering har ingenting dei skulle ha sagt og iallefall ikkje seie noke negativt om det.

 

Denne tråden kunne ha blitt besvart med eit simpelt takk!

 

Går føre som eit godt eksempel, Takk bige for advarselen. Skulle faktisk kjøpe til ein audi som eg skulle polere, Korleis blei resultatet?

Edited by Sierrakaren

Nåverende biler:
91 Ford Sierra stv doch
90 Ford Sierra Cosworth 4x4

09 Ford mondeo duratec

Link to comment
Share on other sites

Da skulle han skrevet det da ;) Er jo diskusjonsforum dette her

 

Jo, jo.. men siden jeg forstod poenget burde de fleste andre gjøre det.

Selv om ingen har sagt til meg at jeg er dum. Men det kan skyldes at ingen er smarte nok til å ha skjønt det.. ^_^

Det er ikke en ting jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

Som biltema ansatt er det ikke gøy å si at ens egne produkter ikke er no tess. Men det jeg har prøvd av biltemas poleringsprodukter har ikke gitt ønsket resultat. Men avfettinga derimot. Den er god :)

 

Jeg har brukt avfettingen til Biltema, og den er BOSS!! Tidligere var den veldig bra, men nå tar den ikke en dritt..

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Som biltema ansatt er det ikke gøy å si at ens egne produkter ikke er no tess. Men det jeg har prøvd av biltemas poleringsprodukter har ikke gitt ønsket resultat. Men avfettinga derimot. Den er god :)

 

Kaldavfettingen til Biltema funker veldig godt :)

 

Melder meg ut her

 

Meiner at alle skal få skrive sine erfaringer som eg synst Bige gjorde ein flott ting og advare folk, og ha forskjellige meininger er fult lov men at det går øve til personangrep og bli kalt ting som tjaa ein Tosk synst eg er barnslig.... Selfølgelig er det bedre produkter ute og går men dei som ikkje har prøvd biltema polering har ingenting dei skulle ha sagt og iallefall ikkje seie noke negativt om det.

 

Denne tråden kunne ha blitt besvart med eit simpelt takk!

 

Går føre som eit godt eksempel, Takk bige for advarselen. Skulle faktisk kjøpe til ein audi som eg skulle polere, Korleis blei resultatet?

 

Polerte en gammel Lancer en gang, med kun biltema produkter.. Det er tunge å påføre, må jobbes med lenge for at noe skal funke, samt at det er et helvete å få av..

[] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.

[] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue

[x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"

[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red

[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red

Link to comment
Share on other sites

Polish er en av få ting jeg av og til handler til bil på Biltema, fordi jeg er rimelig fornøyd med produktet.

Ser og at polishen deres ved flere tilfeller har blitt best i test i diverse tidsskrifter. Mistenker vel egentlig at det det er en anerkjent produsent som lager polishen. Sammenligner man med f.eks Turtle Wax er den akkurat like god, eller dårlig om man vil. Alt etter øyet som ser...

Det er ikke en ting jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

De gangene jeg har prøvd Turtlewax har jeg ivertfall vært lite fornøyd med holdbarheten. Men det er sikkert 6 år siden sist jeg prøvde det.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Astroproporos holdbarhet.. så polerte man en bil med SONAX polish på høsten. Bilen skulle parkers utendørs for vinteren, og stod delvis med nylon-overtrekk, dels uten ved væromslag til mildvær. På våren, 4-5 måneder etter polering var lakken fortsatt nesten like glatt som rett etter polering på høsten.

Dette var ikke som en test eller noe, men bare noe jeg merket meg.

Det er ikke en ting jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

Jo, jo.. men siden jeg forstod poenget burde de fleste andre gjøre det.

Selv om ingen har sagt til meg at jeg er dum. Men det kan skyldes at ingen er smarte nok til å ha skjønt det.. ^_^

 

 

Det er i alle fall ikke den ting du kan.

 

(Humor referert til signaturen din :lol: )

Link to comment
Share on other sites

Jeg har brukt avfettingen til Biltema, og den er BOSS!! Tidligere var den veldig bra, men nå tar den ikke en dritt..

 

Da har du sikkert brukt den bio avfettinga. Kaldavfettinga å superavfettinga funker.

Sideways is the new forward

 

17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio)

Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd

Link to comment
Share on other sites

Felgvasken til Biltema tar også veldig bra :) Men om den er så bra for lakken er jeg ikke helt overbevist om :P

Jeg har ivertfall brukt den på bruksbilene flere ganger i vinter, og har stort sett klart å holde felgene fri for asfalt og bremsestøv :)

 

Han ene på lokale Biltema her som har litt peiling anbefaler faktisk å ikke bruke bio avfettinga dems.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Har ikke sjekket tråden jeg startet på noen dager - men her har det tatt av .

Det jeg ønsket og få frem var forholdet boksens høyde mot lokkets størelse (hvor dypt det stakk ned i boksen)

Jeg er vell av dem som regner med att lokket er så nogen lunde flatt og IKKE stikker dypt ned i boksen - for

og se ut som du kjøper (får) mere vare .

Det var det og IKKE om produktet er dårlig i forhold til andre produkter jeg ønsket og vidrebefordre

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...