Jump to content

Er dette en 2-er feil?


Wolfman83

Recommended Posts

Hei!

 

Har vært på eu-kontroll hvor de mente en steinsprutskade med påfølgende sprekk var en 2-er feil.

Her er bildet av steinspruten/sprekken: 32208d1342018436-eu-kontroll-og-konfilter-stein2.jpg

 

Har ikke vasket ruta, men lagde en strek der sprekken går. Fikk anmerkning (2-er feil) på denne hos mekonomen ved eu-kontrollen, men opplever ikke at denne er i synsfeltet. Ringte biltilsynet som sa noe om at hvis ruten var limt på (i motsetning til smettet inn i en gummiramme rundt vinduet som på eldre biler), ble ruten vurdert som en del av karoseriet, og dermed ble sprekken en vurderingssak utover 30cm regelen mente de.

 

Noen som har noen synspunkter her? Er dette en klar 2-er feil?

Link to comment
Share on other sites

Skal vel ha bra "flaks" for å slippe unna med noe annet enn toer-feil på dette. Ruta kan utmerket godt sprekke opp mer ved første tur etter EU kontrollen, så her tenker man nok en smule "forebyggende".

Edited by grandisjohn

Det er ikke en ting jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

Frontruter kan være vanskelig å vurdere, da det må brukes skjønn her. Om sprekken hadde vært litt lengre ned og endt ved kanten og ikke midt på kunne du nok sluppet unna. Om den ender der streken ender så vil den nok fortsette i tilfeldig retning ved egnete anledning.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Den der hadde jeg nok latt gli som ener om jeg hadde drivd med PKK, er trossalt tilstanden når bilen er på PKK som gjelder, ikke hva den kan bli.

 

Men jeg igjen var litt nøye på slitte ruter, da jeg mener de er farligere.

 

Men må legge til at alt er en vurderingsak når man sitter i bilen, hvor sjenerende det er.

`82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier

Link to comment
Share on other sites

Det er knekkenede likegyldig hva dere ikke-mekanikerere syns eller ikke syns.

 

Punkt 3.1 skal bedømmes med en 0 eller 2. Det er IKKE lov til å bedømme den med 1.

 

Man skal heller ikke vurdere hva som kan skje om to uker, eller i morgen, man skal vurdere den skaden der og da.

 

 

 

***** amatører, jeg hater amatører.

Edited by Dolk

-Rs Cosworth-

Link to comment
Share on other sites

Det skal da sies at mekanikere er mennesker de også, og kan gjøre feil. Jeg har før sett det vært notert 1er feil der det skal være 2er feil, og 2er feil der det skal være 1.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Det skal da sies at mekanikere er mennesker de også, og kan gjøre feil. Jeg har før sett det vært notert 1er feil der det skal være 2er feil, og 2er feil der det skal være 1.

 

Nei, det finnes mekanikere som aldri tar feil, og som alltid veit best! Og alle andre er amatører :rolleyes:

 

 

Men nå er det jo sånn at trådstarter faktisk fikk to`er feil på sprekken i ruta, så da er det vel vi ikke-mekanikere og amatører som mener at dette var riktig som har rett, eller?

Burde ikke være noe å diskutere egentlig...

Edited by grandisjohn

Det er ikke en ting jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

Nei, det finnes mekanikere som aldri tar feil, og som alltid veit best! Og alle andre er amatører :rolleyes:

 

 

Men nå er det jo sånn at trådstarter faktisk fikk to`er feil på sprekken i ruta, så da er det vel vi ikke-mekanikere og amatører som mener at dette var riktig som har rett, eller?

Burde ikke være noe å diskutere egentlig...

[/quOTE]

 

Hvor er liker knappen...

 

Og forresten, kan noen vise meg lovparagrafen som sier at det ikke er lov å gi 1 feil på det punktet, og ikke si at dataprogramet nekter deg eller PKK boka sier ditten, men paragrane i KF eller KTK.

 

Eneste punktet jeg kommer på er nemlig "Forevises trafikkstasjon".

 

Men det er noen år siden jeg dreiv med dette, og jeg var vel flittig bruker av både skjønn og PKK-boka.

`82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier

Link to comment
Share on other sites

Hvor er liker knappen...

 

Og forresten, kan noen vise meg lovparagrafen som sier at det ikke er lov å gi 1 feil på det punktet, og ikke si at dataprogramet nekter deg eller PKK boka sier ditten, men paragrane i KF eller KTK.

 

Eneste punktet jeg kommer på er nemlig "Forevises trafikkstasjon".

 

Men det er noen år siden jeg dreiv med dette, og jeg var vel flittig bruker av både skjønn og PKK-boka.

 

 

http://www.lovdata.no/for/grafikk/sf-20090513-0591-01-02.pdf punkt 3.1

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...