Jump to content

Er det virkelig så mye tull med Ford?


Stian MH

Recommended Posts

Kom ikke å si at ford er feilfri for det er de ikke!

Uansett hva jeg sier om dette møkkamerket blir jeg lynsja, men du får leve i din egen lille boble hvor alt annet enn Ford er dritt.

Vel, velkommen til den virkelige verden hvor alt ligger i samme bås, og det som skiller biler i dag er kvalitetsfølelse!

Det er noe Ford ikke han måle seg med i forhold til Audi!

Nå snakker vi. Dette klinger bra. Er som jeg sier dumt å diskutere dette med fanboys som bare skal rakke ned på alt annet.

Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 197
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Du er bare latterlig.

 

30.000km service på Møller ligger på gjennomsnitt 3,900

På Stamsaas er det på gj.snitt 4,300

 

Diagnose hos møller ligger på 500, stamsaas skal ha 950.

 

Største servicen på Mondeo koser ikke 3,500 inkl. Deler!

Stamsaas skulle ha 6,800 for 180,000km service på min Mk3, jeg ga fint blanke i det.

 

Jeg har kostet på vår Mondeo i overkant av 40,000 på under ett år, og det er ikke slitedeler, nevner Bl.a, dyser, høytrykkspumpe og styreenhet til parkvarmer hvor disse 3 i seg selv koster over 25k fra England og jeg skrur selv!

 

Kom ikke å si at ford er feilfri for det er de ikke!

Uansett hva jeg sier om dette møkkamerket blir jeg lynsja, men du får leve i din egen lille boble hvor alt annet enn Ford er dritt.

Vel, velkommen til den virkelige verden hvor alt ligger i samme bås, og det som skiller biler i dag er kvalitetsfølelse!

Det er noe Ford ikke han måle seg med i forhold til Audi!

 

Fra et saklig innlegg i post #25 til dette :glare:

Bare fordi Dohcboy kom med en noe negativ kommentar på Audi.

 

Det jeg ser når det kommer til slik type diskusjon er at det er de som er negative til Ford som roper høyest :glare:

Edited by grandisjohn

Det er ikke en ting jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

Stemmer ryktet jeg har hørt om at Skoda er et slags sluttprodukt av Audi/Vw?

 

Er Skoda som er kvalitetsbilen av disse ^_^

Seriøst, bare å sjekke de største tyske feilindeksene.

 

En kompis har en 99 mod. AUDI A6 2,4 V6 med hele 30 ventiler må vite. En imponerende slapp og tung bil. Med totalt utslitt understell på knappe 200K km.

Ikke rart, når alt av foringer har en tykkelse på 2 mm. Og siden forspranget ligger i teknikken kan man bare glemme å sjøl bytte noe så trivielt som oljefilteret :(

Edited by grandisjohn

Det er ikke en ting jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

Fra et saklig innlegg i post #25 til dette :glare:

Bare fordi Dohcboy kom med en noe negativ kommentar på Audi.

 

Det jeg ser når det kommer til slik type diskusjon er at det er de som er negative til Ford som roper høyest :glare:

 

Skjønner hva du mener, men jeg blir små provosert av at folk ikke innser at alle merker har feil.

Jeg som er Audi mann vet godt at Audi også har problemer og at Audi er dyrere i innkjøp enn Ford men at de er 300% dyrere å ha servic og reparasjoner på er feil.

Bil- og Industrimekaniker

 

Ford Connect 1,8 TDCI - 2008

Ford Mondeo 2,0 TDCI Stv. - 2005

Isuzu D-Max 3,0 TD - 2012

Link to comment
Share on other sites

Er Skoda som er kvalitetsbilen av disse ^_^

Seriøst, bare å sjekke de største tyske feilindeksene.

 

En kompis har en 99 mod. AUDI A6 2,4 V6 med hele 30 ventiler må vite. En imponerende slapp og tung bil. Med totalt utslitt understell på knappe 200K km.

Ikke rart, når alt av foringer har en tykkelse på 2 mm. Og siden forspranget ligger i teknikken kan man bare glemme å sjøl bytte noe så trivielt som oljefilteret :(

 

Jepp, A6 C5 (1997-2004) har mye feil generelt og er stort sett ikke ett godt kjøp

Bil- og Industrimekaniker

 

Ford Connect 1,8 TDCI - 2008

Ford Mondeo 2,0 TDCI Stv. - 2005

Isuzu D-Max 3,0 TD - 2012

Link to comment
Share on other sites

Audi, Bentley, Bugatti, Lamborghini, Seat, Skoda og Volkswagen går under navnet VAG.

Alle er eid av Volkswagen AG. Lamborghini er eid av Audi, som igjen er eid av Volkswagen.

Bil- og Industrimekaniker

 

Ford Connect 1,8 TDCI - 2008

Ford Mondeo 2,0 TDCI Stv. - 2005

Isuzu D-Max 3,0 TD - 2012

Link to comment
Share on other sites

jeg har jobba på vag merkeverksted i flere år å veten del av prisene der. så hvordan du kan si at jeg er latterlig skjønner jeg ikke..

at alle merker har feil d har du så helt rett i. MEN igjen d finnes di som faktisk er hakke værre enn andre på snittet !! der kommer vag godt innafor.

bedriften min tar ca 7500 for regreim skifte på eks en passat,mens jeg jobba hos sulland så tok dem over 13000 for samme jobben !!!! dette er vel en 120tusen service om jeg ikke husker helt feil

Merkur XR4TI

85 Sierra xr4x4 2.8i

06 Focus ST
89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
 

Link to comment
Share on other sites

Siden Audi entusiastene nå faktisk prøver å framstille både Porsche, Bugatti og Lamborghini som rene "VAG produkter", bare fordi Audi/VAG for tiden har aksjemajoriteten i disse merkene (de har vel ikke det i Porsche men), så får man komme med noe til forsvar :wacko:

Fordi, er ikke denne Jaguaren (X-type) i bunn og grunn en Ford Mondeo?

 

Jaguar_X-Type_forfr_702768a.jpg

 

Skal tilføyes at dette er Jaguar`s mestsolgte modell noensinne, og i følge tester gjør ikke plattformen, motorene og ellers all teknikken fra Mondeo noen skam på denne Jaguaren :)

Edited by grandisjohn

Det er ikke en ting jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

X-Typen er vel omtrent like mye Mondeo som Cougaren så tilnærmet rent Mondeo produkt.

 

Utrolig flott bil. Har vurdert å kjøpe en slik selv, men de virker veldig tungsolgte.

 

Hehe, akkurat som meg :) - også at man kan få litt hjelp den gangen Forden stopper og man trenger hjelp.

 

Har trengt hjelp en gang tidligere (for mange år siden) hvor gearkassa røyk på min -74 Taunus Coupe (2 liter med 32/36 Weber, grenrør og 1.6 gearkasse) i bra fart på motorveien rett utenfor Venezia i Italia, Naf hjalp til med anbefaling av transport, verksted og utlegg til reparasjon. Veldig bra.

Trøbbelet er det att det er så latterlig få veihjelp assistanser inkludert i medlemsskapet. Vi brukte opp alle våre i fjor, og det var bare fra nyttår og frem til april hvor vi endte opp med å måtte betale for vår bergning.

 

Vi har både Ford og Opel, og dere kan jo gjette hvilken bil som spiste opp veihjelpen vår..

Link to comment
Share on other sites

Skjønner det at neste gang jeg skal ha bil så skal jeg ha fantasibil, for alt i alt så er alt dritt..

[] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.

[] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue

[x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"

[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red

[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red

Link to comment
Share on other sites

Alle bilmerker har problemer og enkelte modeller er grusomme. Audi er dyrt fordi den har kvalitet på visuelle ting og har ofte en del dyrere løsninger. Audi er ikke dyrere fordi den går dobbelt så langt som andre merker.

 

Her er det mange som blingser! En dyr designer sofa med eksklusivt skinn kan koste ti ganger så mye som en vanlig skinn sofa.. Men det betyr ikke nødvendigvis at den holder lengre ;)

 

Jeg kjøpte en ny ford Mondeo titanium s i Mai 2012 med det meste Ford kunne levere av utstyr, Den kom på 505000 kr, Skulle jeg ha samme utstyr i en ny Audi A6 så kom den på 750 000 kr. Audien er overpriset med 150 000 i mine øyne. En produsent som Audi kan levere en utrolig mye bedre bil for kun 100 000 mer en forden.

 

Forskjellen på premium og vanlig biler blir stadig mindre.. En Audi var fantastisk mye råere og fancy en Ford og andre biler 86-2007.

Er veldig fornøyd med Forden og det er mye bil for pengene.

 

Men Mai 2013 blir det ny Audi a6

 

 

Ronny

Link to comment
Share on other sites

Forskjellen på premium og vanlig biler blir stadig mindre.. En Audi var fantastisk mye råere og fancy en Ford og andre biler 86-2007.

Ronny

 

Det skal jeg være enig med deg i :) Men, allikevel, denne tråden handler ikke om hvor mye råere en Audi er enn Ford eller Toyota for den saks skyld. Snart kommer sikkert en eller annen bergenser og langer ut om hvor bra BMW er i forhold til Ford, og alle andre merker.

 

Altså, det er smak, behag og økonomi. Noen har råd til å kjøpe seg en bil til 750.000, andre klarer seg "fint" med en bil til 500.000, mens andre har ikke råd til å bruke mer enn 100.000. Da må en jo bare spørre seg selv, hva kan man få for pengene, og hva vil det koste i ettertid.

 

Når folk kommer til meg å spør "åssen bil burde jeg kjøpe meg" og de har et budsjett på 20.000 kr, så vet jeg faktisk ikke hva en person burde kjøpe, så da pleier jeg å si japansk. Kjent for å være "evighetmaskiner" helt til rusta har spist de opp.

 

Hva det kommer til det du mener om at Audi er så mye bedre enn da i dette tilfellet - Ford. Så er jeg både enig og uenig med deg, Audi er veldig flotte biler. Men, jeg kan ikke si at de er så utrolig spennende lengre. Har kjørt en hel del 11 Q5 S-line, setene er gode den første halvtimen, etter det så er de bare harde og ukomfortable, lysene lyser en hel del dårligere enn de jeg har på Focusen. Jeg syns heller ikke bilene er så inspirerende inni, de er jo helt like alle sammmen, enten det er A4, A6 eller hva det nå enn måtte være. Ikke at Ford er noe bedre, men kjøper jeg meg en Audi til 700-800.000 så forventer jeg at den er noe ulik en A3 innvendig.

Men, det skal godt gjøres å klare å "danke" ut Quattro systemet til Audi. Det er perfekt. Samhandlingen mellom motor, drivverk og girkasse gjør at en automatisk blir "hardere" på gassen. Jeg liker Audi veldig godt, og kunne godt tenkt meg en. Men det blir for dyrt :)

 

Audi A4 Avant 1.8 120 HK har en startpris på 352.100,- og Focus 1.0 125 HK har en startpris på 253.900,-. De er dog ikke sammenlignbare iht volum, men i effekt.

 

Jeg tror heller ikke at Audi er noe bedre enn noe annet merke, syns også det blir feil å si at en Audi kjører dobbelt så langt som andre merker. Det kommer jo helt ann på eieren, og vedlikeholdet. Vet ikke helt om du har fått med deg uendelig mange girkasser som er byttet ut, både tiptronic og DSG.

 

Hadde min økonomi sagt ok til en vanvittig dyr bil, så hadde jeg kjøpt meg Audi, Mercedes eller Volvo.

 

Men, er veldig spent på en "premium" utgave av nye Mondeo med 4x4, diesel, automat, skinn etc etc.

 

Veldig politisk ukorrekt så kunne jeg aller helst tenkt meg en USFord som er stort som et hus, eller Chevy suburban :)

[] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.

[] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue

[x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"

[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red

[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red

Link to comment
Share on other sites

Altså, det er smak, behag og økonomi. Noen har råd til å kjøpe seg en bil til 750.000, andre klarer seg "fint" med en bil til 500.000, mens andre har ikke råd til å bruke mer enn 100.000.

Dette er helt riktig. Men når man da fikk kjøpt bil og endte opp med noe man egentlig ikke var fornøyd med, så gjør det at en "drittbil" får mye skryt fordi personen ikke tør innrømme at han kjører "drittbilen" pga dårlig råd og må forsvare seg selv. Så utadt her på forumet da, så er personen kjempefornøyd.

Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...