Jump to content

Garrett gtx 3071r


Janna

Recommended Posts

Det er vel gjerne noen som vil se disse.

 

Garrett gtx3071r med cosworth .72 hus

 

Ford Sierra Cosworth 2wd

 

200 blokk, Portet 2wd topp

BD 14/16 kammer

8 dysers innsug med 8 x 803 grønne dyser

2 x 044 bensin pumper

60mm "RS 500" kjøler

3" eksos

Originalt tennings anlegg

 

Dette er siste bremsing, men hadde høyere målinger med mer ladetrykk.

 

Målt på nav.

 

 

 

 

hk461_zps6b51bfef.jpg

 

 

 

ladetrykk_zps20c54590.jpg

 

 

 

Afr_zps4085680e.jpg

Edited by Janna
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 66
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Nå høres jeg nok litt negativ ut men syns det der så ut som katastrofe med den turboen.. Den er jo ca 1000rpm for seint igang..

Men bremsepapiret kan lyve det da.. aner ikke om det ble lagt lite belastning på lavt turtall kanskje?

Edited by Tore_TJ
Link to comment
Share on other sites

Hvilken ladetrykk styring? Denne var treigt igang... Orginal motorstyring.

 

Turbosmart boost tee og original motorstyring ja.

 

Nå høres jeg nok litt negativ ut men syns det der så ut som katastrofe med den turboen.. Den er jo ca 1000rpm for seint igang..

Men bremsepapiret kan lyve det da.. aner ikke om det ble lagt lite belastning på lavt turtall kanskje?

 

 

Ikke fornøyd med ladekurven nei, men ved justering av kammer kunne dette bedres noe.

Det er meningen at skal gjøres til våren.

Link to comment
Share on other sites

Turbosmart boost tee og original motorstyring ja.

 

Ikke fornøyd med ladekurven nei, men ved justering av kammer kunne dette bedres noe.

Det er meningen at skal gjøres til våren.

 

Må teste med annen ladetrykkstyring også :) Er forbedringspotensiale på den ladetrykkurven :)

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Med elektronisk/bedre ladetrykkstyring bør du iallefall komme bedre en denne kurva.

såg først nå at dette var gtx men men , syns du burde kunne få nogenlunde likt resultat..

 

gt3071R :

IMG_1181.jpg

 

eeee. ikke du men bilen skal komme bedre :D

Edited by ford-racing

"Don`t find fault, find a remedy; anybody can complain"

 

~Henry Ford

Link to comment
Share on other sites

Carfreak: Ja, du fant vel ut at du hadde lekkasje på wg ?

Sånn at kurven blir ganske så elendig i forhold til det den burde være :)

 

Har du også .72 eksoshus?

 

Jeg mente ganske bestemt at jeg hadde et .78 hus, men det kan jeg jo sjekke opp i :)

 

Jo, jeg konkluderte med at det sannsynligvis var årsaken til at den var så treg i gang. Og jo, jeg hadde ei stor flengende i membranen. Men var noen som fortalte meg for ikke så lenge siden at hull i membranen kun vil gi maks spool, for ladetrykket klarer jo ikke åpne WG.

Noe utslag på kurven vil det nok ha, men så mye bør det ikke ha å si.

 

Jeg kjører standard komp.

Edited by carfreak
Link to comment
Share on other sites

Ja glemte det. Men tanken er en elektronisk styring. Hvilken anbefales da? En lett forståelig en :)

 

Turbosmart Eboost 2 ;)

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

Er toppen din portet? Hvis ikke (som det ser ut til) så mener jeg kam-kombinasjonen er altfor vill. Du vil bare blåse forbi masse ladeluft og få massivt pumpetap med såppas heftige kammer. Dette er noe som funker i racing da de ligger å drar høyt turtall konstant, mens noe du absolutt vil unngå i en gatebil. Jeg ville rådet deg til å bytte ut hele kombinasjonen med BD8 på eksos, og BD14 på innsug.

 

Spennende å se kurvene, men jeg tror de kan bli enda bedre :) Som du selv sier vil det sikkert endre seg til det bedre når du får klokka inn kammene litt til våren.

2wd sierra cosworth

Link to comment
Share on other sites

Er toppen din portet? Hvis ikke (som det ser ut til) så mener jeg kam-kombinasjonen er altfor vill. Du vil bare blåse forbi masse ladeluft og få massivt pumpetap med såppas heftige kammer. Dette er noe som funker i racing da de ligger å drar høyt turtall konstant, mens noe du absolutt vil unngå i en gatebil. Jeg ville rådet deg til å bytte ut hele kombinasjonen med BD8 på eksos, og BD14 på innsug.

 

Spennende å se kurvene, men jeg tror de kan bli enda bedre :) Som du selv sier vil det sikkert endre seg til det bedre når du får klokka inn kammene litt til våren.

 

Toppen er portet. Nøyaktig hvor mye kan jeg ikke svare på.

 

Når jeg får lagt ut afr papiret så vil du/dere se at på ett visst punkt ,å bensin endres litt. Derfor er ikke kammene justert opitmalt heller.

 

 

Afr_zps4085680e.jpg

 

hva er kompresjon? tror jeg villeha satt i "snillere" kammer. da hadde sikkert kurva sett annerledes ut

 

 

Usikker på hva komp er. Skal se om jeg kan få målt det til våren.

 

Forslaget om BD8/14 vil gjerne bli prøvd hvis ikke de andre endringene gir godt nok resultat.

Edited by Janna
Link to comment
Share on other sites

Trodde jeg skulle klare å holde meg unna denne tråden, men neida...

 

Tiltroen til disse papirene er lav. Foreslår at du VURDERER å ta en tur til dynapacken i Loddefjord så motoren kan få kjørt seg skikkelig slik at potensialet blir avslørt.

 

Hvis det så viser seg at den potensielle dreiemomentkurven er så elendig som disse papirene viser, da er det bare å begynne å kaste deler og endre hele oppsettet.

 

Hvis du ser på "dippen" i AFR kurven og sammenligner med dreiemomentkurven på samme turtall så ser du at det ikke har noen som helst innvirkning.

 

Her kan alle selv se steptesten som Dynapack selv sier er eneste måten en effektest SKAL!! utføres på, men hvis man er vant med oppskrytte Glassmotorer så tør man selvsagt ikke dette pga den overhengende faren for "gjenvinning."

 

Edited by RS 1000

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Trodde jeg skulle klare å holde meg unna denne tråden, men neida...

 

Tiltroen til disse papirene er lav. Foreslår at du VURDERER å ta en tur til dynapacken i Loddefjord så motoren kan få kjørt seg skikkelig slik at potensialet blir avslørt.

 

Hvis det så viser seg at den potensielle dreiemomentkurven er så elendig som disse papirene viser, da er det bare å begynne å kaste deler og endre hele oppsettet.

 

Hvis du ser på "dippen" i AFR kurven og sammenligner med dreiemomentkurven på samme turtall så ser du at det ikke har noen som helst innvirkning.

 

Her kan alle selv se steptesten som Dynapack selv sier er eneste måten en effektest SKAL!! utføres på, men hvis man er vant med oppskrytte Glassmotorer så tør man selvsagt ikke dette pga den overhengende faren for "gjenvinning."

 

 

 

Hvem i Loddefjord har Dynapack?

Link to comment
Share on other sites

Klippet og limt fra ett annet forum:

 

Komme inn i loddefjord å få bilen i dynapack i et par timer så hadde sikkert mye småting blitt gjort for å optimalisere oppsettet. :-)

 

....... Ring meg gjerne på 98814720 om dette skulle være intressant.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Hvem i Loddefjord har Dynapack?

 

Bare å sette lommeboken på vidt gap og reise til Polly. Han kan jo alt.

 

Er en del forskjell på di 2 dynapackene der, hvis carfreak bremset 85 hk mer på samme turbo :P

 

GTX 3071 er oppgitt til 560 motorhester ihvertfall, på vanlig bensin.

 

Men leser du ser du at turboene sannsynligvis ikke er identiske, kammene er ikke like, og heller ikke toppen.

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...