Jump to content

Pris Granada pyntelister.


hvard

Recommended Posts

Har 3 stykker som aldri har vært pakket ut. Så ingen som vet sånn ca da eller? Har en som er intressert skjønner du men vil ikke selge de for billig for jeg vet de er sjeldne. Fant noe som lignet på Ebay og der lurer jeg på om en list kostet 1000. Vært takknemlig for litt hjelp her for har ikke peiling hva jeg skal selge de for

Edited by hvard
Link to comment
Share on other sites

Du vet bare hva de er "verdt" dersom du legger de ut på auksjon... Verdien= høyeste bud, altså hva noen er villig til å gi.

 

Nye lister selger jeg for ca 300 kr og oppover, avhengig av hvilken list det er.

 

MVH RSE

 

Hei og takk for svar :) Da har jeg vertfall noe å gå etter. Er en som er interessert i å kjøpe de. Målene på de tre listene er 122,5 cm, 126,5 cm og 1,84 cm, så står det et merke på alle tre der det står på den ene listen:

 

- invoice 46253

- dealer bin 092301

 

Den andre:

 

- One peace/stuck

- 72GBn16003 AA

- 1492370

 

og på den tredje:

 

- Pyntelist

- Dealer 00234

- invoice 15612

 

Alle tre er nok pyntelister.

 

Hva ville du prøvd å solgt de for da? :) :)

Link to comment
Share on other sites

Først, hei velkommen hit :)

Ettersom dette ikke er en annonse, og bryter med annonsereglene er tråden flyttet til mer passende forum. Og jeg har redigert overskriften til kortere og mer forklarende :)

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Først, hei velkommen hit :)

Ettersom dette ikke er en annonse, og bryter med annonsereglene er tråden flyttet til mer passende forum. Og jeg har redigert overskriften til kortere og mer forklarende :)

Takk for det :)

 

Det visste jeg ikke, så beklager det :)

Link to comment
Share on other sites

Står greit forklart øverst i annonseforumene.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Tråden har stått i 2 dager, hva forventer du av svar da?

Slike lister er verdt hva en kjøper gir og det kan være alt fra 100kr stykke til 1000kr stykket. Legg ut til høystbydende på FINN da vel og ser du hva du får av bud, om du selger de for 10 kr mindre enn du kunne fått er vel ikke verdens undergang? Det viktigste er at en entusiast får brukt de på sin perle :)

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Vakke mye hjelp å få her. Bare å slette kontoen min du admin

Håper ikke du tok kommentarene mine for tungt, da de ikke var ondt ment :)

Ser ingen grunn til å slette deg. De som har lest svart i tråden, utenom meg da, har prøvd å komme med en vurdering. Men det er som nevnt vanskelig å prissette slike ting som du har erfart. Prisen blir det du og kjøper blir enig om, som gjerne er det meste kjøper er villig å betale.

For noen mnd. siden solgte jeg en gammel Tempo som havner i samme vanskelige kategori.

Selv om kjøper er en kompis så ble prisen det jeg ville ha, og sansynligvis nær det maksimale han ville gi. Men det viktigste var egentlig at den blir tatt vare på.

 

Og med litt diskusjon her får du en bump som kan føre til mer konkrete tips :)

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Neinei, tok det ikke tungt. Fikk litt følelse av at ingen gadd å hjelpe meg her bare. Men kjøper vil vel gi minst mulig og jeg kunne tenkt meg å tjent litt på det siden de er litt sjeldne også har jeg veldig lite peiling på bil. Så kjøper kan vel fort ta et røverkjøp når jeg ikke har så mye peiling. Men hadde jeg visste sånn ca hva jeg burde få for de så hadde det vært fint da. Men nei det er ikke verdens undergang om jeg selger de for en latterlig pris, men det hadde vært fint å tjent litt på dette da hvis det er mulig.

Link to comment
Share on other sites

Neinei, tok det ikke tungt. Fikk litt følelse av at ingen gadd å hjelpe meg her bare. Men kjøper vil vel gi minst mulig og jeg kunne tenkt meg å tjent litt på det siden de er litt sjeldne også har jeg veldig lite peiling på bil. Så kjøper kan vel fort ta et røverkjøp når jeg ikke har så mye peiling. Men hadde jeg visste sånn ca hva jeg burde få for de så hadde det vært fint da. Men nei det er ikke verdens undergang om jeg selger de for en latterlig pris, men det hadde vært fint å tjent litt på dette da hvis det er mulig.

siden du ikke har et komplett sett, så er det noe vanskligere å få solgt, så hadde jeg vert deg hadde jeg bare godtatt høyeste bud for de tre listene , å et er jo VELDIG vesentlig åssen lister det er, om det er standard lister ghia/gl osv osv

 

men jeg tror brodern solgte et helt komplett liste sett til en granada å alle var nye i fjor å fikk 2500 for det.

  • Like 1

Lykken er en sur gammal ohc

Link to comment
Share on other sites

Har 3 stykker som aldri har vært pakket ut. Så ingen som vet sånn ca da eller? Har en som er intressert skjønner du men vil ikke selge de for billig for jeg vet de er sjeldne. Fant noe som lignet på Ebay og der lurer jeg på om en list kostet 1000. Vært takknemlig for litt hjelp her for har ikke peiling hva jeg skal selge de for

Ser du har sendt dette spørsmålet gjennom kontaktskjemaet også. Så svarer deg her siden du også laget en egen tråd om listene.

 

Ja du har NOSdeler. Dette er verdt mer enn bruktedeler. Slike NOSlister er ikke 12 på dusinet av lengre til en 70talls Granada. Så er ingen som kan gi deg en "riktig"pris på dette.

Dette er verdt hva du vil selge for, og hva kjøper er villig til å gi/hvor desperat han er på å skaffe de listene dine.

77-78 Granada årsmodeller er det langt mellom i dag så selger du ikke til han så kan du måtte vente lenge på neste kjøper. Ebay er UK ofg resten av Europa. Norge er et mindre marked.

 

Og er det støtfangerlister eller karosserilister? Ghia eller vanlig helsvarte?  Og at du ikke fikk svar på rappen er bare å beklage

Hvor mange lister er et komplett sett da? :)

Har du bare 3 stykk lister så er det en karosseriside om det er 2dørs. Er det en 4dørs eller stv så mangler du enda en list.

Regner med du har søkt etter bilder av 1978 Granada?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ser du har sendt dette spørsmålet gjennom kontaktskjemaet også. Så svarer deg her siden du også laget en egen tråd om listene.

 

Ja du har NOSdeler. Dette er verdt mer enn bruktedeler. Slike NOSlister er ikke 12 på dusinet av lengre til en 70talls Granada. Så er ingen som kan gi deg en "riktig"pris på dette.

Dette er verdt hva du vil selge for, og hva kjøper er villig til å gi/hvor desperat han er på å skaffe de listene dine.

77-78 Granada årsmodeller er det langt mellom i dag så selger du ikke til han så kan du måtte vente lenge på neste kjøper. Ebay er UK ofg resten av Europa. Norge er et mindre marked.

 

Og er det støtfangerlister eller karosserilister? Ghia eller vanlig helsvarte?  Og at du ikke fikk svar på rappen er bare å beklage

Har du bare 3 stykk lister så er det en karosseriside om det er 2dørs. Er det en 4dørs eller stv så mangler du enda en list.

Regner med du har søkt etter bilder av 1978 Granada?

 

Hei og tusen takk for svar! Alle 3 er ghia karosserilister. Hva ville du prøvd å solgt de for da? :) :)

Link to comment
Share on other sites

Hei og tusen takk for svar! Alle 3 er ghia karosserilister. Hva ville du prøvd å solgt de for da? :) :)

Her i den 17ende posten i tråden kommer opplysningen om at det er Ghialister. Et komplett NOSsett ble solgt for 2500,- skrev en annen i tråden din, mens en annen skriver fra 300,- for 1 stykk ny list. Du kan du jo da tenke hva dine er verdt?

Som du skrev i innlegg nr 5 er målene på de tre listene 122,5 cm, 126,5 cm og 1,84 cm. Da er ikke dette en (nesten)komplett karosseriside. Dette er lister til hytt og pine rundt om på bilen. Så da spørs det hvor mange eiere av 1978 Granada Ghia som i 2015 trenger akkurat den høyre, venstre, dør, skjerm eller støtfangerlist til en 2dørs sedan, 4dørs sedan, Coupe eller stv?

 

NOSeksempel fra finn.no http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=57929994&searchclickthrough=true&searchQuery=granada%20ghia

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Her i den 17ende posten i tråden kommer opplysningen om at det er Ghialister. Et komplett NOSsett ble solgt for 2500,- skrev en annen i tråden din, mens en annen skriver fra 300,- for 1 stykk ny list. Du kan du jo da tenke hva dine er verdt?

Som du skrev i innlegg nr 5 er målene på de tre listene 122,5 cm, 126,5 cm og 1,84 cm. Da er ikke dette en (nesten)komplett karosseriside. Dette er lister til hytt og pine rundt om på bilen. Så da spørs det hvor mange eiere av 1978 Granada Ghia som i 2015 trenger akkurat den høyre, venstre, dør, skjerm eller støtfangerlist til en 2dørs sedan, 4dørs sedan, Coupe eller stv?

 

NOSeksempel fra finn.no http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=57929994&searchclickthrough=true&searchQuery=granada%20ghia

Skjønner. Skal jeg prøve å kreve 300 per list da eller? :)

Link to comment
Share on other sites

Ser ut som det er markedspris. Så skal du ikke ruge på disse listene inn i evigheten så er nok det løsningen.

Link to comment
Share on other sites

Skjønner. Skal jeg prøve å kreve 300 per list da eller?

 

Legg de ut til høystbydene, enten sammlet eller pr stk. Så ser du hva du får av bud. Enten selger du eller ikke. Magefølesen sier deg noe om du er fornøyd eller ikke. Blir budene for lave, ja la de ligge litt til og prøv igjen. Noter nummer fra de som byr så kan du kontakte de for å sjekke om du eller de har ombestemt seg.

Bra at noe selger deler, er så mange som legger vekk deler og tror det er gull og nasjonalskatter i påvente på at de skal bli den nye onkel Skrue. 300 kr kunne jeg gitt for en list (jeg hadde nok vært gal nok til å gitt mer og jeg da) hadde jeg hatt Granada og manglet en list :)

Lykke til med salget.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

På Granada treff er det alltid noen som har nye lister å selge. Men enkelvise lister er vanskelig å bli kvitt, og da er jo

salgsprisen naturlig nok deretter. Helt ubrukte og komplette sett av tilhørende lister derimot er det brukbar interesse for.  

Ble f.eks tilbudt komplett sett med "injection" fenderlister (6 stk. brede helsvarte sidelister) til 3000 kr .Mens en som kun

har ei enkelvis list i dette settet å tilby ikke får solgt, eller han får solgt for maks 300.   

  • Like 1

Det er ikke en ting jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...