Jump to content

Fargekoder på fin oransje farge


Recommended Posts

 

 

Har vel bestemt meg for vanlig tett farge pga at jeg sprøyter selv.

Competition Orange. Er å finne på 2015 Mustangen min om en ca 10 år eller noe slikt.

Alle kjøper Race Red Mustang så Competition Orange slipper du å møte på hver gang du er ute på kjøretur.

 

Var også levert på Mustang i 2004. Søkeord er 2004 Mustang Cobra

 

Også levert på Focus SVT

 

qasy2agy.jpg

 

Lyset har mye å si. Men her er forskjellen på Electric og Competition Orange.

 

web.jpg

Link to comment
Share on other sites

Electric Orange og de fleste andre fine Orange met er 3 sikt faktisk derfor blir det mye arbeid og mye penger i lakk matriell

Ja, stemmer jaggu det. 

Har vel en basefarge føre den oransje som er transparent metalikk  og klarlakk til slutt.

Steike fin farge, men ikke lett å få bra med "garasje" lakkering.

Competition Orange. Er å finne på 2015 Mustangen min om en ca 10 år eller noe slikt.

Alle kjøper Race Red Mustang så Competition Orange slipper du å møte på hver gang du er ute på kjøretur.

 

Var også levert på Mustang i 2004. Søkeord er 2004 Mustang Cobra

 

Også levert på Focus SVT

 

 

 

Lyset har mye å si. Men her er forskjellen på Electric og Competition Orange.

 

 

Har en oransje med en del rødnyanse stående, og den er ganske lik org.fargen som var på min gamle 73 Capri. Er vel ikke så rød som den over her.

 Vurderer å prøve med en del gul i den lakken jeg har for å se om den blir sprek nok.

Aldri noe godt uten at det er galt for noe.

Link to comment
Share on other sites

Dette med 3 sjikstlakk er ikke enkelt nei. Nå har jeg ikke lakket mye med denne 3 sjikts som er på biler, kun 2 sikts som hellakkering, men lakket endel MC med candy som jo er i praksis det samme og det er ikke lett, så skjønner at det må mye trening til for å få det helt jamt, særlig på store flater. Overlappen MÅ være perfekt hver gang og man må ha like mange strøk overalt. Lett å få fargeforskjel på hjørner etc om man forsprøyter fks hjulbuer og hjørner, som man jo gjerne gjør med tettlakk og pigmentfulle baser. En annen ting er om man får en feil i toppbasen på tranparangbasen så er det kjørt, da må man begynne på nytt. Lakket en MC hvor jeg fikk vanndrypp i toppbasen (kondens fra masken) og det var jo da selvfølgelig med en NOS lakk kjøpt fra USA, grisedyr og vannvittig vanskelig å få tak i, så den tanken ble dyr for å si det sånn :shutup:

Tettlakk derimot er meget enkel sånn. Da kan man flikke, dellakkere og reparere som man vil helt til man er fornøyd.

 

Det er spennende å brekke lakken selv, greia med det er at om man skal reparere eller etterlakkere deler senere så er det vanskelig å få blandet likt. Man kan i orange brekke inn både sort, rød og gult. Har brekkt om noe og man kan være veldig heldig. En ide kan være å få scannet den brekte fargen for å se om man får et treff. Finnes også scannere som scanner  "real colour" og man får en resept på den aktuelle fargen. Om man tar vare på ferdigbrekt lakk så kan den lagres en stund uten at den fordamper. Har lest om at lakken kan oppbevares i fryseren i mange år uten at jeg har prøvd annet en slike "2-komp spraybokser" noen måneder og det gikk fint. Disse herder jo på boksen om de ikke brukes opp.

 

Ble mye off topic dette men lakk er morro :)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...